Forum: Orice altceva Targurile handmade...incotro?

  • antartique
    antartique

    ...este o initiativa pe care de mult am incercat sa o lansam. O putem privi ca pe un feedback all-time si cross-country (nu-mi plac neologismele dar cateodata ajuta...). Dorim sa stim ABSOLUT TOT ce credeti voi despre targuri la trecut, prezent si viitor; la o prima vedere amalgamul de pareri va duce catre o ambiguitate dar asta ne ajuta pe noi, organizatorii (Antartique si nu numai), sa luam cele mai bune decizii in ceea ce priveste targurile viitoare pentru ca in fond NOI (organizatorii) suntem multumiti numai daca VOI (artistii) sunteti multumiti - pe toate "fronturile". Personal voi incerca sa revin cu raspunsuri cat de des posibil, rugamintea mea este sa primeze obiectivismul. Stima

    14.03.2011, 14:55:57
  • Apollonia
    Apollonia

    Frumoasa initiativa! Nu am o mare experienta cu targurile handmade, dar tot ce pot spune este ca daca acestea sunt suficient de mediatizate incat sa aduca multi potentiali cumparatori, atunci everybody's happy!

    15.03.2011, 13:18:05
  • antartique
    antartique

    Buna Apollonia!
    Multumesc pentru reply. Se pare ca restul lumii este multumita cu stadiul actual al evenimentelor :)
    Vis-a-vis de opinia ta, mediatizarea este al doilea lucru important pentru orice eveniment, dupa locatie. Momentan, situatia este urmatoarea:
    Mediatizarea costa bani.
    Banii vin de la expozanti.
    Expozantii practica preturi mici din cauza ca:
    1. sunt fortati de concurenta
    2. au senzatia ca daca au preturi mai mici vor avea vanzari mai mari.
    In ceea ce priveste acest ultim aspect ... acesta este eronat, pentru ca:
    a) "vand 10 perechi de cercei cu 10 RON si obtin venituri totale de 100 RON" sau
    b) "vand 5 perechi de cercei cu 20 RON si obtin venituri totale de 100 RON" este acelasi lucru.
    Consider ca trebuie abordata cea de-a doua solutie (b) pentru ca oamenii vor aprecia produsele la adevarata lor valoare si nu le vor mai confunda cu produsele de la metrou.
    Evident, acest lucru nu se va intampla si din pacate in conditiile unei concurente din ce in ce mai acerbe produsele lucrate manual se vor comercializa la preturi infime (1, 3, 5 RON)
    Un produs, pentru a evolua, trebuie ca odata cu notorietatea pe care o capata si pe fondul experientei din ce in ce mai mari in ceea ce priveste raportul tehnica de lucru/calitatea materialelor sa creasca si pretul acestuia sau, in cazul ideal, sa stagneze.
    Artistii trebuie sa isi aleaga plaja de clienti si sa-i fidelizeze. Daca eu merg la targ doar sa vand si ignor promovarea brandului atelierului meu nu voi evolua niciodata si regresul meu este GARANTAT de diminuarea interesului populatiei vis-a-vis de curentul handmade si, cum am precizat anterior, din cauza concurentei din ce in ce mai mari.
    Pont: a se evita promovarea de proasta calitate, respectiv "cartile de vizita printate cate 50 pe hartie A4, monocromice si taiate cu foarfeca. Aceasta se numeste antireclama.
    Promovarea nu este ieftina dar produce efect sigur pe termen lung, pe sistemul "toamna se numara bobocii" :)
    Stima.

    25.03.2011, 01:12:41
  • lycurycy18
    lycurycy18

    subscriu tot ce ai zis tu antartique.ai perfecta dreptate, numai ca....nu toti inteleg acest lucru din pacate.

    25.03.2011, 12:14:42
  • Androix
    Androix

    Eu m-am decis sa nu mai particip la nici un targ pentru ca:
    - taxa mi se pare prea mare pentru ce se ofera in schimb.
    Stiu ca promovarea este mereu scoasa la inaintare, dar cred ca organizatorii de astfel de evenimente inca nu au descoperit metodele si canalele de promovare cele mai eficiente. Nu cred ca am mers la vreun targ si sa nu aud cel putin de cateva ori uimirea vizitatorilor pentru ca ne-au gasit acolo.
    Apoi un scaun, un pahar de apa, o masa eee deja e prea mult.
    Nu mai zic de rigurozitatea cu care sunt masurate locurile, ca sa nu zic altfel, si de faptul ca nu este lasat spatiu de trecere decat daca fiecare expozant e dispus sa-si cedeze 20 de centimetri. Doar ca unii sunt nesimtiti de-a dreptul si ocupa si peste spatiul lor, daramite sa lase loc de trecere. Pai nu e mai simplu si mai corect ca la fiecare doua spatii sa fie lasat juma de metru de trecere? Dar pe ala nu il plateste nimeni ca altfel nu-mi explic de ce nu vine aceasta idee si organizatorilor.
    - toate balbaielile apropo de locatie: ma pregatesc sa expun intr-un loc si ma trezesc ca nu se mai face in locul ala ci in altul, nu mai e la parter ci la etaj, nu mai e in fata ci dupa colt, nu mai e inauntru ci afara. In principiu aceste probleme apar pentru ca ca organizatorii par sa nu fi stabilit inainte toate detaliile impreuna cu cei care gazduiesc evenimentul.
    - nu in ultimul rand pentru mine nu e acelasi lucru sa vand 10 perechi de cercei cu 10 lei sau sa vand 5 cu 20. Pentru ca manopera si materia prima trebuie si ele puse la socoteala. Asa ca cedez locul celor pentru care e acelasi lucru :)

    25.03.2011, 12:42:04
  • Yrene
    Yrene

    "Consider ca trebuie abordata cea de-a doua solutie (b) pentru ca oamenii vor aprecia produsele la adevarata lor valoare si nu le vor mai confunda cu produsele de la metrou.
    Evident, acest lucru nu se va intampla si din pacate in conditiile unei concurente din ce in ce mai acerbe produsele lucrate manual se vor comercializa la preturi infime (1, 3, 5 RON)"
    La targurile la care sunt expuse spre vanzare produse handmade , insa made in China (sau oriunde altundeva , dar nu in Romania)-cu permisiunea organizatorilor-, este foarte greu , daca nu imposibil, sa existe o concurenta loiala.Probabil de aceea expozantii care creeaza si sunt pusi in aceasta situatie, lasa uneori destul de mult la pret , pentru a isi scoate macar taxa de participare.
    Referitor la promovarea targului-la mediatizare :
    Pentru targurile organizate in spatiile puse la dispozitie de Primaria Capitalei pot spune ca la o taxa de 1.8 ron /metru patrat pe zi perceputa de Directia Venituri a Primariei Capitalei de la organizatori, se pot gasi si bani de promovare(la aceasta taxa se mai “aduna” trei “drumuri”: catre Primaria Capitalei pt comisie, catre Directia Veniturilor pentru achitarea taxei si catre Alpab pentru acord…deci nu implica costuri suplimentare de luat in seama)......si aici nu ma refer doar la cateva afise si promovare online gratuita(uneori si aceasta este insuficienta), dar nici la promovarea prin reclamele tv la orele de maxima audienta(pentru ca nu s-ar justifica)-cu siguranta se poate gasi un punct de mijloc , atat pentru mediatizarea targului cat si pentru obtinerea profitului organizatorilor.
    P.S Mi-am tot impus sa nu postez comentarii pe forum referitor la subiectele legate de targuri, pentru a nu intra in polemici cu nimeni, dar comentariul din care am extras cele cateva randuri, m-a facut sa ma razgandesc….

    25.03.2011, 13:25:09
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Ciripelle, daca ai o problema cu fetele de la Antartique cred ca cel mai civilizat e sa o rezolvi personal. Cum sunt sau nu targurile organizate de ele nu are legatura cu subiectul de fata.

    Si daca tot am postat, sa imi dau si eu cu parerea, desi de cand am pecat din Ro nu am mai participat decat la vreo 2 targuri. Sunt 2 aspecte care ma derajeaza foarte tare si la care cred ca ar trebui lucrat.

    1. cum spunea Androix mai sus, spatiul alocat fiecarui expozant. Fie nu exista loc de trecere, fie toata lumea se intinde muult peste spatiu alocat si la sfarsit cineva nu mai are loc etc. Am participat inclusiv la un targ la care am venit cu cateva zile inainte, am platit taxa si mi-am ales locul, pentru ca in ziua targului sa constat ca locul meu (in functie de care imi pregatisem aranjamentul) nu mai exista deoarece fusese "inghtit" de alt stand care "dadea pe dinafara". Si a trebuit sa ma multumesc cu o alta amplasare mult mai dezavantajoasa.

    Asa ca eu cred ca ar trebui luata in calcul si o anume rezerva la repartizarea spatiilor iar apoi datoria organizatorului e sa verifice ca tota lumea sa nu depaseasca spatiul alocat.

    2. Cealata chestie e inscirerea la targuri pe principiul primul venit-primul servit cu prioritate celor care au mai paticipat. Sunt de acord ca asa iti asiguri vanzatori seriosi cu care ai mai colaborat, dar dupa cateva editii devine repetitiv si nu ai niciun control asupra calitatii/varietatii produselor expuse. Eu sunt adepta targurilor jurizate (din ce am participat eu, numai Fabrica de handmade a fost asa), in care organizatorii fac o selectie a produselor/artizanilor care pot participa. Sunt foarte multi creatori de bijuterii si mai putini de home decor sau haine. La un targ "clasic" pot aparea 50 de expozanti cu bijuterii si doar 3 cu haine, pe cand un targ jurizat va incerca sa echilibreze raportul produselor, chestie care este nu in ultimul rand interesanta pentru vizitatori.

    25.03.2011, 23:12:07
  • antartique
    antartique

    @Cinnamon
    1. In ceea ce priveste evenimentele CULORI, niciodata nu a fost o problema spatiul. ABSOLUT niciodata :) De ce? Pentru ca noi organizam targuri cu maxim 30 expozanti, de obicei 25. Nu pot sa vorbesc in numele celorlalti organizatori.
    2. Mereu am zis ca o sa acordam prioritate celor care au mai participat, ceea ce dintr-un anumit punct de vedere poate fi firesc. Noi nu am facut asta inca dar intentionam. A, nu amandoi de la Antartique sunt fete, dar nu-i nimic, mi-a trecut :P
    @Yrene
    Nu este polemica, vrem doar sa stim ce parere ai astfel incat sa iti putem oferi pe viitor serviciile pe care ti le-ai dori. Da, nu taxele percepute de Primarie sunt problema, de fapt acele cheltuieli sunt extrem de mici. Numai ca anumite sume trebuie sa mearga in anumite directii, predefinite dealtfel. Sigur, in cazul in care am organiza targuri cu peste 50 de expozanti am putea investi mai mult in promovare insa raportul costuri/eficienta este dezamagitor. Singura posibilitate pentru a promova cu succes un serviciu sau produs este sa folosesti TOATE canalele de promovare.
    Dupa cum ai spus si confirm, 60 de secunde la TV, de la 500 la 5500 euro/spot. 60 de secunde la radio, intre 80 euro si 450 euro/spot. Posibilitatea ca o persoana sa fie informata astfel trebuie sa corespunda urmatorului tipar, de exemplu la radio: Trebuie sa aiba radio deschis, in momentul difuzarii spotului, preferabil de sex feminin, preferabil cu varsta intre 13 si 55 ani, sa fie atenta la spot, sa se afle in localitatea in care se desfasoara evenimentul si sa fie disponibila in perioada respectiva; sa vina la eveniment, sa gaseasca ceva care sa-i placa si sa cumpere. Posibilitatea ca acest lucru sa se intample este extrem de mica.
    Apoi, da, unii parteneri media nu au pretentii financiare, altii insa... au. Apoi, organizatorii sunt de obicei SRL-uri, platitori de impozit pe profit (16%), platitori de TVA (24%) si platitori de impozit pe dividende. Apoi, o mica parte din profit este (sau... ar trebui sa fie) reinvestit in materiale care sa creeze mai tarziu un confort sporit pentru expozanti.
    "La targurile la care sunt expuse spre vanzare produse handmade , insa made in China (sau oriunde altundeva , dar nu in Romania)-cu permisiunea organizatorilor-, este foarte greu , daca nu imposibil, sa existe o concurenta loiala"- In primul rand pot spune doar daca un produs este sau nu lucrat manual insa nu se poate verifica provenienta. Daca eu iau un sal (fular) crosetat din Dragonul Rosu si ii desfac eticheta, nu vei sti niciodata ca nu este facut de mine, decat daca l-am vazut in magazin. In al doilea rand - si este posibil sa ma insel - cred ca un produs cumparat si revandut retribuie un profit mai mic decat un articol lucrat cap-coada de mine. Depinde evident despre ce tip de produs este vorba.
    @Androix
    Cu paharul de apa si masa e cu dus si intors. 1. Ai sa razi dar... daca un organizator iti ofera un sandwich si tie ti se face rau, pe cine vei blama? 2. Vei plati suplimentar pentru chiar si cea mai neinsemnata facilitate.
    Referitor la locatie, intotdeauna vor exista aceste balbaieli. Ni s-a intamplat si noua si altora si se vor mai intampla. De obicei aceste schimbari se datoreaza unor terti.
    Va cer scuze pentru eventualele incoerente sau greseli ortografice, este deja tarziu si scriu mai mult din inertie.
    Stima.

    26.03.2011, 01:30:51
  • Elven.Rose.Design
    Elven.Rose.Design

    :D se referea la masa in sensul de masa pur si simplu, nu mancare. Uneori e posibil sa se asigure si mobilier, alteori, din pacate, nu. Dar ar fi foarte util sa se poata asigura o masa si un scaun...
    Cat despre paharul de apa... am apreciat foarte mult atunci cand era frig de crapau pietrele, cum se spune, si organizatorii ne-au servit cu cafea calda... sau cand mureai de cald si am primit apa. Au fost gesturi care ne-au aratat ca pe organizatori ii interesa ce se intampla acolo.

    26.03.2011, 14:09:18
  • Elven.Rose.Design
    Elven.Rose.Design

    Locatia este foarte importanta pentru ca un targ sa fie reusit. Ea dicteaza si ce fel de publicitate iti trebuie. Pentru ca, daca esti intr-un loc in care oricum oamenii vin, un simplu banner si cateva afise sunt ok. Daca nu, insa... se complica treaba. Sunt necesare diverse lucruri ca sa ii aduci pe oameni acolo, sa le atragi atentia (de exemplu ILoveHandmade a folosit cu succes fluturasii pentru asta iar la targurile Culori s-au dat reviste). Iar pe langa toate acestea ... publicitatea online... si daca se poate un spot la radio sau tv ar fi ideal... Mereu m-am gandit ca un spot pus pe postul acela TV care este difuzat la metrou si pe RATB ar fi cea mai buna investitie ca reclama (desi am inteles ca este scump :( ), pentru ca acolo omul vrand-nevrand se uita. Nu poate schimba postul, nu poate pleca in alta camera...

    26.03.2011, 14:20:12
  • antartique
    antartique

    @Dacian-Moon
    Noi am mai vorbit de ce cred ca spotul radio este mai eficient decat cel TV (sau na, vizual): in cazul celui vizual eu pot alege sa nu ma uit in schimb la cel audio singura posibilitate este sa imi astup urechile. Un paradox, data fiind diferenta dintre preturi.
    Stima :)

    27.03.2011, 00:44:05