Forum: Subiecte de afaceri Produse spre vanzare unor magazine deja existente (reale nu virtuale)

  • ioncikdesign
    ioncikdesign

    O intrebare celor care au ceva experienta: ma gindesc sa dau spre vanzare din produsele mele unor magazine. Cum se procedeaza? (banui ca trebuie emisa factura, dar pretul? ar trebui pus mai jos, ca sa aiba si magaznul loc de adaos? plata cum se face? la un anumit termen? (si cam care e termenul) sau plata la vanzarea marfii?
    Multumesc!

    24.12.2009, 07:42:24
  • alexanderdamian1999
    alexanderdamian1999

    cand dai produsele spre vanzare unui magazin, trebuie emisa factura, daca patronul o cere. Preturile trebuie sa fie mai mici dacat le vinzi tu insuti pentru ca vor adauga si ei. Cat despre plata, se poate face la 2 sapt., la o luna sau la vanzare, dupa cum va intelegeti. ...

    03.01.2010, 10:44:33
  • ioncikdesign
    ioncikdesign

    Multumesc!
    am intrebat despre preturi mai mult pentru ca am avut la un moment dat o tentativa sa dau o oglinda cu vitraliu unei tipe cu magazin intr-un mare centru comercial. cind i-am spus pretul a parut foarte mirata: "ea poatre sa puna orice pret doreste si mie sa-mi dea cit i-am cerut?" m-a intrigat, pentru ca mie mi se pare ca adaosul ei comercial nu ma priveste pe mine, nu?
    inca ceva: termenul de plata se stabileste la intocmrea facturii, nu? si este unul fix? Ar fi spre dezavantajul nostru sa fie ceva gen "la vanzarea produselor"
    Multumesc inca odata pentru raspuns!

    03.01.2010, 11:02:30
  • alexanderdamian1999
    alexanderdamian1999

    pretul pe care il soliciti trebuie sa reflecte investitia de material, timp si munca, plus originalitate,etc...iar pretul cu care-l vinde comerciantul poate fi uneori mai mult decat dublu... daca se vinde produsul si iti primesti banii.... desi daca ma gandesc , nu mi se pare corect...
    daca nu cunosti comerciantul sau daca nu ai incredere in el. poti nota pe factura termenul de plata... asa ar fi cel mai corect...plata la vanzare implica riscuri mari si batai de cap...

    03.01.2010, 17:05:00
  • ioncikdesign
    ioncikdesign

    mmm-da. nu cunosc pe nimeni sa aiba un magazin de profil. si totusi as incerca sa pun citeva tabloute. wish me luck! desi nustiu cit tine de noroc. mi-am fixat target luna asta :)

    03.01.2010, 17:58:56
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Eu am colaborat asa in regim de consignatie.

    Asta inseamna ca faci un contract de consignatie, tu predai produsele magazinului (si faceti o anexa la contract care sa contina lista si descrierea produselor pe care le-ai predat, ca sa aveti amandoi o evidenta).
    Magazinul iti va face plata DUPA vanzarea produselor intr-un anumit termen (eu de ex. o stiam bine pe propietara si o data la 6 luni sau asa imi dadea toti banii pe produsele care se vandusera in alea 6 luni). Dar banuiesc ca se poate reglementa si altfel, gen la 3 zile dupa ce se vinde ceva sa primesti plata doar pt acel produs vandut.
    Nu cred ca vei gasi prea usor un magazin care sa iti plateasca inainte sa se vanda produsele, si in niciun caz cu contract de consignatie. Poate unele magazine prefera sa faca vanzare-revanzare (adica cumpara ceva de la tine, apoi il revand la un pret mai mare in magazin), dar in acest caz riscurile pt magazin sunt mult mai mare si nisa de handmade nu e prea explorata. Majoritatea magazinelor de care stiu eu fac contracte de consignatie (ceea ce implica plata dupa vanzarea efectiva a produselor).

    In ceea ce priveste pretul, va trebui sa fie mai mic decat pretul actual, fiindca dupa cum spunea alexander, magazinele pot pune un adaos de 100% si vor dubla pretul. Cred ca este si in interesul artistului sa se puna de acord asupra pretului final, fiindca in regim de consignatie, daca produsul e prea scump, nu se va vinde si nici creatorul nu primeste niciun ban....
    Cel mai bine ar fi (daca poti) sa ai acelasi pret si in magazine, si pe Breslo (eventual pret magazin = pret Breslo+ taxe postale). In acest fel, cumparatorii nu vor fi tentati sa comande pe Breslo in loc sa cumpere din magazinul real.

    03.01.2010, 23:20:57
  • sillygrapefruit
    sillygrapefruit

    buna tuturor!
    foarte bine aleasa topica,este o problema cu care ne confruntam multi dintre noi.eu am insa un alt necaz:sunt minora si clar nu sunt pfa.imi pot duce produsele in magazine spre vanzare sau nu?:)

    05.01.2010, 13:27:17
  • BohemianSin
    BohemianSin

    Si eu am dat cuiva in regim de consignatie....si am vb ca dupa ce va vinde cateva brose sa-mi primesc banii!Ar fi complicat dupa prima brosa sa trimita!Ce sa zic, eu nu o cunosteam insa totusi am un cotract un CUI, etc...pana acum am uitat sa mai vb cu ea, cand am vb ultima oara9demult) vanduse una....in fine...
    Mi se pare totusi ca idealul asta e greu de atins in cond. unui adaos mare!Asta ar insemna sa-ti injumatatesti preturile!Ori daca munca, materialele, nu fac cat acea jumatate ci mai mult, nu prea e convenabil!Eu le-am dat la pretul practicat de mine, si daca nu se dau asta e...le iau si le vand pe blog sau pe Breslo!Insa sunt de acord cu un discount, chiar f ok mi se pare!

    05.01.2010, 15:17:20
  • gariana
    gariana

    Ne-ai putea numi cateva magazine? Ai avut PFA in acea perioada? Multumim:)

    05.01.2010, 15:19:38
  • Veronique
    Veronique

    Buna tuturor,

    Eu am lucrat si inca lucrez cu cateva magazine, insa doar pe baza de factura. Acum am produse expuse la Ummagumma.Mie mi-au vandut majoritatea produselor (aici ma refer la bentite) . Produsele le-am dat magazinului cu acelasi pret practicat de mine sau cu 2 lei mai ieftine. Plata se face la vanzarea produselor si de obicei le contactez cam la 3 luni sa intreb ce au mai vandut si ce ar mai dori sa le aduc. Deasemeni am mai colaborat si cu Boogie Shop, de la care nu mi-am primit banii nici acum. Sper sa rezolv problema asta cat mai curand. Am mai fost contactata de firme de publicitate care realizau promotii pentru diferite produse sau branduri. M-am decis ca dupa sesiune sa trimit mailuri la astfel de firme in care sa ma prezint si poate atunci cand vor mai astfel de promotii sa tina seama si de existenta mea :))

    06.01.2010, 08:41:55
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    @ sillygrapefruit (funny name :)) ) Nu stiu cum trebuie facut daca esti minora, dar nu iti trebuie PFA ca sa vinzi la magazine. Magazinul va depune o declaratie de venit in numele tau de unde reiese cat impozit trebuie sa platesti. Cel putin asa a fost in cazul meu. Dar, repet, nu stiu cum se schimba treaba in cazul minorilor.

    @ Gariana: eu am colaborat cu BoogieShop care acum s-a inchis. Poti incerca la Ummagumma, Hippie Hippie shake sau Dot-shop (Elena & mona sunt chiar aici pe Breslo). - astea toate sunt din Buc.

    @ Bohemian: Pff, da, stiu perfect ce zici despre pret! Eu cred ca noi cei de pe Breslo ne vindem chestiile mult prea ieftin si de accea nu prea merge sa lasi atat de mult la pret ca sa ai acelsi pret si pe Breslo si in magazin. Dar daca te uiti pe sau asa, lucrurile stau altfel (de acolo am si sfatul cu pretul peste tot la fel). Preturile pe care le avem majoritatea in magazin acum sunt preturile pe care ar trebui sa le oferim magazinelor, iar apoi sa mai adaugam ceva ca sa ajungem la preturile pentru clientul final de pe Breslo. Dar in practica, asta nu prea se poate :(
    Si eu am dat produsele la Boogie cu un discount, dar tot erau mai scumpe in magazin decat pe site...

    06.01.2010, 15:11:47
  • gariana
    gariana

    Multumesc. Ai cumva o adresa de mail de la hippie hippie shake?

    06.01.2010, 15:57:36
  • sillygrapefruit
    sillygrapefruit

    zoiks..pai daca tre sa platesc impozit presupun ca mai trenbuie sa stau un an pe tusa:)multumesc cinnamoncloves.

    06.01.2010, 16:08:02
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    @ gariana: m-am agitat teribil pentu adresa de la hippie si am pierdut-o in cursul mutarii la Muenster :(((
    Dar poti sa mergi la magazin (daca esti din Buc) si sa vorbesti cu fetele de acolo, eu asa am am facut rost de adresa de mail. Si daca faci rost, nu-mi-o trimiti si mie pe mail? :)

    06.01.2010, 16:13:55
  • gariana
    gariana

    Is din Focsani :)

    06.01.2010, 16:20:25
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    push

    ...ca e un subiect interesant

    Mai are cineva experiente cu magaizne "reale"?

    14.01.2010, 13:09:41
  • ioncikdesign
    ioncikdesign

    mi-am fixat target pe luna asta sa gasesc macar un magazin in care sa-mi expun tabloute. revin cu comentarii despre cum a fost.
    cel mai greu imi e ca unde merg, dau de cite o vanzatoare si nu de administrator sau patron...si pina le "conving" sa-mi dea un nr de tel sau adresa de mail sau ceva.....imi trece...
    (nu mai trebuie sa mentionez ca nu-s deloc "people's person" spre rusinea mea)

    14.01.2010, 14:50:03
  • Petriioni
    Petriioni

    eu am primit o oferta de la un magazin gen outlet cu o multime de brand-uri cunoscute,respectiva mi-a zis ca preturile care le practic sunt ok si daca as fi de acord sa mai las din ele pentru as putea pune si ea adaos,as vrea sa imi incerc norocul ca sa zic asa nu ma astept la minuni sau ceva de gen,ceva sfaturi fetelor??????

    20.04.2010, 13:50:24
  • croseta.fermecata
    croseta.fermecata

    Si eu caut un magazin real unde sa-mi vand produsele.
    Am colaborat vara trecuta cu un magazin si am fost multumita-----am predat produsele pe baza de factura si dupa o perioada convenita mi-am luat banii si produsele care nu s-au vandut(am luat restul de produse pentru ca magazinul si-a incetat activitatea).
    Celor care li se propune o colaborare eu zic ca nu au nimic de pierdut si va doresc succes!
    Oana

    20.04.2010, 15:48:52
  • artemiza.design
    artemiza.design

    am avut si eu cateva colaborari cu magazine, experientele au fost si placute si neplacute, in functie de calitatea patronilor. am colaborat, de exemplu, cu o doamna de o corectitudine impecabila, care-si punea un adaos fix (sa zicem 40%, ca nu mai tin minte) si care la intervale de 1-2 sapt. ma suna sa merg, sa-mi iau banii ca mi s-a mai vandut. cu o evidenta clara, semnam, luam. Din pacate, criza a afectat-o si pe ea si a inceput sa schimbe oarecum profilul magazinului, nemaitinand la "standard" si aducand marfa ieftina si mai de serie.
    alta colaborare, alta patroana, opusul ei,... desi puneam preturi mici ca sa-si poata pune adaos (exemplu: o pereche de cercei care pe breslo ii am la 15, ii lasam la 10), isi punea niste adaosuri de-ti falfaiau urechile, niciodata un procent de x%, ci in functie de cat credea ea ca poate mulge de pe el. astfel incat, eu, dupa ce scadeam materialele ramaneam cu aprox 30% din cat castiga ea. la un colier pus de mine la 30 ron, a avut tupeul sa-mi spuna, "l-am pus la plezneala la 70, sa vedem daca merge". si a mers, dar, sa nu va inchipuiti ca eu am vazut vreun ban in plus! evidenta pe o hartie nu o avea niciodata, ba ca a facut-o pe calculator dar nu gaseste foaia, ba ca nu stiu ce, asa ca, eu zic asa: stabiliti din start adaosul daca va da banii pe masura vanzarii, pentru ca riscati sa nu se vanda din cauza pretului la care ajunge. daca va da banii pe produs din start, n-are decat sa si-l puna si la 3 milioane, daca ea crede ca merge. dar, atata vreme cat ea il are doar in "custodie", iar tu stai cu marfa blocata si ti-o mai si returneaza, prafuita si obosita, nu mi se pare corect. apreciati-va munca si nu va lasati umilite! o colaborare corecta presupune castig de ambele parti, nu doar unilateral.

    20.04.2010, 20:33:49
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Eu cand am colaborat cu boogie am lasat la latitudinea lor cat vor sa puna adaosul exact. Adica am discutat inainte cam pe la ce suma se vor invarti, dar nu a fost nimic stabilit. E adevarat ca la adaosuri prea mari risti sa ramai cu marfa blocata, dar pe de alta parte ma gandesc ca majoritatea proprietarilor vor sa si vanda, mai ales ca au costuri fixe destul de mari (chirie, utilitati, angajati), asa ca vor incerca sa gaseasca preturi finale cat mai rezonabile.

    Oricum, daca eu las in consignatie un colier de 30 lei, care apoi se vinde cu 70 lei, nu as pretinde bani in plus. In fond, daca magazinul ar avea reduceri si l-ar vinde doar cu 50 lei, nu mi-ar conveni sa primesc mai putini bani. Ideea e ca la inceput trebuie facut un contract, la care trebuie anexata o lista clara cu produsele lasata in consignatie si pretul acestora (adica banii pe care il primeste artistul handmade). Daca puteti stabili contractual si pretul final, cu atat mai bine, doar ca mie nu mi se pare 100% necesar. Magazinul e cel care stie cel mai bine publicul tinta, vadul pe care il are si ce mijloace de promovare a folosit, asa ca ma gandesc ca e cel care ar trebui sa stie cel mai bine si pretul final.

    PS: partea cu adaosul egal la toate produsele e cu dus si intors. Eu nu fac profit egal pe fiecare produs handmade, asa ca nu vad de ce magazinul ar trebui sa aiba adaos egal la fiecare produs.

    20.04.2010, 23:25:33
  • artemiza.design
    artemiza.design

    Cinnamon, nu ai prins ideea, nici nu asteptam bani in plus. Eu incercam sa spun ca nu e rezonabil ca de pe colierul acela eu sa raman cu 15 lei iar ea cu 40. in conditiile in care nu le-a vrut cu factura, ci la negru. deci, nu impozit, nu tva,..de fapt, s-au si vandut putine, iar dupa ceva timp le-am retras. ca mine au facut multi din cei care duceau acolo.

    21.04.2010, 00:35:14
  • Petriioni
    Petriioni

    bonul in regim de consignatie nu tine de contract?nu e suficient?
    mersi mult ca ati impartasit din experientele voastre cu noi

    21.04.2010, 08:35:04
  • issa
    issa

    si eu am avut cateva colaborari cu magazine dar nu f. reusite:( ce sa mai zic de faptul ca am rugat pe cineva sa-mi vanda cateva accesorii si nu se deranjeaza sa-mi restituie banii pe produse....

    21.04.2010, 13:44:20
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    @artemiza: hm, dca in cazul asta nu e ok. Deasta e meru bine sa faic un contract de consignatie, si daca magzinul serios nu va avea nimic impotriva, din contra.

    @petriioni: nu inteleg desüre care bon e vorba, dar nu cred ca poate sa tina nimic loc de contract. Daca cauti pe google "contract de consigantie" o sa vezi si exemple de cum trebuie s arate asa ceva.

    In alta ordine de idei, ce magazine mai stiti care s apractice consigantia: eu stiu 2 in Bucuresti: DOT shop si Hipppie Hippie Shake, dar nu am colaborat cu niciunul. Interesart mai exista?

    21.04.2010, 15:14:19
  • croseta.fermecata
    croseta.fermecata

    Interesart nu mai exista sau cel putin asa mi s-a spus mie in e-mailul pe care l-am primit eu de la persoana de contact.

    21.04.2010, 15:58:11
  • Petriioni
    Petriioni

    @cinnamoncloves
    Bon de primire in consignatie:
    http://www.clubafaceri.ro/info_articole/172_formulare_contabile_tipizate/871/BON+DE+PRIMIRE+IN+CONSIGNATIE+(+Cod+14-3-2+).html
    Contract de consignatie:
    http://www.model-contracte.com/contract-de-consignatie.html
    cred ca ar trebui amandoua!!

    21.04.2010, 19:22:32
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    @ Petriioni: asa e, trebuie amandoua. Eu nu aveam o lista asa detaliata pe bon cand am facut contractul, dar modelul e super! Contractul reglemetenaza relatia de afaceri in sine, si bonul e o anexa la contract cu lista efectiva de produse date in cosignatie.

    21.04.2010, 22:36:07
  • Petriioni
    Petriioni

    hello,ieri dupa-masa am stat de vorba cu contabila de la firma la care lucrez eu,respectiva e expert contabil ,vreau sa va spun si voua ca ,contractul de consignatie si bonul de primire in consignatie la care am pus link-urile mai sus sunt in favoarea noastra, a artizanilor, prin urmare eu le voi folosi pe amandoua

    23.04.2010, 12:48:45
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Magazine in Bucuresti de care stiu sunt:

    DOT's shop : http://metropotam.ro/Magazine/loc4573348532-Dot-s-Shop/?showadd=1
    Este magazinul Elenei (www.breslo.ro/Shop/elena.artistyle)

    Apoi mai exista Hippie Hippie Shake care nu are site, dar il stie toata lumea, e pe Cal. Victoriei.

    Si Now&Wow: http://now-wow.blogspot.com/

    Voi ce mai stiti? Ati colaborat cu magazinele de mai sus sau cu altele?

    Mai e vreun magazin care sa ia in consignatie produse handmade?

    23.04.2010, 15:41:48
  • Crys
    Crys

    multumesc mult, Andreea.
    Daca aflu ceva, va spun si eu.

    23.04.2010, 15:43:40
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    push, push :)
    Ceva noutati aveti? Petriioni, tie cum iti merge coaborarea?

    05.05.2010, 14:53:35
  • Anabelle
    Anabelle

    Am si eu o intrebare, pentru cele care ati vandut in astfel de magazine - v-ati pastrat in vreun fel "brand-ul"? :) Poate e prea pretentios spus, dar ati pus si voi un logo sau numele vostru pe etichetele produselor, sau in alt fel?

    01.06.2010, 12:03:26
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    La Boogie da, aveam voie.

    Trebuie intrebat la fiecare magazin in parte.

    01.06.2010, 22:21:11
  • Veronique
    Veronique

    La Ummagumma iti scrie numele pe eticheta.

    04.06.2010, 09:54:01
  • kiti
    kiti

    Am avut o tentativa de colaborare cu un magazin pentru bijuteriile ETNO , tribale si pentru cele ECO si ajunsesem la intelegerea de a stabili ei pretul cu adaus cu tot de comun acord si mentionat in contract si mi s-a parut OK.De multe ori nu apreciem corect valoarea muncii noastre , ori o subevaluam si vanzatorii castiga triplu ori invers si nu se vinde.Cei din magazin consider ca au experienta la vanzare mai mare decat cei care produc deaceea mi s-a parut OK sa stabileasca ei pretul,insa nu s-a finalizat nimic pt ca intre timp am descoperit comunitatea Breslo si iata-ma printre voi.Nu am abandonat insa ideea de tot.

    06.06.2010, 21:03:46
  • kiti
    kiti

    Referitor la brand raspunsul este nu.Vindeam sub brandul lor dar nu ma deranja f tare pt ca era unul destul de cunoscut tineretului si oricum la vremea respectiva eu nu aveam unul deaceea mi-ar fi placut sa intru in colectivul lor de colaboratori.Timpul nu este pierdut.

    06.06.2010, 21:10:25
  • tao
    tao

    Salut la toata lumea,
    as avea si eu cateva intrebari pentru produse cosmetice handmade( sapunuri, creme, lotiuni, masti).
    - ce fel de autorizatii sunt necesare pentru a putea vinde in magazine online ( pe site propriu, sau pe alte site-uri) sau in magazine reale.
    - dpdv juridic e suficient sa ai PFA dar daca nu gasesti un cod Caen care se potriveste activitatii tale( am incercat sa gasesc producator cosmetice - nici o sansa )poate stie cineva cum se procedeaza.
    Astept rspuns multumesc mult

    20.06.2010, 09:36:34
  • hanuanca
    hanuanca

    stie cineva daca sunt astfel de magazine in Cluj? sau consignatii

    22.01.2011, 20:07:04
  • Xandrastyle
    Xandrastyle

    Buna ziua , doamnelor!
    Am si eu cateva intrebari si nelamuriri referitor la posibilitatea de a expune si , daca reusesc , si posibilitatea de a vinde produsele mele intr-un magazin real.
    Locuiesc intr-un orasel micut, am (impreuna cu sotul meu) o mica afacere de familie ( SRL). Margelutele ar fi ramas un hobby daca nu as fi reusit sa si vand dintre ,, creatiile ,, personale.Daca as putea amenaja un coltisor ,in spatiul pe care il avem ,unde sa-mi expun lucrarile ,ce acte ar trebui sa am ca sa justific legalitatea produselor handmade in spatiul comercial (care nu are nici o legatura cu arta, de fapt)?
    Va multumesc .

    23.01.2011, 11:59:44
  • tonycat
    tonycat

    Cred ca cel mai bine e sa intrebati la primaria orasului unde locuiti.Si daca aveti codul de vanzare cu amanuntul in spatii specializate, nu cred ca trebuie sa mai aveti si altceva. Doar codul de productie bijuterii fantezie.

    23.01.2011, 12:54:43
  • Xandrastyle
    Xandrastyle

    Daca e vorba de codurile 3212 si 3213,atunci e in regula pe acestea doua le am si sunt si activate. La primaria de care apartin am intrebat ,dar persoanele cu care am vorbit mi-au spus ca trebuie sa am "documente doveditoare de achizitie" ale produselor pe care vreau sa le vand, nu intelegeau nicicum ca ,de fapt , eu le fac (sau se faceau ca nu inteleg!).

    23.01.2011, 14:20:36
  • Xandrastyle
    Xandrastyle

    Daca stau mai bine sa ma gandesc, poate ca se refereau la achizitia furniturilor!
    Pe acestea le-am cumparat pe persoana fizica ,nu pe firma.

    23.01.2011, 14:25:19
  • choice4all
    choice4all

    Daca in cazul unui control sunt foarte rigurosi, ar trebui sa ai un cod caen ptr. productie de accesorii, documente de achizitie pentru furnituri si apoi devize si bonuri de consum, ca sa scazi din contabilitate furniturile si sa iti apara inregistrate produsele lucrate de tine. Cam la fel se procedeaza in cazul firmelor care produc mic mobilier, asa ca un contabil de la o astfel de firma ti-ar putea fi de mare folos. Succes!

    23.01.2011, 15:05:30
  • Xandrastyle
    Xandrastyle

    Multumesc pentru precizari,dar tot mai am o intrebare: care e codul pentru accesorii, e altul fata de cele doua scrise mai sus?

    23.01.2011, 15:34:37
  • tonycat
    tonycat

    nu stiu, eu am codurile de vanzare cu amanuntul, toate, sunt diferite in functie de lucul de vanzare, dar nu scrie ca vand produse de un anume fel. plus cele doua coduri de productie pentru ca vand si produc si bijuterii din argint.

    23.01.2011, 15:41:06
  • Xandrastyle
    Xandrastyle

    multumesc

    23.01.2011, 16:12:00
  • bijuteriifemei
    bijuteriifemei

    tonycat pt productia si comercializarea produselor din argint nu iti trebuie si o autorizatie de la autoritatea nationala pt protectia consumatorilor?

    23.01.2011, 17:42:28
  • bijuteriifemei
    bijuteriifemei

    xandrastyle codurile 3212 si 3213 sunt in regula pentru productia de bijuterii, pe astea le am si eu, in legatura cu faptul ca ai achizitionat furnituri pe persoana fizica: poti sa faci un contract de vanzare- cumparare intre tine persoana fizica si firma (model gasesti pe net). Poti sa faci treaba asta de preferinta o singura data pt ca altfel se poate considera ca si tu ca persoana fizica ai activitate comerciala.

    23.01.2011, 17:50:24
  • Xandrastyle
    Xandrastyle

    multumesc, bijuteriifemei, pt precizare. imi cer scuze, dar doar acum am ajuns langa un calculator cu conexiune la internet. inteleg ca sunt bune codurile care le am; ce nu inteleg este cum fac dovada produselor achizitionate, pt ca nu am tinut niciun fel de facturi de la vanzatori. varianta cu contractul de vanzare -cumparare, nu mi se pare chiar o alegere buna(in cazul meu), pt ca la un eventual control, ar trebui sa justific totusi provenienta produselor. multumesc si nadajduiesc ca voi primi un raspuns pe intelesul meu

    25.01.2011, 20:46:06