Forum: Subiecte de afaceri ATENTIONARE PACHETE !!!

  • Teoshop
    Teoshop

    La ridicarea pachetelor de la posta,functionarii sunt obligati sa cantareasca coletele si sa verifice greutatea acestora cu cea inscrisa pe aviz.
    SOLICITATI IN MOD EXPRES ACEST LUCRU!!!
    Trimit pachete de ceva timp si pana azi nu am avut probleme cu Posta Romana.
    Azi m-au contactat 2 persoane sa-mi spuna ca nu au toate produsele in pachet(lipseau multe produse).
    Nu au verificat la posta greutatea,dar am verificat impreuna,constatand ca exista mari diferente:un pachet avea 150 g la plecare,a ajuns cu 123 g,altul a plecat cu 238 g si a ajuns cu 94 g!!!!

    28.02.2013, 21:52:03
  • Gheorghitza
    Gheorghitza

    Cred totusi ca responsibilitatea revine clientului care ridica de fapt coletul si SEMNEAZA de primirea lui. Acea semnatura certifica ridicarea coletului fara probleme. In timpul transportului se fura sau garile de tranzit, nu la Oficiul Postal.
    Cand am pachete mici (mai ales cand comand accesorii), intotdeauna cantaresc coletul inainte de a semna primirea lui. Mi s-a intamplat de doua ori sa am o asemenea problema dar vina nu apartinea postei. Vanzatorul mi-a pus margelele in niste pungute neadecvate, cutia era mult mai mare decat continutul si nu a fost protejata cu adaosuri de completare. Asa, toate pungutele s-au lovit unele de altele, s-au spart iar margelele au ajuns in cutie. Cutia la randul ei era o cutie veche, folosita la altceva si roasa pe la colturi. A trimis-o neambalata si lipita doar cu sccotch. S-au pierdut multe pe drum, in timpul transportului si manipularilarilor. In fata acestei situatii, cand am ajuns la cantar, mi-au cerut sa nu ridic coletul si sa depun reclamatie. Ce reclamatie sa depun? Posta avea o singura vina: oficianta nu avea voie sa accepte un asemenea colet la expeditie. N-am depus reclamatie si am luat coletul cu pierderile respective. Restul, l-am reglat cu vanzatoarea in privat.

    Atentia trebuie sa fie deci din ambele parti. Sia expeditorului (cum ambaleaza produsele si impacheteaza coletul) dar si a destinatarului care trebuie sa verifice coletul la sosire. Interventia lui Teoshop mi se pare binevenita, deoarece, uneori, uitam de aceste aspecte si devenim superficiali.
    Ulterior, cautam vinovati degeaba.

    28.02.2013, 22:25:22
  • bijouxdemonange
    bijouxdemonange

    daca nu erau ambalate adecvat, atunci vina se imparte- sa spunem ca a fost o intelegere de comun acord intre expeditor (care a ambalat necorespunzator) si oficiant (care a acceptat coletul), dar balanta se inclina spre vanzator.
    Mai departe, daca clientul nu cantareste, o face pe proprie raspudnere. Ca si cu bonul fiscal.

    Eu nu pot sa inteleg totusi cum se umbla in colete si dispar din lucruri ...?
    Am trimis si am primit destul de multe colete, am ajuns prin 7 oficii diferite in total (6 in capitala si unul in provincie) si nu am patit niciodata sa fie desfacut coletul, sa lipseasca etc.
    Le-am mai primit cu ambalaj putin deteriorat (de la manipularea si ambalajul mai slab calitativ sa zic asa...dar niciodata desfacut sau umblat in el...)

    28.02.2013, 22:40:47
  • Teoshop
    Teoshop

    De vreme ce de 3 ani trimit si primesc colete, bine ambalate, in si din toate colturile tarii si nu am patit niciodata asa ceva mi se pare normal sa ridic aceasta problema! O simpla atentionare!
    Niciodata sa nu spui niciodata!

    28.02.2013, 23:08:33
  • BohemianSin
    BohemianSin

    Nu, nu se umbla in colete. Ce gluma :)))) Am trimis acum trei saptamani un colet. Destinatara l-a asteptat, l-a asteptat...a intrebat de el si factorul si la posta. nimic. Sa imi ajunga mie inapoi zilele acestea. Expediat de pe numele ei pe al meu. Ea nu a fost la posta. Coletul fusese desfacut...se cunostea ca fusese taiat scotch ul meu. de asemenea cerceii pe care ii expediasem au ajuns farame, scosi din ambalajul cu bule in care fusesera introdusi anterior.Cum nu am obiceiul sa deschid coletele anterior de a ajunge acasa, mi-am tras-o singura. Oricat de mare mi-ar fi fost mirarea ca a ajuns coletul de pe numele ei...am zis ca poate e ceva raportat la clienta si am amanat deschiderea.

    01.03.2013, 00:02:24
  • carmenn
    carmenn

    si eu am asteptat un pachet...insa nu a ajuns din vina celor de la posta de unde s-a trimis...si probabil ca a despagubit-o pe fata care mi-a expediat.am intrebat si eu si ea la posta din orasul nostru si s-a pierdut pe drum sau cine stie ce au facut cu el.am semnat la posta o declaratie ca nu a ajuns si fata a facut reclamatie si cu factura a dovedit ca l-a trimis.iar mie mi-a trimis al doilea pachet care a ajuns in final.e bine sa se treaca valoarea reala pentru a putea fi despagubite.insa sa se umble la pachet asta chiar e nesimtire.

    01.03.2013, 00:31:17
  • bijouxdemonange
    bijouxdemonange

    clar e bine de trecut valoarea reala. eu intotdeauna o trec pe cea reala, nu se plateste chiar atat de mult pentru asigurare deci nu vad nici un sens in a trece minimul cand valoreaza mai mult de fapt.

    @ teoshop: e binevenita atentionarea, ca de altfel si discutia pe tema!

    Eu chiar sunt curioasa de astfel de "minuni"... din fericire nu-s patita cu astfel de probleme grave in colaborarea cu posta romana... si nici nu imi/ le doresc :D

    de fapt mai mult decat "minunile", interesul catre solutionarea lor.

    01.03.2013, 01:45:15
  • Teoshop
    Teoshop

    Cand am deschis acest subiect,m-am gandit ca ne e util tuturor.Suntem o comunitate si orice ne poate ajuta,trebuie impartasit si celorlalti.Nu vreau sa ma scuz pe mine si sa acuz pe altii,dar ce am patit eu ieri,poate pati altcineva maine...
    E socant ce a patit BohemianSin!Pur si simplu ramai interzis cand auzi asa ceva!Nu numai ca i-a umblat in pachet,dar i-a mai distrus si munca,iar culmea cinismului,sa-i trimiti pachetul inapoi!
    Pana acum am avut doar un incident mai ciudat legat de cei de la posta.Am trimis unei persoane 2 pachete,la interval de 2-3 zile.Cand a sosit primul mandat,am sesizat ca nu era scrisul meu si mi se parea si suma cam ciudata.Am verificat acasa:suma nu era nici de la primul pachet,nici de la al doilea,nici suma celor 2,era ceva intre.
    Persoana in cauza ridicase mai multe pachete in acea zi si a platit la posta cat i-a zis functionara de la ghiseu,deci n-a sesizat.Am aflat ulterior ca se pierdusera actele insotitoare ale pachetului si cineva facuse o ...compunere!
    In rest,colaborarea cu Posta a fost buna.In 2-3 zile ajungeau pachetele(intregi!) in toate orasele mari.Din ianuarie am observat ca pachetele fac mai mult cu 1-3 zile.
    Intelegem ca s-au facut disponibilizari si treaba merge mai incet,dar sa se umble in pachete??Sau de asta fac mai mult pe drum,sa aiba timp sa le "controleze"?O punga cu 130 margele de 8 mm nu pica din pachet!
    Degeaba am eu document de expeditie pe care e trecut gramajul,daca cel care primeste pachetul nu poate demonstra cu documente ca pachetul a avut mai putin cand l-a ridicat,deci nu poate sustine o reclamatie.De aceea spun ca trebuie cantarit.Se completeaza formulare si pentru ramburs si sigur au rubrica si cu greutatea.Nu degeaba am vazut punandu-se pachetele pe cantar inainte de a fi predate destinatarului.
    Cat despre valoarea pachetelor care au fost "usurate",aveau valoare destul de mare,apropiata de valoarea reala.Poate si asta i-a facut sa umble in pachete...

    01.03.2013, 13:13:36
  • carmenn
    carmenn

    pai da...noi trecem pe mandat la completare valoarea si pe colet trece oficianta kg...parca...insa e bine si pe chitanta data sa aiba rabdare si sa treaca tot...dar graba...ca daca se desface pachetul si se rupe hartia ramane chitanta data si semnata.de acum incolo o sa le atrag si eu atentia si o sa ma uit mai bine...:)

    01.03.2013, 14:45:02
  • Teoshop
    Teoshop

    Corect punctat,carmenn,greutatea este trecuta si pe pachet,deci se poate verifica pe loc!

    01.03.2013, 19:28:04
  • Ethno.Bead
    Ethno.Bead

    Vin si eu cu o intrebare legata de posta... Stie cineva cata importanta are daca cei de la posta au scris adresa gresita pe chitanta, si implicit in sistemul lor?
    Am trimis luni 24 februarie un colet, astazi mi-a scris clienta ca nu a ajuns si vrand sa ma uit la numarul de expediere de pe chitanta am observat ca numele strazii e gresit (e trecut un nume de strada care nu exista in Bucuresti).
    Eu sunt 99% sigura ca am scris corect adresa atat pe plic, cat si pe formularul de expediere si pe cel de ramburs (din pacate n-am cum sa verific), cel mai probabil functionara a copiat gresit in calculator, desi ma straduiesc sa scriu cat mai citet, cu litere de tipar.
    Exista vreo sansa sa nu ajunga coletul la destinatie?
    Multumesc.

    02.03.2013, 23:28:45
  • carmenn
    carmenn

    daca e scris corect pe pachet si pe formularul de expediere...cred ca e de ajuns...am mpatit-o si eu...a gresit pe chitanta emisa pe calculator...cand i-am spus mi-a raspuns ca se duce dupa formular si ce adresa e pe pachet...acum eu stiu...

    03.03.2013, 15:54:52
  • bijouxdemonange
    bijouxdemonange

    Si eu tin minte ca am patit o data cu o greseala pe chitanta, dar n-am avut probleme. Daca sunt scrise corect datele in formulare si pe pachet (desi asta nu prea e verificat) atunci nu ar trebui sa fie nici un fel de probleme.

    03.03.2013, 20:46:03
  • Ethno.Bead
    Ethno.Bead

    Da, a ajuns in cele din urma coletul, la o saptamana dupa ce l-am trimis. A facut de doua ori mai mult timp decat in mod normal, dar bine ca a ajuns :)

    05.03.2013, 17:47:42
  • carmenn
    carmenn

    da...bine ca a ajuns...:)

    06.03.2013, 20:00:23
  • user69742
    user69742

    Foarte pertinenta,aceasta remarca!!!

    08.03.2013, 09:38:36
  • Adelinaventer
    Adelinaventer

    Buna ziua. Am o mare problema. Acum cateva luni m-am intors acasa din strainatate si am trimis actele de la masina impreuna cu placutele, unui prieten pentru a le radia si pentru a-mi putea inregistra masina in tara. Prietenul meu, a trimis actele de la masina prin posta acum mai bine de o luna jumatate si nu au ajuns, insa a pierdut chitanta care ar putea sa dovedeasca trimiterea acestora. Cum sa procedez? Mentionez ca prietenul meu este in Austria iar eu am apelat la Posta Romana, insa mi s-a spus ca inainte de toate reclamatia trebuie depusa acolo, chiar daca tanarul nu mai are chitanta. Acolo, lui i se spune ca nu poate depune reclamatia fara chitanta. Sunt foarte confuz.

    22.01.2015, 16:45:43
  • EtnoWare
    EtnoWare

    Adelinaventer sa ceara sa vorbeasca cu diriginta oficiului postal de acolo; e drept, reclamatia o poate depunde doar prietenul tau, expeditorul. Ei au in sistem evidenta coletelor trimise, asa ca la cerere se poate elibera un duplicat al chitantei, trebuie sa fie putin mai "infipt" si o sa se rezolve :) Pe numarul chitantei este si numarul unde se poate verifica locatia coletului, asa ca sa incerce ...

    26.01.2015, 14:44:59