Forum: Subiecte de afaceri Ce faci cand un client se comporta nerezonabil ...

  • fimomimo
    fimomimo

    1.) Cum procedati daca un client nu vrea sa ofere dovada faptului ca un produs a ajuns defect la destinatie ?

    2.) Sacrifici argumentul si corectitudinea tranzactie pentru feedback pozitiv?

    3.) Ce ""crezi" ca inseamna acuratete in descrierea unui produs handmade?

    4.) Cum poti sa te protejezi de comenzi "fictive" si de impersonare?


    :) As vrea sa aud si parerea voastra !

    02.05.2014, 19:37:25
  • user68788
    user68788

    Desi am mai discutat despre cazul respectiv,nu ma pot abtine si voi redacta si aici parerea mea:

    1.Nu cred ca ar fi discutabil daca sa trimiti un produs presupus 'cu defecte' fara dovada care sta la baza nemultumirii

    2.Fiecare isi seteaza gradul de compromis pe care este dispus sa-l faca,in cazul tau,avand in vedere absurditatea situatiei si lipsa de argumente si dovezi ale clientului,as incheia principial(fara compromisuri injositoare de la politica magazinului,cu feedback adecvat si eventual adresarea echipei Breslo)

    3.Acuratetea descrierii nu inseamna neaparat mentionarea formei margelelor atunci cand este absolut evidenta in fotografii(vizibila in mai multe unghiuri)

    4.Plata in avans

    Era sa uit...sa trimiti un produs identic ca despagubire fara sa ti se returneze cel original(oricare ar fi motivul invocat) este cel mai incorect compromis fata de tine.

    02.05.2014, 21:07:28
  • Fine.Things
    Fine.Things

    1.) daca nu vrea sa ofere dovada faptului ca produsul a ajuns defect, nu mai aveti ce discuta !! Punct !
    In cazul in care primesti feedback negativ fara aceasta dovada ceruta si neoferita, echipa Breslo te poate ajuta sa rezolvi pbl.

    2.) Dupa parerea mea, NU !

    3.) Cred ca acuratetea presupune o descriere fidela a produsului, cu mentiuni speciale asupra elementelor ce pot fi considerate defecte.

    4.) Prin plata in avans; e singura solutie de a cointeresa la maxim clientul. Din pacate, nu e deloc usor sa obtii asta... fiindca si clientul se teme de tzepe, ca si fz..

    Era sa uit si eu ... un produs identic ca despagubire fara sa ti se returneze cel original (oricare ar fi motivul invocat) NU este cel mai incorect compromis fata de tine cata vreme val. de retur nu atinge pragul impus ca si comanda minima ! Deci, atata timp cat fz. nu se "deranjeaza" pt val. sub o anumita suma, NU poate avea pretentia sa o faca clientul in mod obligatoriu, ci o poate face doar daca vrea, asa cum si fz. poate onora, numai daca vrea, o comanda aflata sub pragul minim valoric.

    NU este corect sa pretinzi celuilalt ceea ce tu nu poti oferi !!

    03.05.2014, 15:50:29
  • user68788
    user68788

    @Fine.things:
    Avand in vedere ca nu e vorba de un produs sub pragul minim de comanda(stiu de la sora mea ,'fimomimo') nu are aplicabilitate acea flexibilitate de care ai mentionat.

    03.05.2014, 17:33:23
  • Fine.Things
    Fine.Things

    de acord cu tine !

    adaug faptul ca dovada produsului defect poate consta doar intr-o poza (sau mai multe, daca se impune) in care sa se vada f clar despre ce defect este vb.; astfel ne putem da seama daca este posibil ca el sa provina din transport, din fabricatie sau din purtarea defectuoasa/ accidente (de ex. , a scapat bijuteria pe gresie si s-a spart/crapat/ciupit o piesa din ea, apoi reclama ca a primit-o defecta).

    05.05.2014, 14:35:59
  • fimomimo
    fimomimo

    Normal nu as cere dovada; a aparut suspiciune din faptul ca au aparut diverse "defecte", nu doar unul, cateva chiar bizare :) normal nimeni nu trimite produse defectuoase mai ales cand e vorba de handmade.

    Am cerut plata in avans la toti clientii fara feedback... cam pe jumatate ii pierd de tot, comenzi plasate de persoane fictive si raspunsuri pentru confirmare nici gand...

    Mi-am dat seama ca lumea nu intelege sistemul de plata in avans ca un avantaj, mai ales la economisirea taxei de transport, procesare rapida si rambursari fara dispute; s-a ramas cu stereotipul ca te protejezi cumva de tzepe .. dar e mai simplu sa iti primesti banii inapoi direct, ori pe card sau paypal... esti protejat chiar pe perioada indelungata si sti ca ai un mediator impartial.

    06.05.2014, 18:20:07
  • bijuterim
    bijuterim

    Dar eu sa fac? Am un client care mi-a acordat feedback neutru si comentariu sec :nu-mi plac" la toate snururile soutache comandate, ca dupa multe schimburi de mesaje sa aflu ca nu-i plac pentru ca insira prea greu margele pe ele. Stiu ca nu afecteaza media feedback-urilor, dar un client nou se poate indoi foarte usor de calitatea lor in urma citirii acelor comentarii.
    Stiu ca pare, dar nu e gluma, asa ca orice sfat e bine venit.
    Multumesc!

    29.05.2014, 13:14:22
  • fimomimo
    fimomimo

    Cred ca, cel mai bine ar fi sa o contactezi si sa ii explici situaţia si modul in care te afecteaza pe tine acest feedbakc in viitor;
    Normal, clientul, daca ar fi cu bun simţ, te-ar contacta inainte sa acorde un feedback altul decat pozitiv incat sa iti ofere şansa sa mediezi situaţia.
    E greu sa formulezi un mail obiectiv mai ales cand sti, defapt, ca tu nu ai avut nici o vina; :) merita incercat, nu ai nimic de pierdut, poate sensibilizezi clienta incat sa considere in viitor sa contacteze vanzatorul inainte de a acorda feedback nefavorabil.

    29.05.2014, 15:19:49
  • bijuterim
    bijuterim

    Multumesc de raspuns!
    Nici nu stiu daca ea mai poate modifica acum, nu m-am confruntat cu probleme de genul asta pana acum. Si sincer, nu stiu ce sa-i mai spun acum. I-am explicat cum functioneaza Breslo, sa fie atenta la politica magazinului, am avertizat-o ca feedback-urile neutre sau negative (acordate de magazine din cauza ca nu e atenta cand citeste politica magazinului ) o pot afecta pe viitor, astazi dupa ce am aflat care e problema cu snururile I-am trimis link-uri cu tutoriale soutache.
    O sa incerc sa-i mai explic inca o data care-I treaba cu feedback-urile.

    29.05.2014, 15:43:44
  • user61482
    user61482

    Exact asta ma intrebam cand am citit primul tau post : de ce insira margele pe snurul soutache cand asta se foloseste altcumva ?!

    29.05.2014, 16:47:54
  • bijuterim
    bijuterim

    Asta e motivul pentru care nu i-au placut snururile ca a insirat foarte greu margele pe el. Acum sa ma ierte Dumnezeu, dar imi e si mila. Cred ca s-a chinuit tare mult sa insire margele de lemn pe snur, dar zau ca nu e vina mea sau a produsului.

    29.05.2014, 17:05:30
  • fimomimo
    fimomimo

    Feedbacku-ul neutru sau negativ se poate schimba fara probleme, cateva click-uri si gata (?) asta in caz ca nu o dor degetele .. de la inşirat ... (n-am spus nimic, n-am spus nimic...) :| :D

    29.05.2014, 21:01:31
  • bijuterim
    bijuterim

    :))

    30.05.2014, 00:27:54