• tzuki333
    tzuki333

    As dori sa aflu mai multe detalii despre notiunea de persoana fizica autorizata, daca sunteti pfa, daca merita din punct de vedere financiar ...sfaturi, pareri, experiente...
    multumesc!

    10.02.2010, 16:27:05
  • decoart1
    decoart1

    Depinde cat de mult te implici in aceasta activitate : daca vinzi intr-un cadru organizat ( magazin , stand , altor comercianti ), trebuie sa poti emite facturi .Mie mi-a folosit o data intr-un an , pentru autorizatie la un targ organizat de primarie .
    PFA implica :
    -un cost preliminar in jur de 400 lei ( taxe la reg comertului , tipizate ) , asta daca nu mai platesti vreun jurist care sa umble cu actele ;
    - o locatie proprietate personala pt sediu social sau contract de comodat cu alta persoana care iti cedeaza spatiul pt asa ceva;
    - diploma in domeniu ( a mea e de "designer decoratiuni interioare ", dar am inteles ca difera acest aspect de la un oras la altul );
    - contributii sociale la pensii ( daca nu esti angajat in alta parte ) , contributii la sanatate ( chiar daca esti angajat in alta parte );
    - impozit de 16 % din profit platibil in 2 rate pe an ;
    -drumuri periodice pe la finante pentru declaratii , nervi pe acolo , informatii ambigue;
    - oarece cunostinte de contabilitate primara pentru a tine la zi doua caiete .

    Personal ,nu m-a ajutat cu nimic , am vrut doar sa fiu in regula .
    Le-am povestit cam de-a valma , dar sunt cele mai importante aspecte , sper sa-ti fie de folos.

    10.02.2010, 18:23:02
  • tzuki333
    tzuki333

    multumesc frumos pentru ajutor!

    10.02.2010, 19:17:16
  • MaDamme
    MaDamme

    Foarte util raspunsul tau, Decoart. Chiar si eu sunt inca in impas daca sa fac PFA sau sa nu fac...as vrea sa vand pe internet, dar nu imi dau seama deloc de potentialul pietei si daca merita sa fac aceasta "investitie" intr-un pfa.

    10.02.2010, 19:51:15
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Pe mine ma descurajeaza contributiile sociale.

    Adica pot trai cu investitia initiala de 400-500 de lei, ca o fac doar o data. Iarasi impozit 16% e ok (adica mi se pare ca la cat castig eu din handmade mai mult costa forumuarele si drumurile, dar fie). Cum e insa cu contributia la pensie si sanatate (eu nu lucrez momentan, deci ar trebui sa le platesc pe amandoua). Sunt sume fixe independente de venit, sau tot procente?

    11.02.2010, 11:42:33
  • decoart1
    decoart1

    Da , sunt in functie de venit .Daca esti in pierdere sau pe aproape impozitul de 16 %e neglijabil .

    La pensii deocamdata cotizezi cat vrei , nu exista un barem minim ( dar e in lucru o lege in sensul asta ) , iar la sanatate minimul e 39 lei / luna ( calculat la salariul minim pe economie ) , chiar daca nu ai nici un profit , e obligatoriu .Eu nu am stiut si am platit majorari si penalizari mari( eram si angajat si credeam ca e destul sa plateasca firma pt mine , dar nu , tampenia la sanatate e ca platesti pt fiecare sursa de profit ...si nu-ti spune nimenil !).Dealtfel nu exista o sursa de unde sa le afli pe toate , iar functionarii mai mult te incurca.

    Pentru domeniul nostru , al celor care lucram mai mult de placere si nu ne luam prea in serios cu marketingul e o bataie de cap inutila , asta mi-e parerea .

    11.02.2010, 13:06:46
  • Aladdin
    Aladdin

    Daca te ajuta cu ceva, aici: http://www.pfa.whd.ro/ gasesti cateva informatii despre pfa. Inclusiv cate ceva despre inregistrari contabile, informatii despre ce poti si ce nu poti deduce la calcull impozitului pe profit.

    11.02.2010, 16:52:47
  • BohemianSin
    BohemianSin

    Decoart, informatiile tale sunt f utile deoarece sunt din Iasi...insa mi se pare o tampenie ca eu, care am terminat dreptul sa nu-mi pot face PFA,...I mean tb sa fac arhitectura neaparat!Nu de alta da chiar nu ma vreau om cu doua facultati!Si intr-adevar mi mi se par mari si costurile de la registru!SRL nu mi pot face pt ca prin legea avocatilor n-as avea voie sa fiu asociat-administrator....si ce fac iau o pers de pe strada sa-mi fie administrator ca eu nu pot!Deci drumurile imi sunt inchise pt oaresce veleitatile mele/inclinatiile mele artistice...care probalil le am chiar daca intr-un procent de 0,000001%
    Cat despre impozite, ele sunt prost stabilite prin lege....adica ar tb calculate la venit si sa fie crescendo cu cat castigul tau e mai mare!parerea mea!ca asa daca eu fac 50 lei pe luna profit, imi mai ia si statu din putinul meu!si asigurarile la fel!nu stiu astia din ce sa mai faca bani!

    11.02.2010, 16:56:57
  • user21
    user21

    daca nu vinzi nimic si nici nu intentionezi sa vinzi in mod legal ....nu se merita.
    in principiu e bine sa fii autorizat,chiar daca platesti ceva taxe .insa macar te stii in ordine (relativa ordine,pentru ca in cazul vreunui control pun pariu ca ar fi ceva in neregula :))

    eu am contabilizat urmatoarele cheltuieli pe la reg com :
    -28 lei pt rezervare,inregistrare denumire blah blah
    -20 de lei pt cazierul fiscal
    -3 lei pt multuplicare documente!!!! :))
    -136 lei pt certificat constatator,copii,fonduri buletin/lichidare,obtinere CUI etc etc

    dupa aia mai pui stampila : inca vreo minim 60 de lei.
    pe chitantier/facturier eu nu am mai dat bani,prefer varianta printarii .

    daca iti mai deschizi si cont pe pfa...si banca mai taxeaza 10 lei (more or less,depinde de banca poate) - comision analiza documentatie.

    eu zic ca nu banii sunt cea mai mare problema ...ci nervii pe care ti-i fac mai ales cei de la administratia financiara.sau poate mi i-am facut eu degeaba? :))

    despre contributii la pensii si sanatate inca nu m-am interesat.no rush :))
    insa daca esti angajat mai ai si avantajul reducerii impozitului cu 50%.

    eu nu platesc impozit dupa venitul real ,ci dupa norma de venit.



    cat despre pregatirea profesionala....c'mon.eu sunt inginera si totusi am reusit.deci lasati deoparte plansul de mila si deznadejdea :)))) si duceti-va la reg com.
    pana nu te duci.....nu o sa stii niciodata :)
    asta daca bineinteles v-at hotarat.

    11.02.2010, 18:40:18
  • decoart1
    decoart1

    Eu nu am spus ca nu poti face PFA fara diploma din vreun domeniu artistic , peste tot sunt portite...ei iti cer diploma din domeniu dar iti poti alege un cod CAEN de activitate pt care e buna orice diploma ...de ex stiu ca e unul cu " manufacturi " , altul cu " vanzari pe internet " , or mai fi si altele in care sa te incadrezi . Eu am dus acea diploma pt ca o aveam .Si-apoi e multa relativitate la noi ...poate depinde si de cine este in ziua aceea la ghiseu.

    Costul de 400 lei include si toate tipizatele , ea mai poate scade daca optezi pt facturare printata, dar tot mai sunt 3 registre de cumparat , care se stampileaza si inregistreaza la finante .

    11.02.2010, 21:19:47
  • BohemianSin
    BohemianSin

    Nu depinde de cine e la ghiseu...depinde de referend...ca normal l le primeste doamna care sta la ghiseu si nu stiu ce fct are, le verifica, da poate sa te trimita cu ele acasa....dupa se duc la referend, care isi da cu parerea si constata daca e ok sau nu....si dupa la director care le aproba!Deci referendul e cheia aici!

    11.02.2010, 21:36:51
  • giuvaer1
    giuvaer1

    bijuteriiwhatelse, te rog sa-mi spui cu ce cod CAEN i-ai vrajit ? (in cifre), ca eu am o multime de dileme si de un an ma tine, daca nu chiar doi, dupa o vizita nereusita la primarie unde am fost subiect de distractie pentru ei

    11.02.2010, 23:35:49
  • Funtasticus
    Funtasticus

    Bohemian, conteaza mult de tot si doamna de la ghiseu, crede-ma :)

    12.02.2010, 00:34:08
  • user21
    user21

    3213.

    12.02.2010, 12:47:51
  • giuvaer1
    giuvaer1

    La asta m-am gandit si eu, daca nu merge ma mut in Cluj; ceva de comert nu ai luat ? cum vinzi ?
    Multumesc

    12.02.2010, 13:22:55
  • user21
    user21

    ba da....desi codul asta e formulat "confectionare si comercializare".
    insa mi-a spus ca e doar de confectionare si asa am mai adaugat ca si activitate secundara unul de comert,pe care nu il mai retin acum.

    12.02.2010, 13:34:45
  • giuvaer1
    giuvaer1

    Multumesc frumos si sa ai mare succes, ca ai bijuterii interesante si imi place ca te joci cu sarma. Admir pe cei ce fac bijuterii din sarma si la Breslo sunt multe maini dibace, de admirat.

    12.02.2010, 13:47:27
  • tzuki333
    tzuki333

    va multumesc tuturor pentru sfaturi si pentru experienta impartasita, voi tine cont de toate!

    12.02.2010, 13:59:27
  • user21
    user21

    merci si eu giuvaer,si tie la fel :)

    tzuki,anytime :)

    14.02.2010, 18:41:05
  • ADArt
    ADArt

    Si eu am PFA pe care l-am facut petnru ca vreau sa fiu in legalitate :).

    Nu mi s-a parut totusi prea complicat, dar poate ca merge treaba mai repede la Bucuresti. Infiintarea a costat cam 300 lei, dar doamnele de la RECOM te ajuta sa faci dosarul (m-a uimit si pe mine)

    Am ales si eu impunerea pe norma de venit care nu presupune sa tii nciun fel de contabilitate sau sa pastrezi documente ci statul decide anual cam ce venit fac cei care lucreaza pe norma respectiva. Eu sunt incadrata pe norma 25 care presupune achitarea anuala a unei sume de vreo 500 lei pentru Bucuresti (difera de la judet la judet), dar pentru ca sunt angajata cu norma intreaga am reducere 50% deci ajung sa paltesc 250 lei pe an. Pentru linistea mea sufleteasca merita:). La administratia financiara nu te invata nimeni de norma de venit sau de reducerea de 50%, asa ca sa insistati. Puteti vedea cat e norma de venit la voi in judet pe site-ul www.anaf.ro, alegeti judetul si cautati comunicatele din decembrie anul trecut - se publica la fiecare sfarsit de an pentru anul urmator. Atentie pentru cei din Valcea pentru ca normele sunt foarte mari:)

    Daca alegeti contabilitatea in partida simpla atunci puteti cumpara un program de conta pentru PFA care e cam 200 lei si face aproape singurel tot ;).

    La capitolul CAEN am si eu 3213 Fabricarea imitaţiilor de bijuterii....plus inca vreo alte 7,8 coduri la activitati secundare (am ales toate tipurile de comert ca sa nu am probleme).

    In ceea ce priveste diploma cea de specialitate nu este necesara pentru acest cod caen ci doar pentru cel cu metale pretioase, iar daca vi se solicita la ghiseu sa le explicati ca nu au temei legal ;). La Bucuresti mi s-a spus ca pot aduce orice diploma care atesta ca am cel putin 4 clase :) - eu le-am dus-o pe cea de la ASE.

    Inca o treaba interesanta de care m-am lovit de curand - cand intrii in concediu de maternitate trebuie sa suspenzi activitatea pentru ca altfel se considera ca mai ai venituri si statul nu-ti da banii pentru concediu - simaptici.

    Sper sa va ajute informatiile astea.

    19.02.2010, 08:42:14
  • alexandragatin
    alexandragatin

    Si eu am PFA, activitatea principala fiind tot cea incadrata in codul CAEN 3213 iar activitatea secundara fiind comertul prin case de comenzi si internet si comertul in piete, standuri si chioscuri (nu imi amintesc codurile).
    Eu am optat pentru impozitul pe venitl in sistem real, asa ca sunt obligata sa tin o contabilitate. Cele dintre voi care au optat pentru acelasi sistem de impozitare folosesc case de marcat? Am intrebat la registrul comertului si mi se spune ca sunt obligata sa imi iau casa de marcat, deoarece chitante si facturi nu pot taia pentru persoane fizice...dar nu prea ma vad carandu-ma cu o casa de marcat dupa mine pe la targuri....Stiti ceva de treaba asta?
    Merci si spor! :)

    19.02.2010, 10:04:43
  • user4188
    user4188

    Dar eu stiu ca se poate face factura/chitanta pe persoana fizica...iar de casa de marcat nu este nevoie daca vinzi pe net,doar pentru tirguri,expozitii,etc.
    Multe poti afla de pe site ul acesta http://www.pfa.whd.ro/

    19.02.2010, 11:58:14
  • arabela
    arabela

    @ AdArt

    Suna bine ce ai scris tu, si m-am uitat si eu pe site-ul anaf.ro, dar din cate pot sa vad eu norma anuala pe venit e de 5000 de lei, nu de 500. Iar asta schimba destul de mult datele problemei. Sau poate nu ma uit eu unde trebuie ? Eu am gasit aici http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Normevenit/Arad.htm sumele, si din cate vad nu e nici una sub 2000 de lei.

    19.02.2010, 22:33:19
  • nikko
    nikko

    Referitor la acte de infiintare PFA:am fost la Registrul Comertului ( Rm.Sarat, jud.Buzau) si , cu privire la calificare, am fost sfatuita sa merg la primar si sa-mi semneze o "declaratie de notorietate cu privire la abilitatea de a desfasura activitatea pentru care se solicita autorizarea in cazul meseriilor traditionale si artizanale".Trebuie sa iau cu mine cateva mostre si ...gata. Este gratuit.Pentru cine doreste sa faca ceva cursuri am gasit pe net la Sala Dalles, dar costa 900 lei, ceea ce pentru mine este enorm de mult, plus ca sunt din provincie si nu pot face naveta. Formularul de declaratie l-am primit de la Reg. Comertului.Sper sa va fie de folos mesajul meu.

    22.02.2010, 18:35:29
  • mady68
    mady68

    parere personala-mai usor cu aceste intrebari ,s-ar putea chiar sa apara ceva controale,nu uitati ca forumul poate fi citit de oricine,nu ma pricep prea mult la calculator ,dar pe GOOOGLE,gasiti toata informatia

    22.02.2010, 22:29:27
  • mady68
    mady68

    scuze,nu m-am exprimat corect,nu intrebarile sunt problema,detaliile,referitor la ce si cum vinde fiecare

    22.02.2010, 23:18:41
  • ADArt
    ADArt

    @ arabela .
    Nu m-am exprimat eu corect :) - asa este. Norma de venit pe anul acesta este de 5000 lei pentru Bucuresti si reprezinta venitul pe care se estimeaza ca-l realizezi din aceste activitati. Anul trecut a fost 4800 lei. Eu ma refeream la impozitul pe care il platesti corespunzator acelei norme de venit.

    Am verificat decizia de impunere pentru a furniza date exacte :) - anul trecut pe norma de venit 25 cu reducerea de 50% am platit 284 lei impozit.

    23.02.2010, 12:42:25
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    offtopic: mady are dreptate. Sugerez sa nu mai scrieti chiar asa clar si raspicat pe forum ca vindeti fara acte...cine stie ce idei nastrusnice le vin celor de la administratia finaciara. :(

    23.02.2010, 17:31:18
  • luxiadesign
    luxiadesign

    Am si eu o intrebare: stie cineva sa imi explice diferenta dintre PFA si Intreprindere Individuala? am inteles ca la PFA nu poti angaja o persoana, pe cand la Intr.indiv. se poate, ceea ce e f.bine, in cazul in care pe viitor te dezvolti ca afacere si vrei sa deschizi un magazin, unde sa angajezi o vanzatoare sau altceva. Din cate am inteles, totul e cam la fel cu PFA, actele de infiintare, drepturile si obligatiile ulterioare, etc., doar ca la contabilitate e putin mai complicat. Stiti ceva de asta?

    24.02.2010, 22:12:43
  • nikko
    nikko

    Buna, Luxiadesign! Ai inteles bine cum e cu diferenta dintre PFA si I.I.Contabilitatea se tine la fel la amandoua.Daca alegi varianta impozitarii la norma de venit ,iti poti tine singura evidenta contabila iar daca alegi impozitarea la valoarea reala ,atunci trebuie sa-ti tina evidenta un contabil.Ambele variante te costa cam la fel, in sensul ca vei da la stat in felul urmator:
    1.norma de venit=impozit mare si nu platesti contabil in fiecare luna( impozitul se calculeaza in functie de o suma stabilita de Administratia Financiara-aprox.4500-5000 lei an/16%=adica statul considera ca faci profit de suma aceasta si iti aplica impozit la ea,indiferent daca tu realizezi sau nu acest venit,iar banii impozitati in plus sunt reportati in anul urmator,tot pentru impozit)
    2.valoare reala=impozit mai mic dar trebuie sa platesti un contabil pentru tinerea evidentei, deci ceva tot pe acolo, ca bani.
    Una peste alta,eu am facut un calcul sumar si am ajuns la concluzia ca atunci cand produci ceva aprox.50% se duce pe taxe si impozite in conditiile in care nu platesti vreo chirie undeva si iti vinzi singura marfa.Adica:22% inseamna impozit si plata la asigurarile de sanatate,care este obligatorie ,apoi minim30% inseamna materiale iar restul...maretul profit.In concluzie, trebuie o vanzare de minim 1000 lei lunar ca sa castigi undeva la 450-500 lei.Pentru hobby e binisor (zic eu!) dar ca sursa de venit....nu prea !

    25.02.2010, 21:45:22
  • katafolt
    katafolt

    Nikko,cred ca ai inteles ceva gresit.Nu iti trebuie contabil nici in cazul daca platesti impozit la valoarea reala.Contabilitatea in partida simpla se tine destul de simplu:iti trebuie registru jurnal de incasari si plati si registru inventar , se inregistreaza la administratia financiara.

    Totusi,impozitarea dupa norma de venit e mai simpla,mai ales daca esti si angajat altundeva cu 8 ore.Atunci norma de venit se reduce cu 50%.Aceasta forma de impozitare are si dezavantaje:
    -nu se pot deduce cheltuielile
    -bancile nu prea dau credite la intreprinzatorii individuali cu impozitul dupa norma de venit,in lipsa evidentei contabile


    http://www.infiintaricompanii.ro/2008/11/28/ordonanta-urgenta-nr-44-din-16-04-2008-privind-desfasurarea-activitatilor-economice-de-catre-persoanele-fizice-autorizate-intreprinderile-individuale-si-intreprinderile-familiale/

    26.02.2010, 08:12:21
  • nikko
    nikko

    Multumesc frumos,Katafolt!

    26.02.2010, 10:13:20
  • katafolt
    katafolt

    pas de quoi :)

    26.02.2010, 17:01:34
  • Cora
    Cora

    Exista o modalitate mai simpla: Contract de valorificare a dreptului de autor, cu un comerciant. Acest contract se inregistreaza la adm.financiara. Se face retinerea la sursa a impozitului de 10% de catre comerciant. Nu mai ai nevoie de nicio autorizare. Eu urmeaza in scurt timp sa-mi deschid un magazin de comert online pe firma si voi comercializa in regim de consignatie produsele handmade, pe baza contractului de drepturi de autor. Astept numai ca avocatul sa faca contractul-tip. Contractul de comercializare a dreptului de autor exista si pe vremea Fondului Plastic, eu am colaborat legal cu ei si inainte de 89.

    27.02.2010, 12:50:06
  • luxiadesign
    luxiadesign

    Multumesc mult si eu!

    27.02.2010, 18:37:16
  • luxiadesign
    luxiadesign

    Mai am si eu niste nelamuriri:
    1. tot nu inteleg de ce impunerea pe norma de venit este mai avantajoasa in cazul unei PFA sau II, cand e o singura persoana care lucreaza, titularul, si contabilitatea e usor de tinut. Ca poate nu reusesti sa vinzi mare lucru, dar platesti o gramada de bani ca impozit.
    2. care e...cursul contabil corect cap-coada, din momentul achizitionarii de materiale in vederea confectionarii de biju? cumperi materiale, acestea stau in atelier, trebuie sa existe un registru special pt. aceasta? apoi din materiale se confectioneaza bijuterii, deci ies din magazin in alta forma... probabil suna aiurea ce zic aici, dar chiar mi-e cam neclar.... :-))) Ideea e ca as vrea tare mult sa imi explicati si mie cam in ce consta contabilitatea, exact, cum se realizeaza, ce presupune. Mersi tare mult!

    27.02.2010, 19:04:42
  • nikko
    nikko

    Buna ! Am eu la servici o colega foarte buna contabila. Am s-o intreb cum e cu "intrarea" la materiale si "iesirea" ca produs finit.Nu de alta, dar sa stiu ce ma astepta si pe mine ca intentionez sa-mi fac I.I. anul acesta.Deocamdata....doar visez.Maine merg la Bucuresti sa dau o raita pe la M.T.R. si Sala Dalles sa ma "compar" cu cei de acolo, sa vad cam la ce nivel ma aflu.Pana acum am vandut bine ( la negru) si de aceea ma gandesc sa-mi fac I.I. Aleg varianta aceasta deoarece vreau sa-l pot angaja pe "studentul vesel"( copilul meu,anul II ).
    Mai este nevoie de calificare in domeniu, document care sa ateste acest lucru.Am povestit mai sus despre asta.

    27.02.2010, 19:34:50
  • luxiadesign
    luxiadesign

    Mersi frumos, nikko! :-)

    28.02.2010, 08:37:35
  • nikko
    nikko

    Buna tuturor!
    M-am documentat cu privire la evidenta contabila atunci cand dorim sa transformam o materie prima sau material intr-un produs finit. Ideea este ca nu-i asa simplu, treaba asta trebuie facuta de cineva specializat, nu sunt doar chestii de intrari-iesiri, deci trebuie angajat contabil specializat.La Rm.Sarat asa ceva costa aprox. 50 lei/luna, sper sa fie si in alte locuri la fel.
    In alta ordine de idei, am fost la Bucuresti sa dau o raita pe la targuri:Muzeul Taranului Roman, Muzeul de Geologie ( erau niste pietre semipretioase superbe (zic eu!)si nu foarte scumpe, Palatul Sutu, Universitate si Sala Dalles. Muuuuulte martisoare si tot felul de chestii dragute.A fost foarte interesant pentru mine, asa ca la anul voi fi acolo!

    07.03.2010, 10:55:04
  • tonycat
    tonycat

    Pentru orice proiect finalizat(obiect de decor, podoaba, imbracaminte) se intocmeste RAPORT DE PRODUCTIE. In acesta se trec toate materiile prime utilizate, respectiv produsul finit rezultat.
    De asemenea, se utilizeaza si NIR, respectiv raport de gestiune.
    Absolut valabil daca aveti autorizatie sa vindeti gogosi, pizza, braga sau cafea. Acolo trebuie completat si retetarul.

    09.03.2010, 00:34:32
  • luxiadesign
    luxiadesign

    OK, eu cred ca detin recordul la cheltuieli de infiintare: pana acum - 14 milioane vechi!!!! :-((((
    Din 3, cate intelesesem ca ar fi, am ajuns la 14. cum asa? f.simplu: comisionul persoanei, 300 lei, 200 taxe de baza la registru, carora li se mai adauga vreo 200 ca deh, am si punct de lucru cu activitate, nu numai sediu social, apoi taxele la notar pt. declaratia pe proprie raspundere, apoi, cand am zis c-am terminat, mi se aduce la cunostinta ca toate astea sunt...ca produc. daca vreau sa si vand...eheheeee..alta mancare de peste!!!! So, ideea e urmatoarea:
    - ori am doi ani de experienta ca vanzator - nu am...........;
    - ori fac un curs de vanzator - !!!!!!!!!!!!!! - ce costa 6oo lei noi - evident!!!. si aici trebuie si adeverinta de la medicul de familie cum ca sunt apta sa fiu vanzatoare - innebunesc!!!.
    Asadar....pana acum, 14 milioane. urmeaza micile cheltuieli cu facturierul, chitantierul, stampila si ce-o mai urma....si sa tot stai sa rumegi in ce tara traim!
    Oricum, din cate am inteles, ORC-ul din Timis e unul dintre cele mai.....dificile, sa zicem, cand te-apuca damblaua sa intri si tu in legalitate, ca omul. Speram sa nu ajung sa mi se dovedeasca si in practica acest lucru! :-(

    10.03.2010, 14:21:23
  • tonycat
    tonycat

    Ai uitat casa de marcat fiscala. eu de abia astazi mi-am cumparat-o, dupa 6 luni de la infiintare. 470 lei.Conform legii trebuie sa avem si asta, foarte putine categorii de autorizati nu sunt obligate sa aiba casa.noi da.
    Si ce crezi ca urmeaza??? Autorizatia pentru operatiuni cu metale pretioase si pietre pretioase (inclusiv argint,placate, pietre semipretioase, pietre se rau, pietre de gat). Intreaba ANPC. Fara asta nu treci de vama cu asa ceva. Cine stie altfel poate ne spune si nou.
    Multa minte, inima si suflet va doresc!

    10.03.2010, 20:30:41
  • tonycat
    tonycat

    nu inteleg de ce trebuie adeverinta de la medic. Sa zicem ca cineva are un handicap dar vrea sa munceasca, atunci invata ceva, sa zicem, sa faca margele, sa croseteze, dar nu se poate tricota si isi vinde produsele prin Internet, de acasa, de ce ar fi oprit?? daca vrei sa vinzi branza sau carnitza, da, trebuie sa nu ai anumite probleme, dar altfel....... doar nu fabricam bombe....
    Toate cele bune!
    m-am enervat imi cer scuze.

    10.03.2010, 20:35:23
  • skinosphere
    skinosphere

    eu vreau sa imi fac pfa pentru a produce si vinde sapun, am inteles de la o firma de consultanta care pareau cam paraleli ca imi trebuie studii de chimie sau medicale? stie cineva unde ma pot duce sa ma interesez exact ce imi trebuie? sau ce cursuri se accepta?

    mersi mult, chiar is disperata sa fac ceva pfa sa pot sa fac si sa vand sapun si nimeni nu pare sa stie ce imi trebuie, ce pregatire:(

    23.04.2010, 22:56:31
  • Veronique
    Veronique

    am si eu o intrebare! de CAS stiti ceva?

    23.04.2010, 23:33:36
  • tonycat
    tonycat

    trebuie sa il platesti. nu conteaza din cate locuri. eu nu l-am platit pana acum si ar trebui sa ma gandesc ,ca ma asteapta niste penalizari.

    24.04.2010, 00:11:59
  • Veronique
    Veronique

    pai si unde ar trebui sa ma adresez pt a-l plati?

    24.04.2010, 10:54:20
  • Tilli.n
    Tilli.n

    Daca ai pfa ,este obligatoriu sa platesti CSA si nu oricum,ci pe ultimii cinci ani daca nu ai fost angajat.Este o intreaga nebunie.Platesti inclusiv penalizari,care nu sunt mici .

    24.04.2010, 11:45:57
  • giuvaer1
    giuvaer1

    Luigi, imi trebuie o dovada ca sunt in stare sa confectionez bijuterii, daca poti sa-mi dai o hartie ca sunt membra a comunitatii Breslo, poate ma ajuta sa ma inregistrez ca PFA (da, stiu ca e aiurea in conditile actuale). Nu am scoala in domeniu, deci nu am atestat si atunci vreau sa incerc folosindu-ma de ultimul punct al legii referitor la "Calificarea prevazuta de lege poate fi dovedita, dupa caz, cu urmatoarele documente:
    h) alte dovezi care sa ateste experienta profesionala."
    Trebuie sa duc dovezi scrise ca am facut ceva in sensul asta.
    In judetul meu trebuie sa ai atestat pentru orice ; o sa-mi ceara curs de vanzator si pentru vanzari online pentru ca magazinele virtuale au aceleasi reguli cu cele reale

    Te rog, poate poti sa ma ajuti.

    Multumesc

    03.05.2010, 14:30:44
  • marilenam60
    marilenam60

    Tilli.n te rog sa-mi explici, ca nu am inteles foarte bine! Daca ai pfa de cinci ani trebuie sa platesti CSA din urma, sau si daca iti faci acum pfa si nu ai fost angajat in ultimii cinci ani?

    03.05.2010, 20:37:01