Forum: Orice altceva O NOUA LISTA NEAGRA

  • delakoka
    delakoka

    Am o idee si vreau sa stiu ce parere aveti si voi.Ce-ati spune ca fiecare care are o experienta neplacuta cu neridicarea comenzilor de la posta sa treaca aici numele si adresa clientei care nu si-a ridicat comanda pt ca celelalte magazine sa fie la curent cu persoanele neserioase care se plimba prin breslo si sa expedieze sau nu comenzile in cunostinta de cauza.

    29.09.2010, 16:08:16
  • zuzuflor
    zuzuflor

    E o idee buna, deoarece de cele mai multe ori feedback-ul nu e relevant!

    29.09.2010, 16:20:51
  • handmade.mititel
    handmade.mititel

    s-a mai discutat subiectul..
    www.breslo.ro/Forum/Lista-Neagra_topic_2408

    29.09.2010, 16:33:02
  • handmade.mititel
    handmade.mititel

    Incercati sa cereti plata in avans ,e cea mai sigura metoda,si astfel nu se ajunge la situatii neplacute :)

    29.09.2010, 16:35:45
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Merci Alina pentru link :)
    O sa dau copy paste la ce am scris acolo:

    Cu lista neagra sunt mari probleme de date personale.
    Nu avem de unde stii ce motive (mai mult sau mai putin absurde) pot determina ca un client sa nu ridice pachetul de la posta, si nu e treaba noastra ca vanzatori sa judecam asta.

    Pentru a "avertiza" colegele de breasla exista feedback-ul; daca lasati feed negativ si apoi anulati comanda nu mai puteti primi un feed razbunator.

    Si, deigur, plata in avans, la care eu tot fac reclama de mai bine de 2 ani. Discutam pe despre asta si toata lumea era de parere ca daca folosesti ramburs neridicarea pachetului e un risc pe care ti-l asumi. Punct. Vrei sa reduci riscul - ceri plata in avans.

    Va rog, nu incepeti sa publicati nume sau adrese pe forum fiindca voi fi nevoita sa sterg tot subiectul, complet. Momentan o sa las discutia asta aici deschisa, dar va rog, fara date cu caracter personal.

    29.09.2010, 17:28:54
  • delakoka
    delakoka

    Am intrebat n-am dat cu parul.Nu se poate asta e , desi cometariile ar putea fi multe pt ca plata in avans n-o accepta multa lume si risti sa-ti pierzi clientii.Pe de alta parte in momentul in care cineva isi posteaza datele de contact si dupa aceea isi bate joc de vanzator isi asuma si riscul de-a intra pe o astfel de lista.In momentul in care exista o comunicare buna si clientul iti spune ca poti trimite coletul dupa care ne trezim cu coletele ramburs si comunicare zero dati-mi voie sa nu mai cred in bunele intentii ale acestor cumparatori.Imi pare rau ca mai sunt si protejati.Eu am pus punct, am inteles politica breslo si nu mai fac nici un comentariu.

    29.09.2010, 21:54:34
  • delakoka
    delakoka

    Si inca ceva Cinnamon atata timp cat pe mine ma arde la buzunat cred ca este mai mult decat "treaba noastra " sa judecam si sa luam masuri.

    29.09.2010, 21:58:01
  • havin
    havin

    sincer nici eu n-am inteles faza cu nu e treaba noastra sa judecam..... daca cineva ma pune sa execut ceva, imi pierd un timp poate sa adun materialele, altul sa execut lucrarea si sa merg la posta- si totul pt ca pers. resp sa dispara ca magarul in ceata- cam devine treaba mea si sa-l judec pe cumparator si sa-l arat cu degetul tuturor, pt a nu pati si altii ceva identic.
    plata in avans, din pacate, nu functioneaza ca in afara ( de fapt la noi in tara mai nimic nu functioneaza ca in afara... si ca veni vb in afara se cam poarta plata direct pe site, cu debitare de card, asa ca sa nu mai vb de 'afara'), din varii motive si va mai dura ceva timp pana ne vom obisnui cu ideea atat noi vanzatorii cat si cumparatorii....

    29.09.2010, 22:05:17
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Debitarea directa de pe card s-ar putea face si aici, prin Paypal, dar nu stiu cati dintre noi si-ar permite comisioanele lor. Si ca sa dau un exemplu "din afara", pe multi nu accepta decat tot asa plata in cont, fara Paypal - banuiesc ca tot datorita comisioanelor.

    Nu cred ca a dat nimeni cu parul, atat ca a mai fost doar acum cateva zile discutia si mi-ar placea daca ati citi putin pe forum inainte sa deschideti discutii noi. Asta asa, pe langa subiect. Desigur, nu exista momentan functia de search, asa ca nu pot sa ma supar prea tare. ;)

    Am zis ca nu e treaba noastra ca vanzatori sa judecam, nu ca trebuie incurajat sau ca e ok. Trebuie doar sa nu pierdeti din vedere ca la FIECARE comanda ramburs pe care o trimiteti va asumati un risc. Indiferent cate liste negre apar sau cate feedbackuri negative se acorda. Daca cineva are chef sa isi bata joc de munca voastra, isi deschide un cont nou cu o adresa noua de mail, face o comanda la o adresa fictiva si gata.

    De aceea consider ca unica metoda prin care sa nu va mai "arda" nimic la buzunare e sa cereti plata in avans. Daca vrem ca si la noi lucrurile sa se schimbe (in bine) trebuie sa ne educam clientii. Cine sa-i educe daca nu noi, vanzatorii?! chiar nu cred ca daca toata lumea ar cere pe B. plata in avans nu s-ar mai cumpara deloc handmade.

    Pentru toti cei care vor totusi sa isi asume riscul rambursului sau cred ca vor pierde clienti altfel, exista sectiunea de feedback. Care exact asta face, ii arata cu degetul pe cei neseriosi, fara sa faca publice datele lor personale. Nu vreau sa apar pe nimeni aici (mi-am luat si eu portia de colete retur la un moment dat), dar sunt chestiuni legale care interzic publicarea de astfel de date. Daca vreti neaparat lista neagra si va asumati raspunderea, puteti sa o faceti la voi pe blog sau altundeva, doar nu pe Breslo.
    Nu stiu cata lume a urmarit scandalul cu lista neagra publicata pe Vintage Lover's Pub...

    Cu riscul de a ma repeta: nici lista neagra si nici feedbackul nu va dau o garantie 100% ca pachetul nu se va intoarce pe banii vostii.

    29.09.2010, 23:26:35
  • havin
    havin

    cinnamon comisioanele nu sant f mari si daca ai posibilitatea sa iti vezi banii in cont imediat- sant sigura ca merita.
    pe siteul cu care lucrez eu aici lucrurile sant altfel; plata se face din cardul cumparatorului intr-un cont intermediar, al site-ului urmand ca DUPA confirmarea de catre cumparator a primirii comenzii- sa imi fie creditat mie, contul bancar. nu se face nimic prin paypal. comisionul perceput este cel luat de site, la tranzactie. foarte ok, foarte rapid si extrem de sigur. asa, si eu am garantia ca banii au fost debitati de la cumparator (in mom. comenzii) si cumparatorul are garantia ca plata se va face efectiv catre mine DUPA ce va primi comanda.
    dar cred ca aici nu prea se poate aplica treaba asta, desi sant sigura ca ar fi in folosul tuturor partilor, inclusiv al site-ului care are astfel posibilitatea de repo, alta sursa de castig pe langa comisioane.

    si cred ca da, daca pe breslo toata lumea ar solicita plata in avans vanzarile s-ar reduce dramatic. lumea din ro nu e inca pregatita psihic pt asa ceva.

    30.09.2010, 07:23:37
  • arabela
    arabela

    Serios ca nu pot sa inteleg ce nu va convine la varianta cu feedback-ul, e cel mai simplu mod de a vedea cat de "serios" sau nu e un client. Chiar nu vad rostul denegrarii in public a clientilor. Stiu si eu ca e neplacut sa iti vina coletul retur si sa mai si platesti dar din pacate e riscul nostru. nu vrei sa il asumi ceri plata in avans, nu vrei plata in avans iti asumi riscul si iti calculezi transportul in asa fel incat un retur sa se amortizeze intr-un raport pe care il crezi de cuviinta. E destul de simplu si cam asa functioneaza afacerile : ai riscuri, le calculezi, le amortizezi si la finalul anului ar trebui sa ramai cu profit daca faci totul bine, daca nu e cazul sa recalculez si sa schimbi strategia. Plata in avans nu e asa de inspaimantatoare cum vi se pare, eu am tot mai multi clienti care prefera sa plateasca in avans pentru a reduce costurile de transport.

    Si legat de feedback , iar se genereaza mult prea multa agitatie. Nu cred ca e asa tragic daca ati primit un feedback chiar si din razbunare (daca nu e chiar primul) cred ca cei care se uita peste toate feedback-urile isi dau seama cam cum sta treaba si inteleg ca se pot intampla si neintelegeri la un momentdat. Incercati sa nu mai dramatizati atata ca nu faceti altceva decat sa va stricati imaginea. Fiti profesionisti si inghititi in sec cand e nevoie, nu va spalati rufele in public, nu aveti decat de castigat.

    30.09.2010, 12:06:31
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Arabela, merci, ai spus-o cum nu se poate mai bine. :*

    30.09.2010, 15:50:56
  • bijouxdemonange
    bijouxdemonange

    bine spus Arabela!

    Cat despre publicarea datelor personale ale unui cumparator neserios sau a oricarei persoane, pe internet si divulgarea datelor personale ale unei persoane catre terte parti fara acordul acesteia, sunt ca se poate de ilegale si expuneti persoana respectiva la riscuri mult mai mari decat returul unui colet (vezi http://legislatie.resurse-pentru-democratie.org/677_2001.php si http://www.legi-internet.ro/legislatie-itc/date-cu-caracter-personal/legea-privind-prelucrarea-datelor-cu-caracter-personal-si-protectia-vietii-private-in-sectorul-comunicatiilor-electronice.html si http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32002L0077:EN:HTML si probabil ca mai sunt si altele).

    Este normal ca pozitia Breslo sa fie contra unei astfel de liste :)


    Si mai e o vorba: pierzi, castigi, negustor te numesti!

    30.09.2010, 17:52:51
  • bijouxdemonange
    bijouxdemonange

    cat se poate*

    30.09.2010, 17:53:55
  • havin
    havin

    cred ca exagerati in ceea ce priveste lista asta. din ce-mi amintesc eu in sub . de la inceputurile breslo, cand exista o astfel de lista neagra, acolo nu se dadea decat numele cumparatorului care nu si-a respectat obligatia ce rezulta din actul comercial; uneori se dadea si orasul, dar atat: nu adresa, nu grupa sanguina, nu alte date care ar putea leza intr-atat pers in cauza incat sa fie nevoie sa se aplice legile amintite mai sus.
    oricum sant interesante sfaturile :))

    30.09.2010, 18:38:13
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Numele si prenumele sunt suficiente date pentru ca prevederile legii de mai sus sa nu fie respectate. Ganditi-va numai cum v-ati simti voi daca v-ati gasi numele complet publicat fara acordul vostru pe internet, cu atat mai mult intr-un context atat de negativ ca o lista neagra.
    Sau cum ar fi daca ati avea un nume suficent de comun ca sa il regasiti pe o astfel de lista (datorita unei alte persoane - dar cine stie asta?)

    Nu stiu care sunt metodele in Ro, dar in germania o cautare pe Google dupa numele si prenumele cuiva care aplica pentru un job este o practica uzuala. De accea mi se pare normal ca dreptul la confidentialitate sa fie respectat. Si daca argumentele astea de bun simt nu v-au convins, revin si cu reglementarile:

    Cf. Termenilor si Conditilor de Utilizare Breslo pct. 13 :
    Cu exceptia celor prevazute in Politica de Confidentialitate Breslo, Breslo nu va vinde sau divulga informatiile Dvs. personale (asa cum sunt definite in Politica de Confidentialitate) catre terte parti fara consimtamantul Dvs. explicit.

    30.09.2010, 19:26:07
  • LadyA
    LadyA

    Eu mereu cand primesc o comanda noua,primul lucru pe care il fac este sa ma uit la feedback-ul persoanei respective.Si acolo vad daca merita sau nu sa ii trimit coletul ramburs.

    30.09.2010, 20:11:00
  • havin
    havin

    cred ca, in ceea ce ma priveste nu imi ramane decat sa va urez ca feedbackul sa fie suficient si acoperitor in luarea deciziilor corecte, in tranzactiile de efectuat :))

    30.09.2010, 21:43:21