Forum: Subiecte de afaceri colet pierdut

  • Eni
    Eni

    Sper sa postez unde trebuie ...
    Pe scurt: Am comandat niste produse online, am platit integral in avans prin banca, am ales transport prin posta. Am primit aviz acasa, insa cand sa-l iau de la posta coletul nu este. Mi-au zis ca s-a pierdut. Acum nici posta nici firma nu vrea sa imi dea banii inapoi. Firma spune ca nu sunt responsabili pentru colet dupa ce l-au expediat, insa nici posta nu cred ca o sa imi dea banii inapoi din moment ce firma a completat avizul gresit, deoarece nu a trecut la valoare nimic.
    Din experienta voastra de la cine ar trebui sa primesc banii inapoi, totusi? Eu firmei am paltit, nu postei, si la posta nu am semnat pentru preluare colet deoarece coletul se pierduse intre timp ....
    Evident posta este de vina pentru pierdere colet, insa si firma pentru completare gresita a a avizului ... dar eu tot fara bani sunt...

    Help! :)
    Mersi

    06.03.2013, 08:38:06
  • AlexidaHandmade
    AlexidaHandmade

    Ce nasol! Din cate stiu eu esti obligat sa treci valoarea produsului atunci cand astepti ramburs, iar valoarea minima acceptata de Posta este de 20 Ron. Eu am avut colete cu valoare mai mica, iar functionara mi-a spus sa trec minim 20 Ron, chiar daca rambursul are valoarea mai mica. Nu inteleg de ce nu e trecuta valoarea insa cred ca firma are o responsabilitate in a-si recupera pachetul sau contravaloarea lui si a-ti returna tie banii.

    06.03.2013, 10:25:17
  • Eni
    Eni

    da, si eu asa stiam ca este obligatoriu sa treci minim 20 de lei la valoare, insa acum nu mai retin daca era doar daca trimiteai ramburs sau si daca trimiteai normal .... oricum coletul acesta nu a fost trimis cu ramburs ca platisem in avans ....
    si eu consider ca ar trebui sa-si recupereze direct banii de la posta dupa care sa imi restituie mie, insa cred ca tocmai din cauza ca nu a trecut la valoare nimic poate posta nu vrea sa ii dea banii si asa firma imi paseaza totul mie, sa ma chinui eu ....

    06.03.2013, 10:32:39
  • ramonaignat
    ramonaignat

    Chiar zilele trecute am intrebat eu la posta despre valoarea coletului. Mi-a spus ca e obligatoriu pentru rambus sa treci valoarea 20 lei. Pentru colete fara ramburs nu e obligatoriu sa pui valoare, dar in caz ca se pierde posta te despagubeste. De 3 ori valoarea coletului. Dar in acest caz...daca furnizurul nu a trecut valoare nu stiu ce se poate face. Deci, in concluzie e musai sa trecem valoare...ca se poate intampla sa se piarda. Imi pare rau, sper sa se gaseasca coletul. Mai demult mi-au pierdut un mandat de ramburs...si l-am primit dupa 5 luni, dupa ce am facut reclamatie. Dar bine ca a ajuns :) Sper sa ai acelasi noroc :)

    06.03.2013, 12:08:11
  • Eni
    Eni

    Sincer am renuntat la colet, insa nu vreau sa renunt la bani :). Mi-au zis la posta ca defapt coletul avea si ceva referat atasat cum ca ar fi lipsa la greutate, adica lipsea ceva din colet si ca era si deteriorat sau ceva de genul, deci clar s-a umblat la el ...

    06.03.2013, 12:16:02
  • handmadeCouture
    handmadeCouture

    eu nu inteleg un lucru. Din cate stiu si poate ma insel, cand primesti avizul acasa de la posta, asta inseamna ca acel colet a ajuns la oficiul postal respectiv. Functionara trebuie sa treaca in registrul de receptie coletele ajunse in ziua respectiva, dupa care pleaca avizele spre destinatari pe baza acelor semnaturi de primire in oficiul postal. Dupa logica mea, daca ai primit avizul, asta inseamna ca acel colet se afla la posta respectiva. Fiind platita suma in avans, poate o functionara si-a facut un cadou ....

    06.03.2013, 12:21:05
  • Eni
    Eni

    Da asa este, exact asta le-am intreabat si eu. Mi-au zis ca desi functionara a semnat pentru colet, ca l-a preluat, coletul a disparut. Pur si simplu nu il mai gaseste ... si asta e ciudat, stiu....

    06.03.2013, 12:25:02
  • handmadeCouture
    handmadeCouture

    Mie daca mi s-ar intampla asa ceva, cred ca primul lucru pe care l-as face ar fi sa sun la protectia consumatorului. nu stiu daca s-ar rezolva ceva, dar macar as incerca. si as suna de fata cu functionara respectiva.

    06.03.2013, 12:32:42
  • Eni
    Eni

    am apelat la ei deja, insa si acolo termen se solutionare 30 de zile, au trecut doar 7 pana acum :)

    06.03.2013, 12:36:20
  • handmadeCouture
    handmadeCouture

    Imi pare rau ca ti s-a intamplat asta. Sper sa se rezolve cumva. Bafta!

    06.03.2013, 12:39:58
  • Eni
    Eni

    da si eu ...
    mersi , sa speram ca se rezolva ...

    06.03.2013, 12:41:47
  • eluneara.bijoux
    eluneara.bijoux

    Ca tot ai deschis subiectul, acum 1 sapt jumate am comandat si eu ceva achitata in avans am primit aviz si in ziua aceea l-am trimis pe sot sa il ridice..si ma suna disperat ca alea au numai 2 colete din 3 (aveam mai multe colete de ridicat) si culmea cel care era mai voluminos lipsea..au cautat mai mult de o ora dupa el.. si fara sa aduc acuzatii dar..poate daca nu statea sotul si o lasa pe a 2-a zi poate nu il mai gaseau deloc.. In orice caz, vanzatorul trebuie sa asigure coletul indiferent de valoare..nu poti "sa te speli pe maini" dupa ce ai incasat banii si sa dai vina doar pe posta.
    Multa bafta !

    06.03.2013, 13:47:55
  • ametist.shop
    ametist.shop

    Nu vreau sa va linistesc , dar am patit si eu o sigura data , ca clienta a prinit avizul , dar coletul nu .Am mers la posta cu factura de expediere , sa ma interesez si au gasit coletul intr-un alt oras . Dupa aceea desigur a ajuns si la clienta mea ( dupa o saptamana de intirziere ).
    sper sa fie si in cazul vostru o intimplareasemanatoare .

    O zi frumoasa !

    06.03.2013, 13:56:13
  • Eni
    Eni

    Da, asa ma gandeam si eu, dar din pacate asta face vanzatorul... si posta deasemenea... mi-am pus speranta in protectia consumatorului ... sa vedem :)

    06.03.2013, 13:58:39
  • Eni
    Eni

    da, dar degeaba as primi coletul daca e deteriorat si lipseste si din el ....cel putin asa mi-au zis la posta ca avea referat in care era precizat acest lucru. oricum n-as mai semna asa pentru el (erau produse cosmetice)

    06.03.2013, 14:01:55
  • gemsgems
    gemsgems

    Mi s-a intamplat si mie o data sa nu primesc un colet. A ajuns la posta, dar s-a ratacit. L-au gasit dupa cateva zile. Era ambalat aiurea (in hartie pur si simplu) si se lipise de un colet mare. :)) Deci cateodata chiar nu e vina celor de la posta. Se mai intampla si d-astea.

    06.03.2013, 16:26:29
  • Eni
    Eni

    Din moment ce functionara de la oficiul de care apartin a semnat ca l-a preluat, ar trebui sa fie la oficiu ... pe undeva, insa au trecut deja cam 2-3 saptamani deci tot ar fi aparut in acest timp ... :(

    06.03.2013, 16:43:24
  • carmenn
    carmenn

    buna1 acelasi lucru l-am patit acum o luna.nu a ajuns pachetul cu toate ca a fost trimis.am intrebat si eu si fata care mi-a trimis materialele la posta.a facut sesizare la ea la posta cu chitanta in care probabil ca era trecuta adresa,valoarea si rambursul corect.mi-a trimis alt colet care mi-a venit culmea foarte repede,l-am achitat si am semnat o declaratie la posta la mine unde s-a specificat ca nu am primit primul pachet.daca nu a trecut valoarea reala pe pachet si nici in formularul de la posta...ma indoiesc nu avea cum sa-l taxeze pentru transport.ma gandesc.si oricum daca ai chitanta ca ai platit ramburs firmei mergi iar la posta si fa reclamatie si roaga sa te ajute ei.vb si cu firma care ti-a trimis pachetul ca ei si-au primit banii.de aia nu e pe de-o parte sa trimiti banii in avans ,doar daca cunosti firma ,nu stiu ce sa zic.era mai bine pachetul sa fie trimis cu valoare reala si ramburs.bafta!

    06.03.2013, 16:55:52
  • bijouxdemonange
    bijouxdemonange

    Eni, faptul ca ai platit avans cu atat mai mult nu scuza expeditorul de ce se intampla cu pachetul in timpul transportului.
    Singura persoana care poate solutiona problema este expeditorul, el venind cu dovada ca a trimis coletul si el fiind cel care face sesizare la posta, reclamatie daca acesta nu ajunge la destinatar. Pana ajunge la destinatar, materialul expediat, apartine expeditorului. Tu nu ai cum sa faci reclamatie, decat in baza acelui aviz primit, dar fara expeditor, nu stiu ce valoare are - neintrand in posesia ta, practic coletul nu iti apartine, asadar nu ai drepturi asupra lui. Posta nu are drepturi asupra materialuluie xpediat, ci doar responsabilitatea de a-i asigura transportul in bune conditii de la A la B.
    In urma reclamatiei, pe tine te vor chema la posta sa semnezi cum ca nu ai primit coletul, nu l-ai ridicat intre timp si apoi incepe cautarea.
    Acel colet, umblat sau nu la el, trebuie sa existe undeva. Daca nu exista chiar nicaieri, dar voi aveti dovada cum ca acel colet a fost trimis (de catre expeditor) dar si ajuns in oficiul postal de care apartii (prin avizul primit- presupun ca are si niste stampile, nu?), atunci vinovatul se afla in acel oficiu postal si ar trebui tras la raspundere (deja este furt...nu mai e greseala, ratacire... iar problema cu atat mai grava)

    Iar posta, oricum, nu iti poate da tie banii pe colet... ci doar expeditorul o poate face, lui i-ai dat banii, nu Postei.
    E incurcata treaba, dar banii numai de la expeditor ii poti primi, caruia i-ai platit in avans, - presupun ca ai o factura, o chitanta, un schimb de mesaje, o factura proforma, ceva- care sa ateste ca ai platit pentru acele produse care ulterior nu au mai ajuns la tine.- cu alte cuvinte, o comanda este un contract la distanta intre doua parti, iar plata s-a facut in baza unei facturi proforme.
    In legatura cu banii, posta nu are nici o vina si nici o responsabilitate. Doar cu coletul, care a ajuns la ei in Oficiu si a disparut pur si simplu. Chiar si umblat la el, acesta trebuie returnat macar la expeditor si expeditorul ii poate reclama si pentru eventualele responsabilitati ale Postei, privind manevrarea defectuoasa, lipsa continut pachet, etc. Chiar daca coletuletul nu are valoare declarata, gramajul este trecut atat pe pachet cat si pe formulare si chitanta primita de expeditor. Dar daca se va dovedi ca pachetul era deteriorat din pricina expeditorului (ohh si se intampla extrem de frecvent sa fie impachetate foarte neglijent, am primit colete cel putin...ciudate...), atunci possta va avea castig de cauza si expeditorul nu va primi despagubiri, dar asta deja nu e problema ta, ci a expeditorului, cel pagubit de posta.
    Tu acum nu esti pagubita de posta ci de expeditor.
    Expeditorul in orice caz va trebui sa iti returneze banii in cele din urma (si legile sunt tot in favoarea ta in acest caz;) pentru ca expeditorul nu s-a achitat de partea lui de contract (care implica si asigurarea transportului).

    Daca expeditorul refuza sa isi faca partea in solutionarea problemei, este direct responsabil si o sesizare la protectia consumatorului cu siguranta ii va aminti care ii sunt responsabilitatile.
    Nu te poti spala pur si simplu pe maini, ca nu e treaba ta ce face serviciul de transport, fie el chiar si Posta Romana. Daca era coletul neplatit in avans, sa vezi atunci cum devenea prioritate maxima ;)

    06.03.2013, 17:45:05
  • Eni
    Eni

    Exact, exat, exact asa consider si eu! :)
    Si eu asta i-am zis 'managerului' ca eu lor le-am platit nu postei, deci ce treaba am eu cu posta? Ei ar trebuia sa ceara banii pentru colet dupa care sa imi restituie mie. Asa mi se pare logic, dar dupa el lucrurile stau altfel, ca defapt prin faptul ca am ales transportul cu posta mi-am si asumat raspundera pentru transport si colet si ca acest lucru este precizat pe siteul lor, dar 99% sunt sigura ca acesta a fost adaguat pe site dupa convorbirea telefonica cu el. Dar oricum daca exista lege pentru acest lucru, degeaba scrie el pe site orice nu?

    Am dovezi (factura proforma, aviz, plata online, mailuri) am tot, le-am si trimis la protectia consumatorului si sper din suflet ca ei sa intervina. De aceea momentan astept un pic ....

    Am cautat legile respective, in care este precizat ca defapt expeditorul
    raspunde pentru colet pana cand este preluat de destinatar, insa mi-e chineza totul :( daca aveti voi cumva ceva linkuri v-as fi recunoscatoare :)

    Oricum multumesc pentru sfaturi :)

    06.03.2013, 18:04:39
  • bijouxdemonange
    bijouxdemonange

    toate sunt in chineza prin legi... daca gasesc te anunt.

    in relatia cu posta:
    tu in baza avizului poti face reclamatie la posta pentru pierderea coletului (posta iti cere dovada de expediere a coletului, avizul cred ca poate face aceasta dovada si fara expeditor...sau asa ar trebui..)
    De asemeni, tot tu ai dreptul de a refuza coletul daca acesta este deteriorat sau are gramaj mai mic decat cel trimis (chiar si in cazul in acre acesta apare in urma reclamatiei). caz in care acesta ar trebui returnat expeditorului si acesta va solutiona cu posta (daca nu a trecut el valoare, este problema lui), tu avand dreptul fie sa ceri banii inapoi, fie sa cazi de comun acord ca expeditorul sa iti trimita din nou produsele comandate.

    Si astfel trecem la relatia cu comerciantul:
    ai dreptul de a te razgandi cu privire la comanda, in termen de 10 zile de la primire - daca tu ai primit avizul si ai anuntat comerciantul ca iti doresti banii inapoi.... este cam acelasi lucru.
    -fie prin refuzul de a-l ridica de la posta si anuntarea comerciantului ca iti doresti banii inapoi. Motivul pentru care refuzi nu este relevant - faptul ca nu ai ridicat coletul din motivele specificate mai sus, in relatia cu posta, este practic refuzul comenzii.
    -fie dupa primirea coletului, prin trimiterea acestuia inapoi catre expeditor si solicitarea banilor, in termenul legal.
    in ambele cazuri, anuntand comerciantul de aceste lucruri in termen de 10 zile si incercarea rezolvarii pe cale amiabila, acesta este obligat in a-ti returna banii daca tu asta soliciti, in termen de maxim 30 zile de la solictare-renuntare.

    pentru renuntarea la o comanda online (denuntarea contractului), consumatorul nu are obligatia de a invoca vreun motiv. faptul ca tu ai facut-o este ca un bonus, in(incercarea de intelegere amiabila cu comerciantul. Asadar nici nu conteaza de ce renunti la comanda, chiar dupa expedierea ei, comerciantul are obligatia de a-ti returna banii.


    Faptul ca ai reclamat in urma refuzului de solutionare amiabila, este foarte bine pentru tine. in orice caz, trbebuie sa fii pregatita cu informatii legale in legatura cu problema ta.


    Pana una alta, vezi ce gasesti pe aici despre legile cu privire la contractele la distanta si poate din link in link reusestis a ii dai de cap.
    Acuma, chiar la situatie specifica nu ai sa gasesti legi (fiind atatea situatii posibile....), insa poti sa iti dai seama ce se aplica si in cazul tau!


    despre agenti economici, comercianti:

    http://legestart.ro/contractul-la-distanta/
    http://www.dreptonline.ro/contracte/contracte_la_distanta.php
    http://www.legi-internet.ro/index.php?id=61
    http://www.legi-internet.ro/index.php?id=247
    http://www.legi-internet.ro/index.php?id=59
    http://o9atitudine.ro/info/contracte/contractul-de-vanzare/

    http://www.winnity.ro/manual-operator-economic.pdf
    - vezi ca la sfarsitul documentului chiar ai un index de legislatie, cu siguranta iti va fi de folos si te va ajuta sa gasesti mai repede raspunsul!

    despre serviciile postale:
    http://www.posta-romana.ro/posta-romana/suport/reclamatii/procedura-reclamatii.html

    http://www.posta-romana.ro/posta-romana/despre-noi/legislatie/contract-cadru.html
    http://www.riti-internews.ro/ro/og31.htm

    http://lege5.ro/Gratuit/heztemjq/lege-642-2002-pentru-aprobarea-ordonantei-guvernului-nr-31-2002-privind-serviciile-postale

    pe site-ul http://www.legi-internet.ro fa o cautare dupa servicii postale si vei gasi legile in cauza.


    Nu am citit decat asa pr diagonala majoritatea articolelor de mai sus, dar sper sa te ajute.

    06.03.2013, 19:30:25
  • Eni
    Eni

    Vai, esti o draguta, multumesc frumos pentru informatii o sa ma pun la citit :)

    Intre timp azi am fost sunata de catre oficiul postal de care apartin si doamna mi-a explicat ca in cazul acesta posta ofera despagubire, de 10ori suma declarata a coletului. In cazul meu, deoarece expeditorul nu a completat la valoara colet nimic, se i-a in considerare suma pe care a platit-o cand a expediat coletul,adica 2.4 lei, deci posta m-ar despagubi cu 24 de lei . Dar restul?
    Firma a stiut acest lucru si sunt convinsa ca deaceea a pasat totul asupra mea. Adica de ce sa piarda el, nu?

    06.03.2013, 21:05:17
  • bijouxdemonange
    bijouxdemonange

    Succes cu informarea si solutionarea!

    Din pacate, riscurile comertului la distanta implica multe batai de cap si timp pierdut aiurea....

    Nu inteleg de ce nu au trecut valoare coletului, deoarece chiar nu costa atat de mult in plus.... se incaseaza 0,8 % din valoarea declarata.... Si 20 lei daca ar fi trecut, ar fi platit doar 16 bani (adica un nimic, practic... i-ar fi costat 2,56 lei....) iar despagubirea ar fi fost de...200 lei...
    http://www.posta-romana.ro/posta-romana/tarife/tarife-servicii/Marfuri0/Interne/Neprioritare.html

    Si iarasi nu inteleg de ce trimiti colete nesaigurate daca sunt totusi cu valoare comerciala si clientul s-a achitat de contravaloarea acestora.... nu e normal sa nu iti pese de ce se intampla cu coletul... de aceea spun ca nu se pot spala pe maini pur si simplu, el nu si-a dus obligatiile pana la capat, in primul rand prin netrecerea valorii comerciale....

    07.03.2013, 02:07:51
  • Eni
    Eni

    Nici eu nu inteleg de ce nu au trecut valoare la colet. Oricum in cazul acesta vina este al lor si ei trebuie sa imi dea banii inapoi. Nu o sa las lucrurile asa.

    07.03.2013, 08:29:06
  • AlexidaHandmade
    AlexidaHandmade

    Bravo! Sa nu lasi lucrurile asa e o decizie inteleapta! Asa putem incerca macar sa mai schimbam din lucrurile urate care se intampla in tara noastra! Sa-i demonstram sistemului ca noi vrem schimbarea, chiar daca ei nu o vor!
    Stiu ca suna un pic exagert insa m-am saturat sa am duc la posta, fisc, politie sau alte institutii ale statutului si sa fiu tratata ca un nimic!
    Mult succes si sa ne tii si pe noi la curent.
    Si inca ceva, stiu ca pe forum nu se barfeste, dar ne poti da si noua numele magazinului ca sa evitam asemenea situatii?

    07.03.2013, 11:26:27
  • Carmen.Sylva.ART
    Carmen.Sylva.ART

    ...ce uraaaaat...vina principala mi se pare ca apartine vanzatorului, eu trec 50 lei valoarea coletului si la cele de 30 lei...e nimica toata ce se plateste in plus dar macar stiu ca imi recuperez banii de undeva daca este cazul (sper sa nu fie dar...).
    Bafta in rezolvarea situatiei si sa ne tii la curent:)

    07.03.2013, 17:33:14
  • Eni
    Eni

    e OK ca o firma sa scrie pe site ca nu raspunde de absolut nimic, chiar daca exista legi care il obliga altfel?

    12.03.2013, 13:28:28
  • AlexidaHandmade
    AlexidaHandmade

    Nu are nici o legatura cu nimic. Legea e lege si orice ar scrie ei acolo tot trebuie sa o respecte. Asa imi fac si eu site si scriu in regulament ca nu raspund de continutul coletelor, deci chiar daca primiti cartofi si ati comandat martisoare asta e, la risc. Sunt convinsa ca am dreptate, iar daca cineva nu e de acord poate sa ma contrazica.

    12.03.2013, 14:01:36
  • bijouxdemonange
    bijouxdemonange

    Asa stiu si eu. Cu atat mai mult cu cat nu afiseaza legile cu drepturile clientului (cum e si cea cu dreptul de a renunta la comanda din orice motiv, fara justificare si timpul legal in care clientul se poate razgandi), e mai grav pentru ei (chiar neafisarea legii prelungeste termenul de 10 zile la mult mai mult :D).
    Cum spune si Alexida, legea e lege pentru toata lumea si in momentul in care incepi o afacere cu comert online, te supui acestor legi, fie ca se pupa cu politica/parerea personala sau nu.

    12.03.2013, 23:20:04
  • Eni
    Eni

    Am verificat pe mai multe site-uri (magazine online) si pe toate scrie la fel: ca nu isi asuma raspunderea pentru transportul cu Posta .... :(

    Eu inca nu am rezolvat nimic :(

    15.03.2013, 12:44:10
  • bijouxdemonange
    bijouxdemonange

    Mah, si eu am scris in politica magazinului ca nu imi asum raspunderea asupra a ceea ce se intampla in timpul transportului ci eventualele pagube revin serviciului ales.Adica nu platesc eu despagubirea ci posta mai intai despagubeste si din banii aceia va fi despagubit si clientul.

    Dar, asta nu inseamna ca nu ma intereseaza si nu imi dau tot interesul ca acel colet sa ajunga la client, asta insemnand atat impachetare adecvata, pastrare documente de trimitere, ASIGURARE VALOARE cat si reclamatie la posta ulterior.

    Coletul fiind asigurat, in cazul pierderii, depundand reclamatie imi recapat banii si returnez banii si clientului.

    Ca asa ar fi nebunie totala:
    vanzatorul ambaleaza in doru lelii, coletul ajunge rupt din cauza asta...si spoi...se scuza ca e vina postei ca nu raspunde de ce se intampla in timpul transportului?
    sau trimite cartofi si daca e dragut, trimite si-o reteta :)))) si spune ca el nus tie despre ce e vorba, cei de la posta sunt de vina si i-au inlocuit produsul :)



    deci, el cum justifica ca tie ti-a trimis produsul comandat si platit cand el nu a trecut nici o valoare comerciala continutului trimis? Atata timp cat coletul trimis nu are valoare comerciala putea foarte bine sa fie un colet cu o felicitare...de multumire... un cadou...si atat, nimic mai mult :) si nicidecum un produs comercial.


    Apoi, ei au forma legala de desfasurare a activitatii?

    15.03.2013, 17:18:29
  • Eni
    Eni

    e un magazin online cunoscut, deci da, ma gandesc ca au forma legala :)

    ... oricum nu pot sa fac nimic deocamdata pana nu primesc raspuns de la protectia consumatorului (termenul legal este de 30 de zile, si abia ieri au fost 2 saptamani)

    15.03.2013, 18:08:29