Forum: Idei si sugestii Optimizare pentru cumparatori

  • cat.alina10
    cat.alina10

    De cativa ani folosesc metoda cumpararii de pe net si am cumparat deja de la multe magazine virtuale. Pana sa reusesc sa plasez comanda pe Breslo era sa renunt de mai multe ori si daca nu as fi auzit prietenele vorbind despre site, as fi iesit fara sa mai privesc in urma....
    Atunci cand cumpar vreau sa-mi pot verifica mereu cosul si sa modific pe parcurs. Nu e normal sa fiu obligata sa am cont doar ca sa ma pot uita in cos- asta nu stimuleaza deloc vanzarea- majoritatea se enerveaza si pleaca- si e pacat. De fapt nu ar trebui sa fie obligati sa-si faca cont nici macar daca vor sa finalizeze comanda....Nu trebuie se se simta siliti sau expusi, trebuie sa fie atrasi ca sa cumpere... Deschiderea unui cont trebuie sa fie o optiune libera, abonarea la un newsletter ar fi suficient...
    Am gasit o comunitate minunata pe site si cred ca fluidizarea cumparaturilor ar aduce beneficii tuturor. O zi placuta!

    08.02.2014, 00:00:18
  • user61482
    user61482

    Eu sunt de acord cu primele parti pe care le-ai expus aici, nu insa si cu ultima. Cred ca toti cumparatorii trebuie sa se inregistreze, pentru transparenta daca nu pentru altceva. De asemenea e foarte important feedback-ul de ambele parti. Fara ar fi inregistrat nu stiu daca ar mai fi posibil.
    Un singur exemplu iti dau: am vandut un colier in valoare de 30 de lei. Clientul mi-a confirmat comanda, a spus ca doreste sa i-o trimit in sistem ramburs, dupa care , saptamana trecuta m-am trezit cu retur. Coletul l-a asteptat la posta de destinatie 14 zile. La faza asta eu am pierdut 11,6 lei taxa transport dus, 14 taxa magazinaj pe cele 14 zile cat a stat la Posta respectiva si 2,6 lei transport inapoi. Cui dadeam feedback negativ daca nu era inregistrat? Nu ca as fi rezolvat ceva cu negativul asta dar... Si pentru cumparatori conteaza mult feedback-ul vanzatorilor.Ma rog, sa te inregistrezi nu dureaza mult si o faci daca-ti doresti produsul, dar da, sunt de acord cu tine in ceea ce priveste vizualizarea cosului de cumparaturi, etc. :)

    09.02.2014, 19:15:50
  • cat.alina10
    cat.alina10

    Bineinteles ca orice cumparator trebuie sa lase adresa, mailul si numarul de telefon, chiar daca nu e membru al comunitatii Breslo. Altfel nu ar avea cum sa dea confirmarea ...
    Cu toate astea ar fi bine sa poata primi in mail ceea ce a comandat ca sa aiba posibilitatea sa verifice la livrare. Cui ii convine sa dea banii fara sa aiba nici o garantie ca va primi ceea ce vrea sa cumpere?
    Eu am facut comanda pentru mai multe produse si nici macar un mail de confirmare a comenzii nu am primit, cu produsele comandate, asa cum e normal. Ce sa mai zic de factura pro forma. Nici macar nu exista optiunea pentru datele firmei la cumparare... din punctul asta de vedere ar fi cateva lucruri de perfectionat

    10.02.2014, 23:23:48
  • user61482
    user61482

    Pe platforma Breslo exista cel putin 400 de magazine active din cate stiu, asa ca o confirmare automata pe mail nu cred ca este ( inca ) posibila. In schimb, da, fiecare vanzator in parte are obligatia sa trimita acel e-mail de confirmare , ba chiar Breslo a demarat un fel de campanie prin care se incurajeaza acest lucru, ...mai degraba a fost un sfat din partea lor. Fiecare dintre noi, vanzatorii a primit un mesaj din partea lor in acest sens. Este public, si se expun majoritatea punctelor pe care le-ai scris aici : www.breslo.ro/blog/5-reguli-ca-sa-vinzi-mai-mult.
    Si eu, la randul meu, cumpar des de pe Breslo, si da, mi s-a intamplat sa nu primesc mailuri de confirmare, nu e prea placut... :(
    Ce stiu e ca Breslo e in continua schimbare / dezvoltare, si ca suntem incurajati ca si vanzatori sau cumparatori sa folosim forumul pentru sesizari / idei noi/ etc.

    11.02.2014, 08:51:56
  • fimomimo
    fimomimo

    ... dupa ce achiti contravaloarea coletului la posta ai dreptul sa verifici continutul acestuia in oficiul postal!!... daca produsele nu sunt conform cu descrierea poti sa depui o plangere la posta romana sau sa rezolvi direct cu vanzatorul...
    daca cumva te-ai razgandit intre timp si decizi ca" nu-ti mai plac" din orice alt motiv subiectiv poti contactat vanzatorul si poti sa iti primesti banii inapoi, dar trebuie sa achiti taxa de retur.
    Cumparaturile online sunt altceva decat cumparaturile intr-un magazin normal, multe avantaje apar la pret, faptul ca poti compara produsele, poti sa citesti feedback-uri, varietate mai mare, negocieri etc etc... Nu cred ca intr-un magazin normal se intampla asta...

    Nu incerc sa schimb opinia numanui, dar daca nu ai un cont si vanzatorul iti trimite "suluri de hartie igienica" de exemplu in loc de fetru .. tu cum poti demonstra ca nu ai cumparat suluri de hartie? :D

    Lucrurile sunt gandite in asa fel incat sa nu apara tot felul de portite cu alternative fraudulente atat din partea cumparatorului cat si din cea a vanzatorului - tranzactii civilizate cum le-am spune.

    Ca sa imi exprim opinia.... eu nu as trimite nimanui fara sa aiba cont, mai ales ca nu as fi de acord sa se transmita datele oricui care are sau nu intentia sa cumpere.

    11.02.2014, 17:16:27
  • claudette2
    claudette2

    Pana la urma si cumparatorul si vanzatorul au o vina,
    Vanzatorul de multe ori nu anunta (faceam si eu asta inainte - fara sa`mi dau seama)
    Cumparatorul nu citeste politica magazinului.
    Am inceput sa trimit msg pentru confirmare pentru ca am pus la dispozitie 3 metode de plata (inainte aveam doar una, de aceea pot sa ma scuz ca nu trimiteam msg pentru confirmare,repet nu stiam exact cum merge treaba)
    Mi se pare normal sa aiba toata lumea care vrea sa achizitioneze ceva cont, pentru a putea primi feedback`uri, am avut 2 cliente noi pe site care aveau fix 0 feedback`uri si sincer mi`a fost cam frica sa trimit colete, dar am avut o surpriza ft mare cand au venit banutii mai repede decat ma asteptam.

    11.02.2014, 21:50:12
  • PrimavaraPastel
    PrimavaraPastel

    Ati ridicat o problema foarte buna si chiar am rasfoit pe site in aceasta seara si voiam sa vin si eu cu o sugestie in ton.
    Mai intii privind propunerile anterioare.
    Un cont pentru cumparatori este absolut necesar, din varii motive pe linga cele exprimate deja:
    - pastrarea unei evidente a listelor de comenzi personale
    - marcarea ca favorite a unor produse sau magazine pe care dorim sa le urmarim sau sa le regasim usor cind facem rost de bani
    - participarea la discutii in forum sau chiar la concursuri.
    Dar nu ar trebui sa fie necesar sa ne inregistram/logam pentru a adauga cumparaturile in cos si pentru a vizualiza cosul, ci doar la efectuarea unei comenzi.
    Sint convinsa ca se pierd multe vizite si comenzi in acest mod, deoarece ne simtim constrinsi sa ne dam datele personale fara rost. Insa la o comanda este firesc sa le oferim, pentru ca vinzatorul sa ne poata trimite produsele.

    Problema pe care o aveti cu primirea facturii proforma este datorata modului in care se efectueaza comenzile. Ele nu sint centralizate de Breslo ci se proceseaza separat de catre fiecare vinzator. Deci ar trebui, daca doriti proforma, sa o solicitati de la fiecare vinzator ale carui produse le-ati comandat.

    Proforma nu este obligatorie prin lege, dar ar fi frumos ca ea sa existe.

    Ce nu stiu este daca Breslo pune la dispozitia vinzatorilor instrumentele necesare pentru emiterea proformei in baza comenzii. Daca ele nu exista, ar fi necesara adaugarea lor.

    Sugestia mea era o reorganizare a categoriilor in care sint incadrate produsele. Organizarea dupa mod de lucru sau materiale este foarte greu de urmarit si duce la dublarea unor categorii si la confuzii de tot felul. Astfel, pe linga erorile de incadrare comise direct de catre furnizori, mai apar si cele datorate categoriilor duble.
    In plus, jumatate din categorii sint dupa materiale, jumatate dupa utilitate.

    Organizarea dupa tipul de obiecte si utilitatea lor ar fi ideala. De pilda avem Martisoare categorie separata, iar la Sarbatori avem zile de nastere. Nuntile si alte evenimente importante din viata le gasim separat...

    Pentru mine a fost o confuzie totala, mai ales ca la cautare am obtinut niste rezultate naucitoare.
    Cred ca adevarata problema provine din modul de gindire al Breslo, centrat pe magazinele individuale, care sint clientii lor, in loc sa fie centrat pe clienti, care pentru ei se concretizeaza doar in statistici precum numar de vizite si volum vinzari. E oarecum descurajant pentru clienti si din pacate singurii care au de pierdut sint magazinele, pentru ca Breslo cistiga oricum din abonamente.
    Observ acelasi lucru si la dumneavoastra ca furnizori, imi dau seama ca ati avut evenimente, insa daca aveti suspiciuni fata de clientii noi, nu aveti cum sa aflati ce fel de clienti sint sau ce volum de vinzari va pot aduce. Stiti cum se spune, nu risti, nu cistigi.

    11.02.2014, 22:04:03
  • PrimavaraPastel
    PrimavaraPastel

    Oh, imi cer scuze, am uitat sa intreb: de ce avem o categorie pentru St. Patrick? are doar un obiectel in ea si nu prea cred ca aveti atit de multi clienti irlandezi. Haideti sa nu exageram in creativitate. Sau "Pincushions" = banalele pernite de ace pre limba noastra materna.
    O seara placuta!

    11.02.2014, 22:08:25
  • Breslo
    Breslo

    Buna tuturor,

    Va multumim pentru sugestiile foarte bune. Va asteptam si cu altele la fel de relevante.

    Intr-adevar avem si noi in plan multe optimizari pentru cumparatori care ating toate punctele descrise de voi.

    Pornind de la modul de finalizare a unei comenzi, pana la categoriile de produse, aceste schimbari vor deveni vizibile treptat pe parcursul urmatoarele luni.

    Seara frumoasa!

    18.02.2014, 18:26:58