Forum: Subiecte de afaceri cum trimit comanda

  • july11
    july11

    Buna! sunt nou venita si am si eu prima comanda, dar nu am trimis niciodata un colet cu ramburs si nu stiu cum sa procedez. vad aici ca taxa de transport in alt judet este de 10 ron. la posta precizez ce suma are coletul si ei nu mai adauga taxa lor de transport?

    07.12.2012, 08:40:59
  • ramonaignat
    ramonaignat

    Cand mergi la posta trebuie sa declari valoarea coletului (minim 20 lei ) .
    La ramburs declari totalul comenzii + transport.
    De ex:

    Daca produsul vandut are valoarea de 15 lei tu trebuie sa declari 25, produsul + taxa de transport. Taxa de transport difera de la magazin la magazin, intre 7 -10 lei va trebui sa te hotarasti tu cat ceri pentru transport. (vorbesc de transport in tara)

    07.12.2012, 17:00:22
  • handmadeCouture
    handmadeCouture

    taxa pe colet in sistem ramburs se calculeaza la posta, in functie de greutatea coletului. De exemplu, eu am pus un pret informativ de 10 lei pentru transport, dar, in realitate, poate varia. Incepand de la 8 lei pana la 12 lei. Eu am platit pentru un colet pe care l-am expediat si avea o greutate de 1,2kg - 12 lei.

    07.12.2012, 17:57:46
  • gemsgems
    gemsgems

    Ca sa trimiti un colet cu ramburs o sa trebuiasca sa completezi doua formulare pe care le iei de la posta. EU iau mereu mai multe acasa, ca sa nu stau sa le completez acolo. :D

    1. Buletinul de expeditie. Pe asta o sa declari valoarea coletului si valoarea rambursului.
    Valoarea coletului este de minim 20 de lei si e ca un fel de asigurare. Daca "se pierde" coletul poti depune o plangere si sa primesti suma asta. Cu cat valoarea coletului e mai mare cu atat platesti mai mult pentru transport. Eu o tin mereu la minim, pentru ca nu mi s-a pierdut niciodata vreun colet. :P Iar cand trimit fara ramburs, nu ii dau valoare. Tu faci cum crezi. :D
    Rambursul este suma pe care tu vrei sa o primesti de la client, deci, dupa cum a zis si Ramona, pretul total al comenzii+transport.
    Tot pe acest buletin o sa scrii adresa destinatarului si adresa ta.
    Cauta pe Google "posta romana buletin de expeditie" si poti vedea cum arata acest buletin de expeditie la primul rezultat. De asemenea, daca iti e la indemana, poti sa il printezi. Nu trebuie neaparat sa iei de la posta. La mine la posta nu mai au originale si ne dau din alea trase la copiator care arata aiurea rau. :)) Asa ca eu mi le printez singura. :P Nu ca ar interesa pe cineva in afara de mine cum arata buletinul de expeditie.

    2. Mandatul postal. Pe asta il completezi ca sa ti se intoarca banii. O sa fie completat invers fata de buletinul de expeditie, adica tu vei fi destinatarul, iar clientul va fi expeditorul.
    Pe asta nu il poti printa, pentru ca e mai special. :P Poti sa vezi pe Google cum arata cautand "posta romana cupon mandat postal" la imagini. E verde. Cel cu scris negru e pentru persoane fizice, cel cu scris rosu pentru persoane juridice.
    La asta nu ai voie sa ingrosi scrisul sau sa tai sau sa modifici.

    Eu ti-am scris toate astea ca sa ai o idee inainte sa mergi la posta. Pare complicat, poate, dar nu e deloc si in timp o sa iti vina foarte usor sa le completezi. Cel mai bine e sa mergi si sa ceri postaritei informatiile de care ai nevoie. :) De asemenea, la fiecare oficiu postal la care am fost eu aveau pe perete un exemplu pentru completarea corecta a acestor doua formulare.

    07.12.2012, 18:08:28
  • gemsgems
    gemsgems

    Cand decizi suma pe care o ceri pe transport nu e obligatoriu sa te gandesti doar la cat platesti la posta. Unii artizani investesc bani si timp in ambalaje si ambalare, asa ca mi se pare corect sa fie incluse in pret.

    07.12.2012, 18:29:03