Forum: Subiecte de afaceri Feedback negativ

  • kiti
    kiti

    Dragele mele colege de breslo nu stiu cate dintre voi s-au "ars" cu returnarea comenzilor neridicate de la posta.Eu am patit-o de doua ori si de fiecare data am dat feedbackuri negative comentate sa stie lumea ca este vorba de un client neserios..Surpriza mea a fost in momentul in care am verificat feedbackurile primite ulterior de persoana respectiva unde breslase care au avut mai mult noroc cu vanzarea au dat feedbackuri elogioare si recomandari calduroase.Nu spune nimeni sa refuzati din start persoanele astea , fiecare isi asuma riscul expedierii coletului in cunostinta de cauza dar consider ca un singur + la feedback este suficient fara sa induceti in eroare privind corectitudinea unor astfel de persoane prin recomandarile calduroase pe care le dati.Consider ca trebuie sa fim solidare intre noi privind clientii neseriosi care nu-si ridica comenzile si ne trag gauri in buget altfel feedbackurile nu-si mai au rostul.

    22.06.2010, 23:44:00
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Eu cred ca feedbackul trebuie sa reflecte tranzactia respectiva. Daca cineva a avut o experianta pozitiva, by all means sa scrie si un comentariu pozitiv. Daca a avut una negativa, sa scrie un comentariu negativ.

    23.06.2010, 01:02:19
  • Margelute
    Margelute

    SI eu cred ca feedbackul trebuie sa fie ceva subiectiv si care priveste tranzactia respectiva. Nu poti avea pretentia sa nu se scrie nimic in cazul unui feedback pozitiv si nu consider ca astfel de comentarii sunt menite sa induca in eroare ci pur si simplu reflecta felul in care s-a desfasurat tranzactia respectiva. Lasa tu acum feedback negativ si sunt sigura ca daca mai sunt persoane care s-au "ars" nu vor lasa feedback pozitiv cu comentarii elogioase doar ca sa induca in eroare.

    23.06.2010, 14:04:54
  • kiti
    kiti

    Margeluta iti recomand sa mai citesti odata comentariul meu ca sa intelegi exact ce am vrut sa spun.N-am afirmat ca cineva care s-a ars ar fi postat feedback pozitiv doar ca sa induca in eroare ci ca cele cu tranzactii reusite pe langa feedbacuri pozitive au dat si recomandari calduroase de client serios , recomandari care au indus in eroare.Sunt de acord cu voi ca feedbacul reflecta tranzactia respectiva si nu va cere nimeni sa dati negativ sau neutru la o tranzactie reusita chiar daca persoana s-a dovedit neserioasa cu alte ocazii ci sa nu mai dati recomandari calduroase cu atat mai mult ca la feedback + nu este obligatoriu comentariul.Daca vreti neaparat sa comentati puteti sa scrieti tranzactie reusita, comunicare buna etc etc fara sa recomandati persoana colegelor de breasla. Una este sa dai feedback pozitiv unei persoane care s-a dovedit a fi neserioasa cu alte ocazii alta este sa o recomanzi ca persoana de incredere, serioasa unui viitor vanzator care se uita si la feedbackuri inainte de acceptarea comenzii.Si n-as fi postat acest comentariu daca una din plasele luate nu ar fi fost din acest motiv.Am citit feedbacurile care erau pozitive cu recomandari de client serios dar fiind f. multe nu am mers pana la capat unde erau cele rosii cu comentarii negative. Am acceptat comanda si dupa ce a venit inapoi am verificat iar feedbakurile si am dat de cele negative.Concluzia mea = solidaritatea de breasla este nula .Daca mie mi-a reusit tranzactia este ok restul nu mai conteaza.Astept si comentariile celor patiti.

    23.06.2010, 18:46:32
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Eu am patit-o. Si nu o data. Recunosc ca ma intreb si eu de ce mie nu mi se ridica pachetul, dar altui vanzator care trimite peste 2 saptamani i se ridica fara probleme. Sper numai sa nu fie ceva personal cu mine :))

    Cu toate acestea, tot cred ca daca cineva are o experienta buna, are tot dreptul sa scrie acolo ca a fost o colaborare reusita. Acum eu nu scriu ca recomand foarte des, asa ca nu stiu daca ar trebui sa scrie si ca recomanda...dar oricum, si daca nu ar scrie nimeni "recomand", feedbackul pozitiv se bate cap in cap cu cel negativ. Eu as vrea sa stiu ce e in mintea clientilor care ba ridica, ba nu....

    23.06.2010, 21:29:51
  • kiti
    kiti

    Nu avem de unde sa stim.Eu personal refuz comanda acelor persoane care au feedbacuri de rambursare.Cine a facut-o odata o s-o mai faca si nu vreau sa risc.Ii consider oameni fara caracter.Supararea mea a fost ca mi-a trimis ok de confirmare ca pot trimite , n-a ridicat-o dar doua zile mai tarziu a ridicat alta comanda.

    24.06.2010, 00:07:16
  • tzuki333
    tzuki333

    de ce nu faceti o lista cu cei care nu sunt seriosi? desi, ma rog, chestia e subiectiva, s-ar putea loga cu diferite user-names si atunci tot degeaba...

    24.06.2010, 07:47:50
  • Margelute
    Margelute

    Kiti, dar pe pagina de feedback ai in partea de sus cate feedbackuri sunt de fiecare: cate pozitive, cate neutre cate negative. Te uiti acolo si daca sunt si rosii le cauti in josul paginii. Poate cu ocazia asta se transmite mai departe sugestia si rugamintea paginarii si la feedback-uri la fel ca la comenzi pentru ca se incarca foarte greu.
    Iti inteleg supararea si imi pare rau, dar nu sunt de acord ca solidaritatea de breasla este nula, nu in aceasta privinta a feedbackurilor, ci dimpotriva. SUnt si eu patita, cu contul de bijuterii. Eu le dau cu responsabilitate maxima, si cand recomand o persoana nu iau in considerara numai faptul ca am vandut si mi-a ridicat coletul de la posta, ci mult mai multi factori care ma conving pe mine in cursul tranzactiei ca persoana respectiva chiar este serioasa. Chiar nu scriu de la mine atunci cand dau un feedback.

    Tzuki, a fost in vechiul forum o lista de clienti neseriosi dar pana la urma s-a concluzionat ca de-asta exista feedback si se mersese destul de departe cu publicarea datelor private gen nume, adresa, numar de telefon. Mie mi s-ar parea utila o astfel de lista unde sa facem publice numele si orasul persoanei neserioase.

    24.06.2010, 18:16:46
  • Margelute
    Margelute

    Nu scriu de la mine adica nu scot din burta :) ca de la mine sunt dar nu din imaginatie...

    24.06.2010, 18:18:05
  • tzuki333
    tzuki333

    a, da, nu ar fi ok sa dam adrese, nr de tel, etc, ci doar nume si localitatea...poate ca asa nu s-ar mai pacali cei care vand, pana la urma cred ca fiecare ne-am ars cel putin o data cu clienti neseriosi...

    24.06.2010, 20:44:53
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Tocmai pentru asta sunt feedback-urile, sa stim cine sunt clientii neseriosi si cine sunt cei "buni". In loc sa cauti un client anume pe o lista neagra, te uiti in feedbackul lui si vezi exact cum au mers tranzactiile.

    24.06.2010, 21:28:16
  • beadshop
    beadshop

    @Cinnamon: lista neagra ar fi buna pentru ca cine are feedback negativ isi poate face alt cont care este curat-curat. Eu am cliente (serioase) care din diferite motive si-au facut chiar si 3 conturi: la unul aveau magazin si au renuntat, la altul au uitat parola etc....Deci nu mereu e de ajutor feedbackul, mai ales daca e un cont nou.
    Daca ma gandesc bine, il ultima vreme am avut comenzi destul de multe de la persoane care aveau conturi proaspat facute....poate erau cu adevarat noi pe breslo sau poate nu, cine stie!?
    Dar cu toate astea nu stiu daca e ok sa existe o lista in care sa se divulge numele persoanelor care comanda, chiar si daca sunt neserioase.

    24.06.2010, 23:42:30
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Eu oricum cer plata in avans, din motive de germania.

    Dar ati putea face si voi la fel pentru conturile care nu au deloc feedback. Sau macar plata partiala, o suma care sa acopere costurile tur-retur ale pechetului in caz ca nu e ridicat. Au zic ca asta ar fi ok...

    25.06.2010, 11:31:47
  • Margelute
    Margelute

    Da, si plata in avans a fost una din solutiile la care s-a ajuns pe topicul vechi. Din pacate nu e la fel de comod pentru toata lumea inca. Plus ca eu am avut o experienta destul de neplacuta cu o clienta care s-a dovedit ulterior foarte serioasa care s-a simtit jignita cand am rugat-o sa-mi faca plata in avans pe motiv de lipsa de feedback si nu numai. Era si lipsa feedback-ului dar pe de alta parte trimiteam si prin curier si dupa cum stiti plata ramburs prin curier se taxeaza destul de mult asa ca incercam sa evit asta. Pana la urma a inteles si mi-a platit in avans dar a fost destul de neplacut pentru mine sa incerc apoi sa ma disculp.

    Pana la urma e riscul meseriei ca sa zic asa. Trebuie sa recunosc ca la materiale nu mi s-a intamplat sa am neplaceri.
    Nu cred sincer ca exista vreo metoda suta la suta sigura ca sa nu te pacalesti. Sincer decat sa pierd o clienta ofensata ca o rog sa-mi plateasca in avans am preferat sa risc :(

    25.06.2010, 11:53:13
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Mie sincer mi se pare cam ciudat sa fi ofensat de plata in avans. Sigur, depinde si de cum pui problema (poate e mai delicat daca unor clienti le ceri plata in avans si altora nu- primii ar putea interpreta asta gresit), dar aici se practica peste tot plata in avans - pe ebay, pe , orice comanzi de pe net. Asta cu siguranta si fiindca diferenta intre livrarea normala si livrarea cu ramburs este uriasa...platesti de 3-4 ori mai mult pentru un colet cu ramburs.

    Eu in orice caz cer de 2 ani plata in avans si nu am simtit sa fie vreo problema (la mine problema e mai degraba costul efectiv de transport....:( ) asa ca incurajez toti vanzatorii sa treaca incet-incet la plata in avans - complet, nu doar pentru clientii fara feedback. Se poate argumenta si in Romania cu reducerea taxei de transport, care scade de la 7-9 lei la 3-4 lei, deci e un win-win.

    Stiu ca exista inca cativa clienti care sunt reticenti la plata in avans, dar sper sa ii educam si pe ei usor-usor sa accepte metoda asta....

    25.06.2010, 14:41:04
  • PetraBijoux
    PetraBijoux

    Am patit-o si eu cu clienti neseriosi si am dat feedback negativ, si am fost surprinsa sa vad elogii aduse de alte magazine clientei respective - m-am gandit ca poate produsele comandate de la mine n-au convins-o foarte tare, si s-a razgandit pe parcurs. Acum suflu si-n iaurt - cer plata in avans de la cei care au feedback negativ pe motiv de neridicarea coletului, si chiar si de la cei fara feedback, noi pe breslo, care probabil ca n-au nici o vina, dar deh, asa e cu Stan Patitul!
    Eu as sugera administratorului sa aduca o modificare la pagina de feedback, care intr-adevar se incarca foarte greu - daca se poate sa dai click pe iconita rosie de negativ, din dreapta sus, si sa se deschida pagina cu feedbackuri negative, sa poti vedea mai usor din ce motive a primit negativ persoana respectiva si sa nu fie nevoie sa parcurgi toata lista pana dai de acele "-" rosii. - mai ales in cazul vanzatorilor de furnituri, care au foarte multe tranzactii, daca mai ai si un calculator cam obosit, ca al meu, renunti in mod sigur la cautare!

    25.06.2010, 16:44:11
  • hobbyshop1
    hobbyshop1

    Buna ziua,
    Rog echipa care administreaza site-ul sa ma ajute in rezolvarea unei prbleme legate de un feedback negativ. Problema e in felul urmator: am trimis un colet unei cliente in arad iar joi, 04.08.2010, am primit o avizare de retur al coletului respectiv. Ma duc la posta, coletuyl nu e faptic acolo, desi figureaza in tranzit cluj ca fiind returnat si in registrele oficiului postalde care apartin, la fel, colet retur. Am scris clientei un mail, iar a doua zi, cu returul, pachetul ratacit si lipsa mail pana la momentul respectiv, i-am dat feedback negativ si am anulat comanda. Azi am mers cu un aviz la posta si , surpriza!, erau banii platiti de clienta pe coletul cica "retur". Evident ca nimeni din posta nu-si da seama cum se poate ca destinatarul sa ridice coletul si totosi, el sa figureze ca retur si sa ma faca sa umblu 5 zile la posta, disperata sa-l recuperez. Desi am scris clientei mail de scuze, consider ca a dat dovada de o buna-credinta iesita din comun, ridicand coletul cu toate ca ii dadusem feedback negativ. De aceea rog administratorii, ca o exceptie, sa-mi permita retragerea feed-back-ului respectiv, deoarece e complet nemeritat. Va multumesc anticipat.

    11.08.2010, 10:27:23
  • Aladdin
    Aladdin

    @hobby.shop, din cate stiu eu, poti modifica feedback-ul urmand pasii urmatori:
    my breslo>feedback>feedback finalizat> editeaza din dreptul feedback-ului care se doreste a fi modificat>alegi calificativ>modifica feedback.

    12.08.2010, 23:01:39
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    @hobby: exact, poti edita singura feedbackul cu pricina, urmand pasii descrisi mai sus de Aladdin.

    13.08.2010, 13:10:46
  • Margelute
    Margelute

    Pai greseala a fost la posta respectiv cine ti-a scris avizul trebuia sa scrie pe el mandat nu retur. Asa tu ai cautat un colet cand de fapt trebuia sa cauti niste bani, iar la mine la posta astea se dau la ghisee diferite, banii nu vin la mesagerie ci la ghiseele care opereaza servicii financiare. Deci n-au stiut una ce face cealalta.

    14.08.2010, 15:31:11
  • peticel
    peticel

    lipesc si eu o intrebare aici. :)
    inainte puteai modifica feedback-ul, acum nu poti sa-l modifici decat pe cel negativ?

    23.08.2010, 14:22:24
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Acum poti sa modifici pe cel negativ si pe cel neutru.
    A avut vreodata cineva nevoie sa modifice un pozitiv (sper ca nu)?

    23.08.2010, 15:26:09
  • Margelute
    Margelute

    Da, eu! Azi vreau sa modific un feedback pozitiv. Am primit acum doua luni o comanda de 8 lei. Am trimis mesaj si pe breslo si pe mail ca am limita de comanda la care nu am primit nici un raspuns. Am anulat comanda si am data feedback pozitiv. Ca sa ma trezesc azi ca am un feedback neutru si un comentariu cum ca piatra e prea neomogena in dimensiuni (?!) in conditiile in care asa fusese facuta descrierea negru pe alb, asa o citise, asa o comandase. Brusc dupa doua luni de la o tranzactie nefinalizata, anulata in lipsa vreunui raspuns de orice fel, si-a dat seama ca piatra e cam neomogena pentru gustul propriu si mi-a acordat un feedback neutru. Nu ma deranjeaza ca nu pot schimba feedbackul dar vreau sa las un comentariu ca sa se stie ca de fapt persoana nu a intrat niciodata in posesia pietrei, n-a vazut-o decat in poza si nu a facut altceva decat sa intareasca descrierea facuta!

    Sunt foarte revoltata ca nu pot face aceasta modificare. Eu am dovedit intelegere fata de un membru nou care nu stia poate ca a comandat din mai multe magazine de-odata si fiecare in parte are limita lui si taxele lui de transport, acordand un feedback care sa nu afecteze userul respectiv. Dar am primit in schimb un comentariu care lasa sa se inteleaga ca a primit piatra si nu i-a placut. Ceea ce ma deranjeaza enorm si nu mi se pare corect!

    Daca feedbackurile pozitive nu mai pot fi modificate, dupa ce am patit cred ca fie nu mai completez feedbackurile fie ma gandesc de 10 ori daca nu dau mai bine neutru ca sa pot modifica in caz de ceva, ceea ce gasesc aberant!

    24.08.2010, 12:56:41
  • Margelute
    Margelute

    Si am mai scris la un topic despre patania mea si am scris si ca nu mi se pare corect sa se mai poata da feedback la o comanda anulata. Nici de catre mine ca vanzator nici de catre cumparator. Nu vad rostul.

    24.08.2010, 13:00:36
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Margelute, scrie te rog un mail la [email protected] sa iti modifice ei feedbackul.

    Si eu stiu ca inainte se putea modifica si pozitivul, poate ca Luigi a scos optiunea fiindca s-a gandit ca nu o foloseste nimeni. Dar poate ar fi mai bine sa o reintroducem.

    Imi place ideea de a nu mai fi posibil feedbackul pentru o comanda anulata. Sper sa fie posibil si sa sa poata implementa repede. Voi ce credeti?

    24.08.2010, 13:47:32
  • Simina
    Simina

    Avand in vedere experienta mea personala SUNT PENTRU!:)
    Credeam insa ca nu se poate!!!!!!!!!!!

    24.08.2010, 15:30:15
  • Simina
    Simina

    Margelute, in esenta patania ta este aproape identica cu a mea. Te inteleg perfect! Si eu mi-as fi dorit nici sa nu las, nici sa nu primesc un feedback de genul celui primit, pentru ca, in fond, trecand peste toate, comanda a fost ANULATA, nu conteaza neaparat motivele.

    24.08.2010, 15:33:47
  • beadshop
    beadshop

    Si eu sunt de parere ca nu trebuie sa poata cineva sa dea feedback pe o comanda anulata. Am avut zeci de comenzi de sume infime pe care le-am anulat. Daca cineva are rabdare, poate vedea ca am cateva feedbackuri neutre, undeva de mult (d-aia nu am rabdare sa mai caut pe foaia de feedbackuri) si culmea e ca acelea sunt de la persoane care au facut comenzi foarte mici pe care le-am anulat (una din comenzi am anulat-o la cererea cumparatorului). Eu am scris foarte clar politica magazinului, comanda minima acceptata 30 lei etc, deci nu sunt neserioasa daca anulez comenzile care nu indeplinesc conditiile acceptate si anuntate!
    La fel mi se pare foarte buna propunerea pe care a mai facut-o cineva la alt topic, ca acordarea feedbackului sa fie limitat in timp, 3 luni de exemplu mi se pare suficient. Daca 3 luni cineva nu acorda feedback, de ce sa-l mai acorde dupa 1 an?

    27.08.2010, 10:32:40
  • hobbyshop1
    hobbyshop1

    @Alladin si @ CinammonCloves: Multumiri pentru lamuriri, am rezolvat problema cu clienta editand feedbackul. Multumesc pentru ajutor!

    29.08.2010, 18:54:14
  • stefaniagabor
    stefaniagabor

    este serios ?? pot face comanda si sa nu ma trezesc cu cartofi inauntru???

    03.03.2013, 16:35:10