Forum: Subiecte de afaceri De ce plata in avans este cea mai eleganta solutie.

  • Breslo
    Breslo

    ristiana, anuleaza comanda, si lasa-i feedback neutru.

    Scrie in descriere motivul.

    Intr-adevar, feedback-ul negativ se acorda doar atunci cand una din parti chiar a avut de suferit.

    Zi frumoasa!

    27.11.2012, 11:40:10
  • ristiana
    ristiana

    Asta era si parerea mea initiala , am vrut sa aud si alte pareri dar tot odata sa sustin ideea, ca plata sa se faca cel mai bine prin transfer bancar.

    Multmesc frumos

    27.11.2012, 20:05:51
  • Accessories
    Accessories

    Sunt de acord cu tonycat eu sincera sa fiu platesc de la o vreme numai in avans.
    In primul rand mi se pare mai comod iar in al doilea rand daca esti client serios tot trebuie dati banii aia, pentru ce sa mai astepti o zi doua..pina vine coletul?Dar vanzatorii de ce NU sunt toti seriosi daca si bat joc de clenti inseamna ca nu au nevoie de clienti,dar au pretentii la plata anticipata si ne vand tortite de argint care nu sunt de fapt de argint >PLata in avans e un semn de incredere iti faci o parere despre omu ala care ti cumpara mereu in avans si tu ca vanzator il minti cu calitatea produselor ,intereseaza te d-le vanzator daca argintul ala marcat chiar e argint daca te respecti in primul rand pe tine si magazinul tau

    13.12.2012, 23:18:28
  • gemsgems
    gemsgems

    Accessories, cred ca despre tortitele de argint se vorbeste in alt topic si e vorba de UN vanzator, nu de toti vanzatorii. ;)

    14.12.2012, 09:28:12
  • Accessories
    Accessories

    CATEGORIC, dintre toti de la care am cumparat cu plata in avans unu e cu problema doamne fereste cum sa fie toti...asat i buna

    14.12.2012, 14:27:44
  • CrystaDesign
    CrystaDesign

    Eu sunt pro acestei initiative, cine nu are timp sa mearga la banca sa depuna avansul, nu o sa aiba nici sa ridice coletul, mai bine pierd un client lenes decat sa muncesc la un colet ca sa se intoarca inapoi, nu mai spun si de banii pierduti, mai ales daca vor si fact/ chit. Cele mai multe retururi le- am avut din zona moldovei, cand le spun de avans in cont reactioneaza de parca tre sa mearga pe luna, eu moldoveanca fiind....

    15.12.2012, 15:56:14
  • raven
    raven

    Mai exista un aspect, deloc de neglijat.

    Si mie imi place sa platesc in avans...dar:

    Am cerut la un moment dat unui vanzator contul, sa merg sa platesc la banca....banca era ProCredit bank. Toate bune si frumoase, dar, intr-un oras asa mare ca Iasul, este o singura filiala Procredit! intr-un capat de oras care nu-mi este accesibil, fireste....Deci a trebuit sa anunt vanzatorul ca m-am razgandit si ca le vreau ramburs...ceea ce m-a facut sa pic prost.

    Al doilea aspect: eu am norocul sa stau intr-un oras mare, unde sunt banci peste tot, dar ce ar putea sa faca cei din orase mici, comune sau sate?

    Al treilea aspect: Bancile au minunatul program de la 9 - la 17, adica program ce coincide cu al majoritatii romanilor...Si cum cei mai multi nu au internet banking sa faca tranzactii online, trebuie sa faca depuneri la ghiseu, ceea ce le este imposibil, din cauza programului. Si mie imi e de multe ori greu, dar ma mai invoiesc uneori, daca respectivul vanzator imi ofera gratuitatea transportului daca patesc prin banca (cu alte cuvinte, sa merite sa plec de la servici pt. asta).

    Deci, problema e mult mai complexa...nu e vorba de lene. Ci de mai multe aspecte ... mi-ar placea enorm sa platesc numai prin banca, dar de cele mai multe ori nu pot. Va pup dulce ! :*

    15.12.2012, 21:05:42
  • cutiisifelicitari
    cutiisifelicitari

    Asa este, in plus pentru depunere la ghiseu comisionul este enorm. De ex, la ING, unde am eu deschis cont, comisionul de depunere la ghiseu este 10 lei.
    Dar ca orice alt vanzator, as prefera plata in avans, dar nu toti au posibilitatea asta deocamdata.

    16.12.2012, 23:47:24
  • Live
    Live

    La Reiffeisen, BRD și Transilvania (la astea am plătit în avans, când am procedat așa), nu se plătește comision la depunere în cont.
    Nu am cont bancar, așa că la mine se plătește în avans prin mandat poștal, situație în care ajung să nu mai percep deloc taxă de transport (în ideea că se dau câțiva lei comision pt poștă). Mă rog...se plătește în avans atunci când clienții chiar citesc Politica magazinului, înainte să bifeze că sunt de acord cu ea și nu se apucă să mă facă albie de porci, atunci când află că vreau plata în avans pt cei fără calificative sau care au calificative negative.

    17.12.2012, 18:45:39
  • NaturaArt
    NaturaArt

    BRD-ul ia comision daca depui intr-un cont de la o alta banca. Acum vreo 3 luni, din lipsa de alternative la momentul respectiv, am platit taxa Breslo la ghiseu, iar comisionul a fost de 7 lei la depunere catre Millenium Bank.

    17.12.2012, 23:21:13
  • blanitza
    blanitza

    Laura, daca plateai direct la casieria Millenium, dadeai 3 lei. In consecinta, eu am hotarat sa nu-mi mai bat capul cu depuneri la casierii, ci trimit prin on-line banking, cred ca-mi ia 1 Ron, daca nu chiar free.
    Personal, sunt adepta platilor on-line pana-n panzele albe, cand am vazut ca realmente economisesc timp, plus ca e ceva economie si la taxele de ramburs. In vremurile-astea de-acum, cred c-ar fi cazul sa ne uitam si la 3 lei pe care i-am dat, sau nu.

    18.12.2012, 12:59:08
  • Live
    Live

    Eu am pus bani în conturile celor de la care cumpăram ceva, deci nu aveam treabă cu o bancă prin vreo altă bancă.

    18.12.2012, 18:33:58
  • NaturaArt
    NaturaArt

    Da, Gabi, stiu asta, dar nu este casierie Millenium la mine in oras. Si... exista comisioane si pentru online banking, undeva la 4-5 lei catre beneficiari nationali. Nu zic ca nu e mai comod cu plata online, dar ieftin nu e.

    19.12.2012, 17:03:09
  • fimomimo
    fimomimo

    Paypal poate fi o solutie foarte ok pentru cumparaturile online. In caz de neintelegeri se pot rambursa banii si sa se schimbe produsele. Nu doar clientii pot sa faca surprize, chair si magazinele pot sa vanda produse si sa nu semene cu pozele absolut deloc. :D Dar sa nu exagerez, multa lume e draguta, comunicativa si amabila! Doar din cand in cand te mai surprinde cate unul cu cine stie ce.
    Taxele la Paypal au crescut, dar eu zic ca merita in totalitate: se pot elibera chitante, plata apare instantaneu si nu trebuie sa astepti o zi pana apare pe extrasul de cont.
    In viitorul apropiat cine se lanseaza pe breslo.com si va livra international va fi oarecum nevoit sa foloseasca aceasta metoda. Familiarizati-va cat mai repede sa fiti pregatiti pentru valul de comenzi haha :D (sa speram!!)

    04.06.2013, 15:11:51
  • ThingsWeLoveToday
    ThingsWeLoveToday

    Eu nu inteleg de ce atunci cand primesc o comanda speciala, pentru care este nevoie sa cumpar materiale in plus, conform dorintei clientului, acesta se supara, se simte jignit cand ceri plata in avans, macar cat sa acopere materialele. Am primit astfel de comenzi personalizate, am cumparat materiale, apoi am ramas cu produsul pe motiv ca s-a razgandit si asta nu doar o data. Am cerut apoi plata in avans pentru materiale, iar de atunci fie mi s-a refuzat comanda pe motiv de "dezamagire, ce, nu-mi vedeti feedbackurile pozitive?!", fie nu au mai raspuns. Am cerut pana acum plata in avans numai la comenzi personalizate si la cele ce ar fi trebuit realizate in cantitati mari.
    Voi cum procedati atunci cand primiti astfel de comenzi?

    04.06.2013, 15:39:37
  • ramonaignat
    ramonaignat

    Eu cer plata in avans intotdeauna cand am comenzi mari de cutiute, pentru ca m-am ars . Din fericire, pana acum nu am primit inapoi cuvinte urate . E adevarat ca unii clienti nu au mai revenit pentru comanda, dar nu stiu care e motivul. Poate si asta.

    Dar mi se pare foarte corect sa procedam asa. Daca trebuiesc cumparate materiale special pentru acea comanda, e perfect normal sa ceri avans. Daca clientul apoi se razgandeste , ce faci? Am patit-o si trebuie sa ma protejez cumva de astfel se situatii :)

    04.06.2013, 19:29:37
  • carmenn
    carmenn

    si eu sunt de acord cu plata in avans! am o comanda pe care clienta nu o confirma si nu mi-a spus daca este de acord cu avansul.o sa fiu nevoita sa anulez comanda pentru ca de aproape 10 zile nu-mi raspunde la mail.:)

    04.06.2013, 20:01:01
  • Dungulitze
    Dungulitze

    Fara sustinerea unui sistem de plata integrat gen PayPal, treaba asta nu va functiona bine. In Romania sunt foarte putini oameni care fac plata cu cardul in mediul online.
    Clientii sunt comozi si au nevoie de o solutie de plata in consecinta. Pentru PayPal ai nevoie de cont, agreement banca...implementare pe platforma Breslo...
    Plata in avans nu este viabila in Romania!
    Mai este varianta platii online utilizand un tolken. Dar din nou: cati romani folosesc acest lucru?

    04.06.2013, 20:13:39
  • user77736
    user77736

    Eu nu am încredere în plata cu cardul şi am jurat că niciodată nu voi mai plăti aşa, de când m-am trezit cu toţi banii de salariu de pe o lună dispăruţi din cont, cardul blocat (de BCR e vorba!) după o plată cu cardul la Carrefour Brăila! După ce am depus plângere la Poliţie (banca se făcea că plouă, de fiecare dată când întrebam unde mi-s banii), la vreo lună, primesc de la poliţie înştiinţare că s-a aflat cine mi-a luat banii şi că s-a început urmărirea penală împotriva lui. Unde credeţi că lucra? Chiar la BCR! Banca mi-a dat banii înapoi, dar fără comisioanele de retragere de la bancomat (pt. că scosese de la ATM-ul altei bănci, din Brăila), fără să-şi ceară scuze şi când mi-am mutat contul de salariu la altă bancă de-abia am reuşit să-mi închid contul la ei.
    Eu prefer ca cumpărător de furnituri posta normală pt. că merg eu când am timp (în decursul celor 3 zile fără taxă de magazinaj) pt. că am zile când ridic şi 11 colete odată. Şi dacă n-am bani acasă nu comand şi gata!

    07.09.2013, 15:49:00
  • Gheorghitza
    Gheorghitza

    Liliana, inteleg prin ce ai trecut si iti dau dreptate!
    "Cu pardonu'
    Omori omu' "
    Scuzele tardive dar tu ai ramas fara bani cand iti trebuiau...
    Plata in avans este una dintre solutii. Dar nu uitati ca transferurile bancare se cer comisione (la unele banci se percepe chiar taxa de alimentare cont. Asa ca nu e mare filosofie daca mai adaugi si taxele postale...

    07.09.2013, 23:30:05
  • CuteDots
    CuteDots

    Depinde de banca aleasa. Eu am cont la Transilvania de 6 ani si inca de atunci nu am comision pentru alimentare cont la ghiseu. Clientii interesati de plata de avans o fac in contul meu de la aceasta banca. La Reiffeisen comisionul a fost minuscul pana acum, pana in 0.5 bani. Nu stiu daca au mai schimbat ceva intre timp.

    Nu stiu sigur daca cei de la BRD percep comision, acum cateva luni cand am depus la un cont de la ei nu aveau.

    09.09.2013, 00:08:41
  • Dungulitze
    Dungulitze

    Cativa clienti mi-au spus ca BCR le-a perceput 4 lei comision. In acelasi timp imi percep si mie 4 lei. Deci din punctul meu de vedere, referitor la BCR care este cea mai mare banca din Romania, nu este nici un avantaj cu plata in avans, desi sincer mi-ar placea. PayPal de asemenea retine comisioane.
    Cred ca imi voi face un alt cont, la Banca Transilvania, pentru a inlesni plata in cont.
    Cea mai buna solutia ar fi plata cu cardul. Ca pe orice magazin online. Doar ca multi nu pot sau nu vor sa plateasca cu cardul (pe buna dreptate datorita furtisagurilor). PayPal este ceal mai sigur de departe, dar are comisioane...Este o problema complicata.

    09.09.2013, 09:26:03
  • ALCOART
    ALCOART

    Buna tuturor, eu sunt destul de noua pe aici. Ca si cumparator de furnituri am platit intotdeauna prin transfer bancar. Pentru mine e cea mai simpla modalitate. Banca mea, unde eram si angajata nu-mi percepea comisioane la virament si sincer credeam ca daca nu-mi percepea mie comision nu ii percepea nici furnizorului. Scuze pt asta. O sa va intrebati de ce nu stiam , pai pt ca nu lucram decat cu persoane juridice si sunt alte taxe si comisioane aici. Ca magazin "mariamargica" am lucrat cu transfer bancar cu cateva magazine de pe breslo care, pt ca am platit in cont nu mi-au perceput taxe postale. Le multumesc, apreciez gestul si sunt foarte multumita ca am dat numai de persoane deosebite ( la magazinele cu care am lucrat). Totusi s-a intamplat o singura data ca unul dintre furnizori sa-mi ceara sa platesc si comisionul bancar.Acela pe care i-l percepea lui banca la incasare. Eu am considerat ca e o greseala pt ca , repet, mie banca nu-mi percepea comision la virare. Ulterior , cand am plecat de la banca unde eram angajata si mi-am deschis cont la alta banca si mi-am luat internet banking am constatat ca banca percepe de 2 ori comision : o data mie care fac plata si inca o data celui care incaseaza. Bun, furnizorul de care spuneam s-a suparat f tare cand i-am atras atentia ca plata in cont presupune comisioane si fiecare si-l plateste pe al lui. In viziunea acelui furnizor care s-a suparat pe mine era normal asa: eu plateam comision cand viram banii pt marfa lui, in contul lui plus inca o suma suplimentara care reprezenta comisionul pe care il percepea banca lui la primirea banilor mei. Nu e corect ( sigur in opinia mea) . In momentul in care am explicat cum vad situatia , furnizorul suparat mi-a spus ca deja a suportat taxele postale ca o favoare ca i-am platit in cont, in avans. Era prea mult. Repet , a fost singurul care a pus problema asa. Toti ceilalti fz cu care lucrez nu-mi mai percep taxe postale daca platesc in cont dar nici nu-mi percep comisionul lor de incasare. Cum ar fi sa spun si eu clientului : nu mai platesti taxe postale, dar suporti comisionul meu de incasare a banilor tai. Pai nu e acelasi lucru? Sigur suma nu e aceeasi , e mai mica, dar consider ca fiecare suporta comisionul lui, iar daca accepti sa nu ceri taxele postale pt plata in cont e o modalitate prin care te asiguri ca iti primesti banii pe produs si comisionul e o pierdere asumata ( sau inclusa in pret).
    o zi buna!
    ALina

    04.10.2013, 18:57:15
  • furnituri4biju
    furnituri4biju

    Plata in avans nu este doar eleganta, dar a devenit foarte avantajoasa, in conditiile maririi taxelor postale !!! Taxele postale s-au marit doar pentru coletele cu ramburs iar diferenta va incuraja clientii sa plateasca in avans, pentru a plati mai putin sau chiar deloc transportul.

    09.01.2014, 10:11:20
  • balanmiha72
    balanmiha72

    Am citit aproape toate comentariile. Cred ca se pot face scenarii de succes cu pataniile cu bancile. Daca va spun ca eu am toate conturile blocate, pt RZB Galati a facut o mare confuzie: coincidenta de nume. Au folosit acelasi nume au luat codul meu numeric personal si au intentant un proces prin care mi s-au blocat conturile (vorbesc de 6 banci). Persoana care are acelati nume cu al meu facuse un credit si nu-l mai platise. Doar ING-ul a inteles ca trebuie sa ma anunte ca mi s-au blocat conturile, restul bancilor, nu. Acum am dat eu in judecata banca ca sa-mi pot recupera conturile si banii de acolo. Norocul meu e ca in procesul lor au folosit adresa celeilate persoane. Ce sa va zic....ca in filmele cu prosti! Am deja 2 ani de cand ma tot judec.

    Ceea ce am observat e ca nimeni nu spune de comisioanele de intretinere a conturilor de card.
    Intr-adevar, plata cu, cardul e comoda, eleganta.....s.a.m.d., numai ca e riscanta si costisitoare. Si toti cei care au afaceri si lucreaza cu bancile stiu asta.

    Eu cand cumpar ceva, prefer sa platesc la livrare si evit plata cu cardul. Chiar si curierul il opresc pt cateva minute, verific coletul si daca nu-mi place ceva il returnez. E adevarat ca banii vin mai greu prin posta si chiar prin curieri rapizi. Dar vin!
    Credeti-ma ca am o afacere si cei mai instariti clienti ai mei, nici nu stiu unde-i banca.
    Cei care sustineti plata in avans, ganditi-va daca Dvs. ati da bani in avans cuiva pe care nu-l cunoasteti, nu stiti nimic despre el....Eu, personal, nu as face-o!
    Nu mai zic de dezavantajul cumparatorului care plateste si taxele de expediere si comisioanele bancilor. Si vanzatorul plateste taxe daca vrea sa verifice daca i-au intrat banii sau daca vrea sa retraga banii.
    Referitor la clienti neseriosi........e un risc, chiar daca iti confirma comanda e posibil sa nu mai ridice coletul....Dar acest risc trebuie asumat de toti vanzatorii. Asa-i in comert!
    Interesant subiect.....ma opresc aici.....

    15.01.2014, 20:37:42
  • user21
    user21

    "Cei care sustineti plata in avans, ganditi-va daca Dvs. ati da bani in avans cuiva pe care nu-l cunoasteti, nu stiti nimic despre el." - pentru asta exista feedback, chiar daca or mai fi unele "contrafacute.

    16.01.2014, 19:54:42
  • Carmen.Sylva.ART
    Carmen.Sylva.ART

    Eu cer plata in avans si fac plati in avans acolo unde aceasta varianta este mai convenabila decat optiunea rambursului...ca sa nu mai zic nimic de platile facute in afara tarii.
    Pentru a oferi o protectie sporita celor care achita in avans ar fi indicata implementarea platilor prin paypal si nu ar mai exista nici un risc...parerea mea!

    Balanmiha72, patania ta este intr-adevar demna de filmele cu prosti dar sunt convinsa ca aceasta situatie este una izolata, cel putin asa sper :)

    16.01.2014, 21:15:26
  • Ethno.Bead
    Ethno.Bead

    Eu folosesc sistemul online banking de ani de zile si nu am avut niciodata probleme.
    In strainatate toate magazinele solicita plata in avans cu card bancar, chiar si pentru comenzile locale. Nici un magazin nu isi va pata reputatia (si aici nu ma refer la sistemul de feedback) prin netrimiterea comenzii dupa ce a fost platita.
    Eu incurajez plata in avans, de aceea am decis acum, la redeschiderea magazinului sa ofer transport gratuit pentru plata in avans, indiferent de valoarea comenzii. Cred ca exista beneficii de ambele parti. Cumparatorul poate face plata comod, de acasa, daca are online banking si poate comanda mai multe produse in loc sa dea banii pe transport. Vanzatorul are mai putine formulare de completat si nu trebuie sa astepte 2-3 saptamani pana primeste banii.
    Taxe vor exista intotdeauna, la orice banca, la urma urmei e un serviciu de care beneficiezi si care trebuie platit :)

    18.01.2014, 14:00:07
  • PrimavaraPastel
    PrimavaraPastel

    Pentru cei care vind obiecte ieftine, cu greutate mica, in cantitate mica, plata in avans nu este o optiune. Tarifele postale inca sint mici pentru ei. O alta situatie in care nu este convenabila plata in avans este cea in care se livreaza produse personalizate. Pina ce nu vezi ce ai primit, nu-ti vine sa dai banii.

    Iar cei de afara ar prefera sa aiba posibilitatea vinzarilor cu ramburs, insa din pacate nu e posibil - probabil tot din cauza unor tarife postale exagerate. Daca vor mai creste aceste tarife si la noi, va fi inevitabil sa trecem la plata prin card sau PayPal

    Ca si furnizor, nu mi-ar conveni plata prin PayPal. Faptul ca sintem din Romania ne interzice folosirea unui cont curent pentru PayPal si 2 euro pentru o retragere din contul de PayPal asociat unui card in contul curent, sau mai mult pentru sume mai mari, plus un procent de cca 0,35% din suma (poate fi mai mare) la incasare (functie de tara) ar duce la cresterea pretului produselor dincolo de puterea de cumparare a romanilor.

    Ca si client, nu-mi convine plata in avans.
    Domnilor de la Breslo, daca doriti sa incurajati asa ceva, ce parere aveti de introducerea unui sistem de comenzi centralizate, cu emiterea unei proforme de catre Breslo, si o garantare a primirii banilor nostri inapoi in caz de litigiu? Dumneavoastra ne percepeti inclusiv propriul dvs comision PayPal, v-ar da buzunarul sa incasati banii de la clienti si sa-i repartizati la furnizori dupa perioada legala de efectuare a reclamatiilor? Incurajati plata in avans cind veti oferi conditiile necesare pentru ea.
    Multumesc!

    11.02.2014, 23:58:05
  • user21
    user21

    tarifele sunt mici pentru obiectele ieftine cu greutate mica? de cand? :)
    un colet cu ramburs, cu produs chiar in valoare de 20 de lei, ajunge la 10.5 lei doar taxa de expediere [nu mai contorizam aici si ambalajul, care, daca nu e cutie de la ciorapi, costa si acela ceva].

    eu, ca si cumparator, as plati mai degraba o taxa redusa [sau chiar 0, in functie de magazin] la un produs de 20 de lei [un exemplu] si sa platesc in avans, decat sa dau 50% din valoarea produsului pe taxele postale.

    12.02.2014, 17:49:23
  • PrimavaraPastel
    PrimavaraPastel

    Exista si optiunea corespondentei cu ramburs, la 20 lei si pina in 100 grame taxele postale ajung la cca 7 lei, daca am calculat eu bine. La acest gen de expedieri ma refeream. Greutate mai mica -> tarif si mai mic.
    Intr-adevar, este mult comparativ cu valoarea coletului. Daca valoarea coletului creste, la aceeasi greutate raportul pret/taxe devine mai avantajos, deoarece o parte din taxe sint fixe.

    Imi dau seama ca nu ati citit cu atentie mesajul meu. Sa intorc invers ce am spus. Ca si furnizor imi convine plata in avans, in conditia in care primesc banii prin depunere la ghiseu sau OP, dar nu prin card sau mai ales prin PayPal.
    Ca si client, in anumite situatii, cum ar fi produsele personalizate, prefer sa platesc posta mai mult contra sigurantei ca primesc produsul. Totodata, in calitate client, imi place ideea depunerii la ghiseu, in conditiile in care am la mine in localitate o sucursala a bancii furnizorului, sau prin OP, daca am internet banking.
    Unii oameni locuiesc la tara,mai precis cca 50% din populatia tarii. :) Pentru ei nu exista alta optiune decit plata ramburs. Va rog ca in calitate de furnizori saluati si acest lucru in calcul.
    Alti oameni au platit in avans si nu au primit nimic si inca au experienta Caritas in minte.
    Deci dumneavoastra, ca furnizori si noi, in calitate de clienti, pentru a ajunge la un consens, trebuie sa avem garantii de ambele parti, ceea ce se poate realiza doar daca Breslo poate sa asigure acest gen de garantii.
    M-am facut mai bine inteleasa acum?

    13.02.2014, 08:53:52
  • Lona11
    Lona11

    Eu nu știu cum ar putea Breslo să se implice în tranzacții, cel puțin în acest concept de platformă. Ca să emită o factură, fie și proforma, ar trebui să aibă ceva de vânzare. Or magazinele nu vând nimic către Breslo, ci direct clienților. A trece produsele printr-un intermediar ar însemna timp, costuri, control asupra mărfii - ceea ce este greu spre imposibil. Mai mult, nu știu câți dintre aceștia au și personalitate juridică, dar nu cred că mai mult de jumătate dintre cei ce vând obiecte finite sau vintage. Ar însemna restricționarea celor ce lucreaza din plăcere și mai vând câte ceva, fără să aibă o afacere în adevăratul sens - ceea ce nu cred că ar fi în folosul nimănui.

    13.02.2014, 10:14:43
  • PrimavaraPastel
    PrimavaraPastel

    Mai vizitati si alte astfel de platforme online si veti afla cum. :)
    De altfel, cred ca am specificat cum, in mesajul de pe pagina precedenta. Iar Breslo cu siguranta stie foarte bine la ce ma refer.

    13.02.2014, 12:21:27
  • Lona11
    Lona11

    Dacă „Breslo știe” și-i suficient, atunci nu văd sensul unui mesaj public.
    Nu ați specificat nimic - „comandă centralizată” cu emitere de factură proforma (??!!) nu este clar.
    Dacă tot discutăm, explicați legal și fiscal cum s-ar putea întâmpla asta - poate este posibil, dar luminați-ne!!

    13.02.2014, 12:54:29
  • PrimavaraPastel
    PrimavaraPastel

    Lona11, nu va suparati, chiar ati citit mesajul meu? Acest topic a fost deschis de reprezentatii Breslo, iar eu ma adresez in special lor, daca tot ne incurajeaza pe banii nostri, ar trebui sa puna la dispozitie cadrul pentru asa ceva. Ei stiu despre ce e vorba, dar nu fac, pentru ca inseamna ceva capital si personal calificat, deci cheltuieli din partea lor.
    Nu am voie sa pun link-uri, deci va trebui sa cercetati dumneavoastra singura cum functioneaza, pe diversele platforme cu magazine online, romanesti sau straine, pina si magazinele de digital scrapbooking ofera acest sistem.

    13.02.2014, 15:26:38
  • Lona11
    Lona11

    Subiectul nu a fost deschis de Breslo (acesta doar a făcut temă pornind de la postări), discuția este una veche, şi pană de curand interesantă.
    Renunț, şi-mi cer scuze că chiar am crezut că puteți aduce informații corecte, concrete şi utile tuturor pe un forum deschis. Greşit din partea mea.

    13.02.2014, 15:37:05
  • PrimavaraPastel
    PrimavaraPastel

    Imi pare rau ca renuntati in loc sa va interesati cu privire la subiect.
    Subiectul a fost deschis de Breslo, chiar daca s-au folosit de un mesaj al altcuiva.
    Modul de functionare este unul simplu: Produsele inregistrate de vinzatori se inregistreaza in baza de date a platformei, cu un cod care sa indice furnizorul si produsul, tot in baza de date se inregistreaza pretul si taxele de livrare. Comanda fiind centralizata de platforma aceasta emite si proforma, care contine produsele si magazinul din care fac parte, preturile si totalul de plata cumulat. Proforma, confirm legislatiei, nu are valoare juridica, deci nu necesita ca furnizorii sa fie persoane juridice, mai ales ca in multe cazuri veniturile obtinute de pe Breslo se pot declara si impozita fara sa fie nevoie de inregistrare ca SRL/PFA. Impozitarea si declararea veniturilor nu sint problema Breslo, daca in contractul semnat prin acceptarea termenelor si conditiilor este prevazut ca impozitul nu se retine la sursa. Scrie in Codul Fiscal cum se impoziteaza astfel de venituri din activitati independente.
    In baza proformei, platim in contul de PayPal sau in contul bancar al Breslo. Acesta retine banii un timp, pina ce trec cele 10 zile legale pentru reclamatii - cu nota ca pentru produsele de hirtie si personalizate nu e nevoie de ele, pentru ca legea le excepteaza de la retururi. Dupa cele 10 zile, Breslo trimite banii magazinelor - o activitate scutita de comision pe PayPal.
    Dupa cum vedeti, e vorba de cam multe legi ca sa va pot copia aici paragrafe intregi din ele. Dar o firma care are departament juridic are obligatia sa le cunoasca. De asemenea, nu pot intra in amanunte privind partea de software in cadrul unui mesaj din forum.
    Unele dintre platforme retin comision, altele, precum Breslo, taxeaza lunar.
    Alte amanunte care va intereseaza si mi-au scapat?

    13.02.2014, 16:19:56
  • PrimavaraPastel
    PrimavaraPastel

    Am uitat sa mentionez ceva important. In cazul comenzilor centralizate, cu plata in avans, taxele postale nu mai fac obiectul negocierii. Ele trabuie sa fie stabilite de la inceput pentru fiecare produs in parte.
    Am mai gasit discutii in acest subiect privind depunerea la ghiseu, comisioane mari... sint banci la care pentru acesta depunere nu este perceput nici un comision, deoarece este asimilata cu depunerea de numerar in cont curent, operatie scutita de comision, pentru ca aduce lichiditati bancilor. A fost interesant subiectul pentru ca fiecare a vorbit despre motivele de a cere plata in avans, si-a spus pasul, oarece experiente personale, dar nu s-a pus punctul pe I. Vrem ceva, dar nu stim exact ce vrem.
    Cind se pune punctul pe I toata lumea da inapoi si nu inteleg de ce. Imi pare rau ca am dezamorsat o discutie animata, dar lucrurile nu sint atit de simple pe cum par la prima vedere. Si in calitate de client sa stiti ca nu-mi place atitudinea generala din acest subiect cu privire la clientii noi, ca mine, care abia m-am inscris. Care este scopul aducerii de noi clienti pe site daca nu ii servim, sau ii privim cu suspiciune pentru ca inca nu au feedback? S-a preluat si aici obiceiul din justitie, de a ignora prezumtia de nevinovatie? Nu realizati ca si clientii va evalueaza pe dumneavoastra?

    14.02.2014, 09:43:06
  • user61482
    user61482

    M-am pierdut in detalii "tehnice" care nu fac obiectul meu de activitate. Chiar daca nu ma pricep foarte tare la chestii contabile sau avocatesti, stau si ma gandesc asa:
    - vand o pereche de cercei de 15 lei in Maramures. Astept cel putin 10 zile dupa ei pana ce Breslo tre sa-mi vireze banii incasati pe produsul respectiv...?
    - breslo emite factura proforma si eu factura fiscala? Nu se pupa
    - vand o pereche de cercei de 15 lei in Bucuresti - nu mai pot sa ma intalnesc cu clientul pentru predare personala pt ca tre' sa taie Breslo factura proforma si sa astept 10 zile sa-i incasez?
    etc
    Ti-am zis, nu ma pricep si poate am si citit in diagonala. Prefer sa fac tot cum ma taie capul si anume ca si pana acum : comunic FOARTE FOARTE mult cu clientul meu. Ii explic fiecare detaliu in parte : platesti in avans te costa atat pentru ca, si pentru ca, platesti ramburs ( pentru ca poate nu ai banii pe card sau stiu eu ce alta problema ai cu plata in avans), ok, atat te costa pentru ca si pentru ca, vrei curier pt ca te grabesti: ok atunci daca platesti in avans te costa atat ( alegi tu daca platesti tu transportul sau eu ) iar daca vrei curier cu ramburs te costa atat pentru ca si pentru ca. Nu mai intru in detalii. Cred ca importanta este comunicarea si transparenta in legatura vanzator- client, atat in ceea ce priveste modul de livrare cat si in ceea ce priveste produsul in sine cu tot ce implica asta : materiale, poze in detaliu, mod de pastrare s.a.m.d.
    In 2 ani si ceva cred ca am avut 3-4 retururi, mi se pare rezonabil.
    Fiecare magazin de pe platforma asta isi "intocmeste" politica magazinului, unii suntem mai permisivi, altii mai putin , di diferite motive.
    Ce stiu eu e ca imi place sa gestionez eu TOT . Nu vreau intermediari intre mine si client.
    Si inca ceva: de multe ori am o comanda de Breslo care costa x. Insa clientului i-a placut ideea produsului si plecand de la ideea asta facem cum viseaza clientul. Pretul de multe ori se schimba. Stau sa dau mesaje la Breslo sa faca proforma sau sa incaseze altceva decat pe bonul de comanda sau ce?
    Poate ca sunt eu toanta, repet, dar poate as intelege despre ce e vorba daca mi s-ar explica babeste :D

    14.02.2014, 10:15:03
  • PrimavaraPastel
    PrimavaraPastel

    Anterior chiar am mentionat ca in calitate de client prefer plata ramburs. Problema predarii personale este una speciala, specifica Romaniei si nu poate fi rezolvata prin plata in avans propusa in acest topic.

    Detaliile tehnice au fost solicitate de altcineva, desi am spus de la inceput ca n-ar fi cazul aici. Dar daca vindeti, chiar ar trebui sa va intereseze detaliile contabile, nu va platiti impozitele?
    Fiecare platforma are o metodologie proprie de virare a banilor catre furnizor, daca acesta are feedback pozitiv de la cumparator dupa ce acesta primeste marfa, ar putea sa vireze banii magazinului imediat. Cela 10 zile legale se pot aplica in cazul lipsei de feedback, pentru asigurarea garantiei cumparatorului privind retururile.
    Produsele efectuate la comanda le puteti amplasa pe site si vinde ca si pe celelalte.
    Dumneavoastra emiteti factura, sau doar bon fiscal, dupa caz, daca aveti personalitate juridica. Acesta poate insoti coletul, asa cum practica majoritatea magazinelor online, la cele care au site propriu ma refer acum.
    Eu nu sint factor de decizie, doar am raspuns la problema platilor in avans in asa fel incit ambele parti sa aiba o garantie. In acest mod s-ar elimina si interminabilele discutii din forum despre tepe primite de la clienti.

    14.02.2014, 11:29:10
  • Lona11
    Lona11

    PrimăvaraPastel, după cum se vede nu avem toți același „i” ca să-i punem punct comun, deci nu cred că dă cineva înapoi.
    Scenariul dvs. este pe cât de stufos, pe atât de păgubos. Nu discutăm despre impozitare aici - asta-i problema fiecăruia - ci despre cum s-ar putea limita pagubele generate de comenzi false sau neridicate.
    Factura proforma (mă rog, e pro forma de fapt) nu aduce nicio garanție că vânzarea se va și finaliza. Este, în cel mai fericit caz, o promisiune de vânzare - dar e irelevant. Atunci cum ar putea să garanteze Breslo doar pe baza emiterii ei „plata banilor în caz de litigiu”?? Să execute clientul neserios cum? Sau să-și asume paguba vânzătorului, urmând să-și recupereze banii?
    Altfel - Chc. handmade are un punct de vedere corect argumentat - deci trec banii pe la Breslo, aștept trei săptămâni, dar mă pricopsesc și cu ceva costuri de transfer, de operare a acestei complicații, și tot așa.
    Cu toată sinceritatea, dacă sunteți, cu adevărat, client, nu cred că aveți cel mai mare risc, deci nu știu de ce atâta patimă. Rar s-a întâmplat ca un vânzător de aici să trimită ziare în loc de colier. Toată lumea vrea să vândă și să-și ia banii, că de aia suntem aici. Riscul este la vânzător - comenzi în glumă, pachete retur - și de aici și suspiciunea pentru clienții noi și necesitatea unei plăți în avans.
    Si iar chc.handmade are dreptate - aici s-au stabilit deja relații personale, iar a comunica (chiar și fiscal) prin platformă mi se pare inutil și păgubos pentru toată lumea.
    După ce îmi voi redeschide magazinul, vă aștept cu drag, fără avans și fără suspiciuni pentru client nou, dacă vă place ceva. Dacă sunteți client de furnituri - vă garantez că există multe magazine extrem de serioase, vechi și verificate, cu mii de feedback-uri reale.

    14.02.2014, 11:40:30
  • PrimavaraPastel
    PrimavaraPastel

    Sistemul pe care l-am descris este practicat de ani de zile in intreaga lume. Aici se discuta despre plata in avans iar eu, la solicitarea dumneavoastra, am descris acest sistem, cu asigurarea garantiei de bonitate a ambelor parti. Breslo nu garanteaza in baza proformei, plata se efectueaza in avans in baza proformei iar Breslo garanteaza prin administrarea banilor. Daca dumneavoastra nu intelegeti, nu e vina mea. Ati cerut explicatii iar acum nu va plac si deja ma comentati pe mine in loc sa comentati subiectul.
    Multumesc pentru invitatia de a va deveni client, dar nu cumpar bijuterii pentru ca nu folosesc.
    Numai bine va doresc!

    14.02.2014, 12:20:36
  • fimomimo
    fimomimo

    Tocmai mi-sa anulat o comanda fiindca am cerut plata in avans unui domn care nu avea incredere sa trimita bani unei persoane necunoscute ( eu, ca magazin), dar avea pretentia sa se trimita coletul doar prin curier rapid...
    Tin sa mentionez .. Eu cu feedback 1200 (pozitiv), El cu feedback 0 zero

    Ma gandeam de ce nu se pun si ei in situatia noastra? adica cat de "mai putin" necunoscut se credea el pentru mine ?

    Putina empatie va rog! :D

    27.02.2014, 01:00:54
  • Carmen.Sylva.ART
    Carmen.Sylva.ART

    Ohooo, cate comenzi am anulat eu pe criteriul asta, sa fim noi sanatosi :)
    Eu am incercat sa explic faptul ca cine vrea sa tepuiasca o face si la un colet cu plata ramburs, poti pune orice in colet, cumparatorul are acces la continut abia DUPA ce plateste asa ca nu inteleg ce anume risca (daca asta e motivul) daca plata se face in avans...
    In ultima vreme, in mesajul de confirmare, expun ambele variante de plata si suma care trebuie platita in functie de varianta aleasa.Pentru o comanda de 60 lei, se poate plati 70 cu ramburs sau 54 in avans...parca suna mai bine ultima varianta:))

    27.02.2014, 11:31:17
  • Yantoriamis
    Yantoriamis

    Sistemul capitalist(sau cum doriti sa-i spuneti) descurajeaza empatia pentru ca este o slabiciune exploatabila, idee extrem de usor de verificat in cateva minute de introspectie. Romanii au inteles repede asta si de aceea de 24 de ani suntem martorii unei ticalosiri exponentiale. Revenind la oile noastre, plata in avans trebuie impusa de catre breslasi, altfel nu va veni nici-un client sa ceara. Cum? Simplu. Cat mai multe magazine sa inlocuiasca plata ramburs cu aceasta varianta si gata. Explicati clientilor cate probleme rezolva aceasa metoda, dar numai si numai daca va avantajeaza!

    04.03.2014, 11:06:58
  • alexmarias
    alexmarias

    Da, plata avans e o idee foarte buna, dar ea de obicei functioneaza atunci cand vanzatorul are un oarecare renume...

    cum a zis si fimomimo sunt oameni care renunta la comanda daca li se cere sa trimita plata avans catre un vanzator necunoscut si fara renume, pana la urma romania e plina de tepari si oricine se poate apuca sa puna pe net produse imaginare la vanzare si sa ceara plata avans, apoi sa fuga cu banii..

    desigur, in majoritatea cazurilor il prinde politia pentru inselatorie, dar cumparatoru se intreaba daca merita sa stea el cu batai de cap, declaratii si bani blocati in tot acel timp...

    uneori o solutie de mijloc e cea mai buna, atat plata avans cand exista dubii despre cumparator cat si plata ramburs daca cumparatorul pare ok

    nu vreau sa fac reclama siteurilor externe, dar aici cred ca ar fi o solutie interesanta, www.ClientiNeseriosi.ro este o colaborare comuna a comerciantilor care isi unesc listele lor cu clienti neseriosi si tepari intr-o baza nationala comuna, in care e usor sa verifici fiecare client nou, sa vezi daca a dat tepe in alta parte..

    desigur nu e 100% bulletproof, pentru ca e posibil sa dai peste persoane care nu au dat tepe in alta parte si sa nu ridice comanda, dar e un ajutor care impreuna cu confirmarea telefonica si cu instinctul vanzatorului in a citi seriozitatea cumparatorului poate sa reduca mult numarul de comenzi neridicate

    06.06.2014, 15:31:23
  • violus
    violus

    Toate bune si frumoase dar majoritatea cumparatorilor sunt comozi, inca nu cred in sistemul de plata cu cardul si nu prea vor sa mearga la banca sa achite in avans. Ramane varianta PayPal. Nu stiu insa cum se poate asta impaca cu contabilitatea...

    06.06.2014, 21:09:32