Forum: Subiecte de afaceri Consultanta juridica

  • gariana
    gariana

    Catre echipa breslo: mi-as dori sa avem posibilitatea de a apela la un avocat sau contabil(nu stiu care din ei ne-ar ajuta mai mult). Daca avem intrebari legate de pfa...ce cod caen sa alegem...contracte de consignatie sau mai stiu eu ce probl. mai intampinam. Doar cine doreste, contra cost(asa cum exista varianta"publicitate"). Ce ziceti?

    14.05.2012, 14:00:25
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    http://tinyurl.com/googlesearch-avocat

    Cauti un contabil/ avocat, depinde de ce vrei, stabilesti o intalnire si vezi ce iti ofera si la ce tarife. De e e nevoie de Breslo pentru asta?

    14.05.2012, 21:23:24
  • gariana
    gariana

    Din acelasi motiv pentru care nu merg sa-mi caut materialele prin magazine-lipsa de timp. 10 min. in fata calc. si gata!
    Poate chiar avem avocati printre noi...

    15.05.2012, 05:42:50
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Aha, adica consultanta juridica prin email.
    Din pacate, nu preismt ca se va implementa prea curand, e nevoie de un avocat cu experienta in PFA care sa fie de acord sa faca asta. Si nu prea cred ca dumnealor duc lipsa de clientela....

    15.05.2012, 23:55:03
  • gariana
    gariana

    era bine daca puteam spune:" avem di tati"!

    16.05.2012, 20:48:31
  • MonicaIacovencoJewelry
    MonicaIacovencoJewelry

    hello! gariana, eu am si PFA si SRL, sunt arhitect, deci mai departe de contabilitate sau avocatura nici ca se putea. dar desi sunt cosmarul contabililor, am invatat tot felul de chestii de-a lungul timpului... prin urmare, daca ai niste intrebari putem incerca sa raspundem... si eu si fetele care se pricep mai bine decat mine. am vazut ca se practica sistemul.

    17.05.2012, 13:56:49
  • gariana
    gariana

    Pai:
    -Am avut niste marfa in consignatie, am vandut cateva...trebuie sa depun declaratia 200, nu? Dar bani 16% pt. ceea ce-am vandut cui dau, cand si cum?
    - PFA-ul este cea mai "rentabila" forma juridica pt noi? Mai exista cele 2 variante: 1. 16% dintr-o suma fixa anuala care era undeva la 8000 lei si 2. 16% din venituri-cheltuieli. Si daca da, care este mai avantajoasa?
    - Ce cod CAEN aleg daca nu am studii in domeniu(ca mi s-a zis k nu am, si ca nu pot face pfa)? Stiu ca unii n-au avut probl. cu lipsa studiilor, dar..
    Dar sa nu iau toata mana totusi, daca mi se intinde un deget :)
    Multumesc celor care vor raspunde! :)

    17.05.2012, 16:34:03
  • Kalimera
    Kalimera

    pentru prima problema iti raspund eu. sunt contabila.
    daca ai avut contract semnat si derulat cu o firma serioasa, in mod normal firma a retinut la sursa cei 16% si i-a virat la stat. tot firma a depus pana la sf lui februarie declaratia 205 pentru anul trecut (2011) in care a comunicat ANAF cat ai realizat tu din vanzari si ce impozit au virat ei pentru tine pentru tot anul 2011.
    in concluzie, firma trebuia sa-ti dea o 'adeverinta' prin care sa iti comunice si tie cifrele respective. tu depui declaratia 200 impreuna cu o copie de pe acea adeverinta.
    nu platesti nimic nimanui niciodata :) platesti numai in situatia in care, cumulate si alte activitati independente, la care ai impozite platite cu 10%, in urma regularizarii au rezultat sume de plata. cota unica este de 16%.
    daca am vorbit pasareste (ca-s putin cam obosita), intreaba-ma, si-ti raspund cu placere.:)

    17.05.2012, 19:24:25
  • Kalimera
    Kalimera

    la dilema pfa/srl esti singura in masura sa decizi.
    depinde foarte mult ce activitate vrei sa desfasori, cam ce cifra de afaceri estimezi...
    nu e doar pfa si srl..
    e pfa cu impozit la suma fixa
    e pfa cu stabilirea impozitului in sistem real
    e srl platitor de impozit profit (acel 16% din venituri minus cheltuieli plus cheltuieli nedeductibile fiscal)
    e srl platitor de impozit pe venitul microintreprinderilor (3% din total venituri)
    daca pun in ecuatie si a fi sau a nu fi platitor de TVA, cred ca incepeti sa cascati de plictiseala...
    daca-mi dai cateva detalii mai amanuntite, pot sa-ti fac un profil.

    17.05.2012, 19:32:16
  • gariana
    gariana

    :)))) am dat o citeala rapida si n-am inteles nimic. baut o cana de apa si citesc iar :)
    Am avut contract cu o firma care s-a inchis anul trecut, la care am vandut 1 produs. Apoi la Asociatia Handmade, am semnat contract, am vandut 2 sau 3 produse. Ce inseamna "la sursa"? Adica de la cumparatori? Si atunci eu cand platesc 16% impozit pe venit? :)
    II. Pai, eu vreau sa impaslesc :) Si as vrea sa-mi fac ceva legal. Am apelat la o persoana care infiinteaza pfa-uri si mi-a zis ca nu am studii in domeniu si ca nu pot pfa, doar srl. Dar am auzit ca e mai costisitor srl-ul( tre sa ai si contabil) si ca unii au ales un cod CAEN la care nu puteai cere studii, k nu erau :)
    Nu stiu cat sa estimez cidra de afaceri...:), dar nu exista un pfa accesibil(in care darile sa nu fie mai mari decat veniturile) iar daca-mi "merge bine" sa dau diferenta de bani la sf. anului? :)
    Multumesc pentru raspuns! :)

    17.05.2012, 20:23:53
  • Kalimera
    Kalimera

    :)))
    hai sa reluam putin altfel:
    - de la firma care s-a inchis cu ce poti dovedi vanzarea acelui articol?
    - daca nu ai primit, cere asociatiei handmade un centralizator cu veniturile si impozitele tale de anul trecut. au obligatia sa-ti ofere o astfel de adeverinta, mai ales ca au centralizat aceste sume pentru raportarea la stat. dar urgent. termenul e 25.05.
    indiferent daca firma/asociatia au platit sau nu la stat impozitul retinut de la tine, tu nu platesti absolut nimic! este obligatia lor sa faca aceste plati. dupa vanzare, la tine a ajuns doar diferenta de bani, ce a ramas dupa ce s-a scazut impozitul.

    17.05.2012, 20:37:44
  • Kalimera
    Kalimera

    ce absurditate, chestia cu studiile pt pfa in domeniul tau...
    daca ai fi vrut sa fii cabinet individual de avocatura sau expert contabil ca pfa, intelegeam sa-ti ceara studii si certificari...
    sigur exista un caen potrivit pentru ce vrei tu, fara sa fie nevoie de doctorate...
    am sa ma uit si eu pe ici si pe colo, poate te ajut si cu asta... dar nu promit solemn.

    17.05.2012, 20:43:49
  • gariana
    gariana

    - pai, cu nimic :) A fost un magazin al unei artizane, n-a mers prea bine, si l-a inchis.
    Faza cu studiile nici eu n-o inteleg. Daca ma ofer sa platesc niste bani la stat...el de ce mai pune conditii?
    Oricum, multumesc pentru tot!
    Seara frumoasa!

    17.05.2012, 20:51:16
  • Kalimera
    Kalimera

    atunci nu-ti mai bate capul cu vanzarea din magazinul artizanei. cere de la asociatie un centralizator si doar pe acela il treci in D200.
    cu placere!
    o seara minunata si pentru tine!

    17.05.2012, 21:29:11
  • gariana
    gariana

    Am vorbit cu doamna de la Asociatie si nu a depus decl. 205 pt mine.
    Acum ce fac? ^^ :)

    18.05.2012, 14:23:03
  • Kalimera
    Kalimera

    nimic :D

    18.05.2012, 14:32:36
  • gariana
    gariana

    cum nimic? nu mai depun 200? sau tre sa depun altceva? daca ma bate Basescu?

    18.05.2012, 16:40:43
  • Kalimera
    Kalimera

    nu ai ce depune...
    artizana, daca a inchis pravalia, cu siguranta nu te-a declarat, asociatia nu te-a declarat... nu ai ce sa declari nici tu.
    relaxeaza-te :) nu te alearga nimeni pentru cativa leutzi... cand vei fi la 'baieti destepti', atunci sa-ti faci probleme :)))

    18.05.2012, 16:56:56
  • uni.cat
    uni.cat

    Fetelor, am si eu o intrebare, ma tot gandesc si nu gasesc raspuns. Eu am Pfa si pot oferi factura pentru produse. Daca trimit ceva la un client, ii trimit si factura in acelasi pachetel. Ce se intampla, insa, daca ceea ce vand nu este un produs fizic? Daca vand un tutorial, de ex, pe care il trimit pe mail, factura cum o trimit? Cum inregistrez eu in contabilitate aceasta vanzare?

    11.06.2012, 22:41:29
  • Kalimera
    Kalimera

    Emiti factura pentru tutorial si o trimiti prin posta, eventual cu confirmare de primire.
    Atentie, insa, la CAEN.. sa iti permita sa produci si astfel de bunuri intangibile..

    12.06.2012, 11:29:34
  • Kalimera
    Kalimera

    Productie de bunuri intangibile sau servicii (consultanta)... vezi ce ai prin caen-uri.

    12.06.2012, 11:33:16
  • tendril
    tendril

    Legat de factura...
    Si eu am PFA, tot factura am trimis clientilor mei. E legal? Nu de mult a zis o doamna ca nu am voie sa trimit factura persoanelor fizice ci numai persoanelor juridice/ PFA. A zis ca exista un alt tip de document. Cum este corect?

    12.06.2012, 15:35:38
  • Kalimera
    Kalimera

    nu exista asa ceva, tendril... tu cand cumperi ca persoana fizica, sa zic un frigider, nu primesti factura? nu are importanta personalitatea juridica a cumparatorului. e adevarat ca se completeaza altfel factura. in locul CIF-ului unei firme, treci CNP-ul persoanei fizice etc..
    cine ti-a spus despre asta probabil s-a referit la activitatea comerciala catre populatie folosind casa de marcat. daca emiti bon fiscal catre o persoana fizica, atunci e optionala emiterea facturii catre persoana fizica. o poti emite strict la cererea acesteia.
    dar daca activitatea ta nu implica folosirea casei de marcat (nu ai magazin fizic), atunci poti emite factura si chitanta catre orice forma de viata (identificabila) care cumpara de la tine :)

    12.06.2012, 18:23:04
  • tendril
    tendril

    Multumesc, tot asa am gandit si eu. Cand cumpar un calculator sau de la selgros tot factura primesc...
    Si la targuri putem da chitanta, asa-i? Doamna asta mi-a zis ca se cere si casa de marcat... Asa am stiut ca la piete, targuri nu avem nevoie, dar zice ca s-a schimbat chestia asta...

    14.06.2012, 00:24:44
  • Kalimera
    Kalimera

    ei... la targuri se cam schimba putin kalimera... in principiu, legea spune ca trebuie sa te echipezi cu casa de marcat din aceea portabila... daca vrei sa fii extrem de riguroasa, poti sa-ti iei asa ceva si scapi de eventualele dureri de cap. daca nu, iei chitantierul si facturierul cu tine si, pentru fiecare vanzare, emiti factura si chitanta (nu doar chitanta).
    unele targuri nu accepta prezenta unui artizan fara casa de marcat si firma sau pfa. altele accepta.

    14.06.2012, 10:23:44
  • katafolt
    katafolt

    http://www.cabinetexpert.ro/2007-06-14/exceptii-folosire-casa-marcat.html
    "Pentru a elimina confuzia pe care o fac multi agenti economici, precizam ca statutul de microintreprindere si neplatitoare de TVA al unei societati comerciale nu constituie o exceptie de la regula prevazuta de legislatia in vigoare cu privire la obligatia utilizarii casei de marcat.
    Asadar, potrivit prevederilor OUG 28/25.03.1999 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 75 din 21.01.2005 si a art 16 din Hotararea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice, o societate comerciala al carui obect de activitate nu se incadreaza in nici unul dintre cele prevazute la exceptii, enumerate mai sus, trebuie sa utilizeze casa de marcat."

    14.06.2012, 16:35:45
  • Kalimera
    Kalimera

    dintre exceptii, asta s-ar potrivi situatiei tale, tendril:
    "– activitati desfasurate ca profesii libere sub toate formele de
    organizare care nu implica crearea unei societati comerciale"

    m-am uitat si eu sa vad daca n-a suferit modificari din 2005 pana azi. au fost publicate niste schimbari pana in 2009, dar exceptia in care te incadrezi nu a fost abrogata

    multumim, katafolt, pentru sprijin. :)

    14.06.2012, 17:13:58
  • katafolt
    katafolt

    14.06.2012katafolt a scris
    Din păcate excepția nu se aplică, adică nu știu, poate în alt județ, la noi în HR nu. În mod absurd îi ajută mai mult pe cei care nu și-au legalizat încă activitatea. Am fost la consultanță la o doamnă dealtfel foarte amabilă la ANAF HR. M-am dus cu legea imprimată, cu litera h încercuiă :) și mi-a spus nu, din păcate. Singura excepție aplicabilă e aceasta: vanzările de bunuri și prestările de servicii care nu se incasează integral cu numerar. Dar pentru asta e nevoie de facturi mari, adică de o sumă mai considerabilă ca să fie justificată plata în rate. În acest caz factura trebuie să fie anterioară chitanței.

    I-am propus și lui tendril * eu sunt 'doamna' cu care a discutat, deși nu am spus nimic despre factură, vorbeam strict de chitanță. Sunt contabilă și chiar dacă nu mai lucrez în domeniu de mult, sper că nu mi-am pierdut de tot afinitatea de a mă orienta printre legi :), deci i-am propus cum propun tuturor celor care au dubii să-și formuleze întrebările către ANAF, preferabil cel din județul lor în scris și să imprime apoi răspunsul primit. Degeaba ne confruntăm noi aici, nu ne ajută prea mult la un eventual control și nici nu ne putem apăra zicînd: așa ni s-a spus. Legea-i lege, e adevărat dar totdeauna lasă loc pentru interpretare. Însă important e cum o interpretează cei care fac controalele.

    Desigur m-aș bucura mult și eu să pot da chitanță persoanelor fizice. Cunosc însă prea mulți care au fost amendați cu 5000 sau 8000 lei, cei norocoși au scăpat cu avertisment urmînd ca în termen de 14 zile să se prezinte la finanțe cu casa de marcat cumpărată. Vorbesc despre artizani cu PFA.

    14.06.2012, 18:07:04
  • Kalimera
    Kalimera

    katafolt... probabil e o diferenta sensibila intre vanzarile dintr-un targ de gen si vanzarile printr-un magazin fizic, specializat in vanzarea catre publicul consumator. pana la urma, ceea ce se petrece intr-un targ se poate numi comert ocazional, neavand o frecventa care sa justifice casa de marcat.
    cat despre cei de la ANAF, sunt lamurita... cu legea in mana, un sector da o rezolutie, un alt sector da alta rezolutie. cand ceri lamuriri, chiar si oficiale, poate fi si rea-vointa din partea functionarilor de la ANAF, acestia avand, saracii, targeturi imposibil de atins pe vremurile astea... in fond ce se poate intampla? contribuabilul contesta procesul verbal de amenda in instanta si gata..
    si eu sunt contabila si stiu ca in relatia cu ANAF se aplica urmatoarea regula : nu exista lege, exista doar norme interne si targeturi impuse de sefii ierarhici. eventualele erori de amendare se asteapta a fi solutionate pe cale judecatoreasca, la care aproape nimeni nu recurge pentru a-si face dreptate, din lipsa de timp, chef sau din lehamite, astel ca ANAF si bugetul de stat raman cu niste bani din niste amenzi nejustificate.
    tendril, pana la urma sfatul doamnei katafolt nu e rau.. mergi la AFP-ul la care esti arondata si depune o adresa prin care sa ti se raspunda la intrebarile pe care le ai. tot ei te vor amenda daca vei calca pe bec. asa, vei avea acoperirea necesara. au termen 30 de zile sa-ti raspunda competent.
    orice sfat primit, aici sau oriunde in alta parte, poate fi bun sau nu, fara intentia de a te induce in eroare... legile romanesti sunt extrem de ambigue, lasa loc interpretarilor, iar cei pusi in autoritatile statului sa le aplice - le aplica cum doreste pipotzika lor. de clarificarea acestora nu discutam. cu cat este totul mai ambiguu, mai vag, si cu cat este contribuabilul mai ametit si confuz, cu atat castiga mai mult bugetul de stat.

    14.06.2012, 21:42:41
  • katafolt
    katafolt

    Perfect spus, kalimera :)

    14.06.2012, 22:46:53